Naručili ste paket i očekivali da će vam ga poštar dostaviti na kućnu adresu, a u sandučiću vas je dočekala samo ceduljica s porukom da ga možete podići u poštanskom uredu? Ili da situacija bude apsurdnija, sigurni ste da ste bili kod kuće, a poštar vam je svejedno ostavio ceduljicu umjesto da vam uruči paket osobno? Zvuči poznato? Svakako, niste jedini.
Iako se ovakva situacija, prema riječima mnogih sugrađana, događa gotovo na dnevnoj bazi, najrecentniji je primjer Dubrovčanina (podaci poznati redakciji) kojeg je pošta dobro ‘izvozala’ po Gradu dok nije konačno došao do svoje pošiljke.
U Dubrovniku radi šest poštanskih ureda, a od 21. siječnja 2019. godine svoje pošiljke građani mogu podići u dva poštanska ureda. Pošiljke se mogu preuzeti u Poštanskom uredu 20 000 Dubrovnik, na adresi Vukovarska 16 i Poštanskom uredu 20 103 Dubrovnik, na adresi Miljenka Bratoša 21
Najprije ga je dočekala ‘famozna’ ceduljica te se, kao i obično, uputio u središnji poštanski ured u Vukovarskoj ulici kako bi ga preuzeo. Međutim, tamo – iznenađenje. Službenici su mu rekli kako njegov paket nije kod njih, već da se mora vratiti u poštanski ured u naselju u kojem živi, konkretno u Lapadu te ga tamo podići. Naš sugrađanin ostao je začuđen s obzirom da su se pošiljke do sada uvijek preuzimale u glavnom uredu u Vukovarskoj. Tim tragom poslali smo upit Hrvatskoj pošti kako bismo provjerili je li riječ o novom preustroju i organizaciji poštanskih ureda te, ukoliko jest, kada je on nastupio te kako Dubrovčani mogu konkretno znati u kojem lokalnom poštanskom uredu mogu podići svoj paket.
Promjene u preuzimanju pošiljki
— Razvojna strategija Pošta 2022. veliki značaj pridodaje ulaganjima u temeljno poslovanje, što uključuje i unaprjeđenje mreže poštanskih ureda. U Dubrovniku radi šest poštanskih ureda, a od 21. siječnja 2019. godine svoje pošiljke građani mogu podići u dva poštanska ureda. Pošiljke se mogu preuzeti u Poštanskom uredu 20 000 Dubrovnik, na adresi Vukovarska 16 i Poštanskom uredu 20 103 Dubrovnik, na adresi Miljenka Bratoša 21 – odgovorili su duListu iz Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte te dodali kako je na obavijesti o prispijeću pošiljke, između ostalog, navedena i adresa poštanskog ureda u kojem korisnik može podići pošiljku.
Dakle, riječ je ipak o svojevrsnom rasterećenju središnjeg poštanskog ureda te Dubrovčani već više od tri mjeseca imaju mogućnost na još jednoj lokaciji pokupiti svoje pakete. Međutim, problem je u tome što mali broj sugrađana za ovu promjenu zna te će ih se vjerojatno još nekolicina iznenaditi kad ih na šalteru u Vukovarskoj upute u Lapad. I naš je sugrađanin tako mogao podići svoj paket u susjedstvu, ali nije bio upoznat s novim preustrojem poštanskih ureda. Doduše, prema riječima Hrvatske pošte, točna lokacija pošiljke u pojedinom poštanskom uredu naznačena je na žuto-sivoj ceduljici koju poštar ostavlja, ali s obzirom da su zacijelo svi upoznati s time što ceduljica znači, njezin sadržaj nužno ne čitaju. Od sada će očito morati tome pridati više pozornosti.
‘Ako ste dobili ceduljicu, paket vam je uručen’
Također, Hrvatsku smo poštu pitali i zbog čega poštari na području Dubrovnika ne donose poštanske pakete na vrata naručiteljima. Iz Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte odgovorili su duListu kako ‘Hrvatska pošta dnevno uruči oko 1,3 milijuna pošiljaka te da ponekad, iz objektivnih razloga (primjerice, kad korisnik nije zatečen na adresi ili zbog prevelike dimenzije pošiljke), nije je moguće uručiti na adresi te se ostavlja obavijest o prispijeću’.
— Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge propisana su i odstupanja od uručenja paketa na adresi primatelja. Člankom 34. pravilnika između ostalog je propisano da se pod uručenjem poštanske pošiljke na kućnu adresu ili u prostore svake fizičke ili pravne osobe smatra ubacivanje obavijesti o prispijeću u kućni kovčežić ili skupni kovčežić za koje zbog svojih dimenzija ili oblika nije moguće ubaciti u kućni ili skupni kovčežić – odgovorili su duListu iz Hrvatske pošte.
Dakle, ako je pošiljka koju ste naručili bila prevelika te nije mogla stati u vaš poštanski sandučić, a poštar vam je ostavio ceduljicu, on je svoj posao ‘obavio’ sukladno propisima Pošte, bez obzira što se naručitelj mora još dodatno ‘našetati’ po gradu kako bi došao do svog paketa i što nije praktički zadovoljan uslugom.
Pošta naplaćuje ležarinu
A, ako paket ‘proboravi’ neko vrijeme u poštanskom uredu, ma i da samo prenoći, to neće biti besplatno. Naime, Hrvatska pošta korisnicima za to naplaćuje ‘ležarinu’.
— Primatelj pismovne pošiljke, preporučene pošiljke, prioritetne preporučene pošiljke, vrijednosne pošiljke, prioritetne vrijednosne pošiljke, paketa, tiskanice, izravne pošte, EMSpošiljke, hpekspres-pošiljke, poslovnog paketa koji glasi na fizičku osobu, malog paketa i praćene pošiljke mase veće od 500 grama plaća ležarinu u iznosu prema cjeniku (tri kune po danu) ako pošiljku nije preuzeo u poštanskom uredu ili sortirnici u roku od jednog dana nakon ostavljene obavijesti o prispijeću pošiljke. U rok se ne uračunava dan kada je ostavljena obavijest o prispijeću pošiljke, dan kada je pošiljka uručena te dani kada poštanski ured ili sortirnica ne rade – istaknuli su iz Hrvatske pošte za duList.