Dubrovnik je još jednu turističku sezonu, budući da se ista uvijek broji od Uskrsa, dočekao s katastrofalnim stanjem pojedinih prometnica.
Prvenstveno se to odnosi na ceste oko povijesne jezgre grada kojima svakodnevno prolaze brojni turisti što pješice, što autobusima, što osobnim automobilima. I nije neko opravdanje što je grad zadnja tri mjeseca na privremenom financiranju, budući da je primjerice Zagrebačka jedna od cesta koje su još 2013. godine, uz petogodišnju garanciju, presvučene čuvenim mikroasfaltom. A kako je isti o trošku izvođača već saniran, to se moglo napraviti i uoči ove turističke sezone.
Muke po mikroasfaltu
Naime, mikroasfaltiranje gradskih prometnica obavljeno je, podsjetimo, pred lokalne izbore 2013. godine. No, isti je potrajao svega nekoliko mjeseci. Točnije u srpnju 2013. godine sanirale su se ‘nastale nepravilnosti’, kako su tada objasnili iz Gradske uprave. Izvođač radova bila je tvrtka Mikić d.o.o. iz Omišlja kao kooperant za tvrtku Tehnogradnja d.o.o.
– Mikroasfalt je postavljen temeljem trogodišnjeg ugovora o održavanju prometnica koji je Grad Dubrovnik potpisao s tvrtkom Tehnogradnja. Vrijednost ugovora je 32 milijuna kuna, s tim da izvedeni radovi imaju garanciju od pet godina i prema tehnologiji postavljanja ove vrste asfalta, bilo je predviđeno da će se pojaviti uočeni nedostaci na oko 5 posto postavljene površine. Na više od 100 tisuća metara kvadratnih postavljen je jedan od tri sloja mikroasfalta po ukupnoj cijeni od 4,95 milijuna kuna što će biti isplaćeno tek nakon što sve ugovorene površine budu tehnološki dovedene u primjereno stanje – odgovorili su nam tada iz Grada Dubrovnika.
Sa sanacijom se krenulo o ožujku 2014. godine kada su se izvodili radovi na sanaciji asfaltnog zastora na dijelovima kolnika na ulicama Žrtava s Dakse, Nikole Tesle, Od Sv. Mihajla, Pera Čingrije, Splitski put, Obala Stjepana Radića i Zagrebačka.
Važno je imati novi nogostup
Upravo je Zagrebačka i danas u lošem stanju prepuna rupa, oštećenja, ulegnutih šahtova… Ništa bolja situacija nije ni u Ulici Petra Krešimira IV, gdje su krajem prošle godine završeni radovi na izgradnji nogostupa, i to na potezu od ulice Bruna Bušića do raskrižja s Ulicom Druge Dalmatinske brigade. Na dionici od 850 metara izgrađen je nogostup širine 2,2 metra, postavljena je i sigurnosna ograda te je izvedena oborinska odvodnja. A za asfaltiranje se nitko nije pobrinuo. Jer nema veze što je cesta puna rupa, krpljena na sto različitih mjesta… Na sličan način, najavio je krajem 2014. godine dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić, rekonstruirat će se i Ulica Frana Supila, koja također nije u reprezentativnom stanju, a za ovu je jesen najavljena i rekonstrukcija Zagrebačke ulice pa se može pretpostaviti kako će sve tri navedene ceste cijelu sezonu biti na ‘ponos’ turističkom Dubrovniku.
O Lapadskoj obali ne mare godinama
I ne treba se zavaravati kako samo spomenute tri ulice vape za asfaltiranjem. Veliko ruglo Dubrovnika svakako je Lapadska obala, za koju se već godinama ističe kako će se kompletno sanirati tek kad se krene s projektom izgradnje komercijalne marine. I tako se Lapadska obala krpi već godinama, godinama se slušaju najave o izgradnji marine, no ista je očito još na jako dugom štapu. A cesta se ipak mogla tu i tamo presvući novim slojem asfalta.
Do zaključenja ovog teksta u popodnevnim satima ponedjeljka nismo uspjeli dobiti odgovor iz Gradske uprave na pitanje hoće li se uoči turističke sezone, s obzirom na izrazito loše stanje pojedinih gradskih prometnica, posebice onih oko povijesne jezgre, krenuti u sanaciju oštećenog mikroasfalta o trošku izvođača, te hoće li se još neke gradske prometnice urediti za sezonu.