Zračna luka Ruđer Bošković planira završiti 2023. godinu s ukupno prevezenih oko 2,41 milijuna putnika, što je u odnosu na 2022. godinu povećanje od 12,50 posto te s oko 21.400 operacija zrakoplova što predstavlja rast od oko 3,96 posto u broju operacija zrakoplova u odnosu na 2022. godinu. Rekao je to na tradicionalnoj godišnjoj konferenciji za medije direktor Viktor Šober, najavivši i dva nova leta.
Naglasio je kako se porast broja prevezenih putnika pozitivno odrazio i na financijsko poslovanje pri čemu procijenjeni ukupni prihodi za 2023. godinu iznose oko 57 milijuna eura, što predstavlja očekivani porast od oko 13 posto u odnosu na prethodnu godinu. Također, procijenjeni ukupni rashodi za 2023. godinu iznose oko 51,6 milijuna eura, što predstavlja očekivano povećanje od 19 posto u odnosu na prethodnu godinu. Procijenjena dobit Zračne luke Dubrovnik d.o.o za 2023. godinu iznosit će oko 5,4 milijuna eura.
Iznio je i očekivanja za 2024. godinu koja bi trebala biti bolja od rekordne 2019.!
-Za 2024. godinu planiramo ostvariti oko 2,9 milijuna putnika, što predstavlja porast od oko 20 posto u odnosu na ovu godinu. Time bi Zračna luka Ruđer Bošković nadmašila rezultat rekordne 2019. godine te se u potpunosti oporavila od posljedica COVID-19 pandemije i ostalih vanjskih utjecaja – naglašava Šober te dodaje kako se prema najavama prijevoznika za 2024. očekuje povećanje broja operacija od oko 17 posto na letovima prema Zapadnoj i Srednjoj Europi, poglavito Ujedinjenom kraljevstvu, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji i Skandinaviji.
-Velik utjecaj na povećanje prometa će imati članstvo Republike Hrvatske u Schengensku zonu te uspostava baze s dva zrakoplova na zračnoj luci zrakoplovnog prijevoznika Ryanair koji bi trebao početi s baznim operacijama s početkom ljetne sezone 2024. – dodao je.
Naime, najavljeni su novi letovi prijevoznika Ryanair prema 18 destinacija u ljetnoj sezoni, vezano uz uspostavu baze te novi let easyJet-a za Lisabon i Flynas-a za Riyadh. Osim uspostave baze Ryanair-a, najznačajnije su najave prijevoznika koji su već medu prvih deset prijevoznika na Zračnoj luci Ruđer Bošković prema broju prevezenih putnika. To su prijevoznici easyJet, Lufthansa, Vueling Airlines, Volotea, Jet2.com, TUI Airways, Norwegian Air shuttle, British Airways, Aer Lingus te nacionalni prijevoznik Croatia Airlines.
-Svi spomenuti prijevoznici su najavili povećanje kapaciteta na svim rutama prema Dubrovniku ili zadržali postojeće kapacitete na istoj razini što će značajno pridonijeti rastu prometa. Značajan rast prometa se očekuje prema Schengen destinacijama kao što su Pariz, Madrid, Amsterdam i Rim te se očekuje povećanje kapaciteta na non-Schengen destinacijama i linijama prema UK-u i SAD-u. Posebno značajne su najave United Airlinesa na interkontinentalnoj ruti New York — Dubrovnik i obratno, koji je najavio nastavak prometovanja i u sljedećoj ljetnoj sezoni – rekao je dalje direktor te dodao kako Zračna luka Dubrovnik d.o.o. pregovara s više prijevoznika o mogućnosti uvođenja dodatnih linija te se poseban fokus stavlja na letove u zimskoj sezoni. Očekuje se, naime, da će sljedeće zimske sezone 2024./2025. uz Croatia Airlines, Turkish Airlines i easyJet, više prijevoznika prometovati prema različitima Schengen i non-Schengen destinacijama.
Za kraj naglasio je kako je tijekom ove godine, Zračna luka Dubrovnik d.o.o završila više različitih projekata, od kojih je bitno istaknuti infrastrukturne i operativne promjene vezane za ulazak Republike Hrvatske u Schengensku zonu te promjenu imena aerodroma u Zračna luka Ruder Bošković.
-Pripremamo se za uvođenje EES (entry/exit sustava) i ETIAS-a u 2024., čije se stupanje na snagu očekuje tijekom iduće godine te aktivno radimo na pripremi sljedeće ljetne sezone – zaključio je.
O radnoj snazi
Šober je naglasio kako imaju sreću da je ‘lokalno stanovništvo okrenuto prema aerodromu’ i nemaju problema što se tiče radne snage.
-Mislim da smo i atraktivan poslodavac. Izdvojio bih mjeru, s kojom smo počeli prošle godine, a to je stalni sezonac. Pokazalo se kao uspješan projekt i na neki način smo dobili kvalitetan broj radnika – naglasio je Šober.
Dubrovnik zimi
Tko sve mora surađivati kako bismo imali dobre turističke rezultate tijekom zime, odnosno cjelogodišnji turizam, bilo je jedno od upućenih pitanja.
-Cijeli projekt oko Ryanaira je bio sinergijski, između Zračne luke, Grada Dubrovnika i DNŽ te turističkih zajednica grada i županije. Kad smo ostvarili zimski segment, sljedeći korak je poticaj koji će ići prema turističkom i ugostiteljskom sektoru. Mislim da tu puno mogu napraviti Grad, Županija i turističke zajednice kako bi pripremili mjere koje će poticati ugostiteljski sektor da ostane raditi tijekom zime – naglasio je.