Iako nema valjanu koncesIju i ugovor s Gradom Dubrovnikom, Franjo Pašalić, vlasnik tvrtke Laguna Trade i Marine Frapa u Gružu, i dalje za svoje potrebe koristi dio parkinga ispred Kazbeka. Naime, još od kraja 2015. godine Gradsko vijeće Pašaliću daje, odnosno produljuje koncesiju za posebnu upotrebu pomorskog dobra za smještaj privremenih građevina, strojeva i opreme na čest.zem. 1347/1 k.o. Gruž. Posljednja takva odluka donesena je na sjednici Gradskog vijeća koja je održana 9. ožujka 2018. godine. Prema toj odluci koncesija je tvrtki Laguna Trade dana najkasnije do 1. siječnja 2019. godine.
Koncesija do 1. siječnja
Zanimljivo je istaknuti i kako se u odluci navodilo da će se u slučaju izdavanja uporabne dozvole od strane nadležnog tijela za luku Nautičkog turizma ‘Marina Gruž’ prije isteka roka, a to je 1. siječnja 2019., ugovor smatrati raskinutim s danom pravomoćnosti iste. No, Pašalić do prvog dana ove godine nije dobio uporabnu dozvolu tako da je odluka Gradskog vijeća, odnosno sklopljen ugovor vrijedio do toga dana. Za produljenje koncesije, odnosno za novi ugovor o koncesiji Pašalić je po isteku roka trebao podnijeti novi zahtjev, a podsjetimo Gradsko vijeće je krajem prošle godine osnovalo i Stručno povjerenstvo za koncesije za posebnu upotrebu pomorskog dobra Grada Dubrovnika. Kako se navodi u toj odluci, Stručno povjerenstvo za koncesije za posebnu upotrebu pomorskog dobra rada Dubrovnika osniva se radi pregleda i ocjene zahtjeva za dodjelu Koncesije za posebnu upotrebu pomorskog dobra za smještaj privremenih građevina, strojeva i opreme na kat.čest. zem.1347/1 k.o. Gruž. Kako navode iz Grada Dubrovnika, tvrtka Laguna trade je 19. studenog prošle godine podnijela zahtjev za novu koncesiju, a 26. prosinca iste godine Stručno povjerenstvo je zaključilo kako ne postoji osnova za daljnji smještaj privremenih građevina, strojeva i opreme na čestici zem. 1347/1 k.o. Gruž te kako istekom koncesije predmetno područje treba vratiti u prvobitno stanje i predati ga Gradu Dubrovniku oslobođeno od stvari i osoba. Upravi odjel za turizam, gospodarstvo i more o istome je obavijestio Lagunu trade.
-Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu, Odsjek za komunalno redarstvo, 8. siječnja 2019. godine donijelo je Rješenje kojim se utvrđuje da je Laguna trade d.o.o. dužna ukloniti postavljene predmete na javnoj površini (budući je istekla koncesija 1. siječnja 2019. godine) te da će se pristupiti izricanju opetovanih novčanih kazni ukoliko se postavljeni predmeti ne uklone – navode iz Grada Dubrovnika dodavši kako je na rješenje Laguna trade izjavila žalbu koja je odbijena od strane drugostupanjskog tijela.
-Rješenje o odbijanju žalbe Grad Dubrovnik zaprimio je dana 31. svibnja 2019. godine stoga će Upravni odjel za komunalnu djelatnost i mjesnu samoupravu krenuti u izricanje opetovanih novčanih kazni – navode iz Gradske uprave dodavši kako je Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu 26. veljače 2019. godine izdao Obvezni prekršajni nalog društvu Laguna trade d.o.o. i odgovornoj osobi za prekršaj iz članka 113. Odluke o komunalnom redu.
-Stranka je izjavila prigovor i predmet je dostavljen nadležnom Prekršajnom sudu – zaključuju iz Grada Dubrovnika o ovom slučaju Pašalićeva oprema tako i dalje stoji na dijelu prostora parkinga ispred Kazbeka. Inače, treba podsjetiti kako je Pašalić u listopadu 2015. godine, u tijeku priprema za početak gradnje, samoinicijativno zapasao ovo parkiralište, a tek naknadno su mu gradski vijećnici to i legalizirali. Tadašnji gradonačelnik Andro Vlahušić isticao je na toj sjednici 2015. godine kako je građevinska odluka pravovaljana.
-Pobijedio je najbolji ponuđač koji je bio dva puta bolji od početnih uvjeta, a to je 5 kuna po kvadratu i pet posto od prihoda. Točno je da nisu napisani kvadrati nego samo površina parkinga. Naš je prijedlog da vijećnici legaliziraju postojeće stanje i da prihvatimo ovakvo stanje do ožujka 2017. godine kada investitor ima namjeru završiti marinu. U suprotnom bi morali tražiti uklanjanje svega tamo i ići s točkom na novu sjednicu Gradskog vijeća – objašnjavao je tada Vlahušić.
Naknadni ‘amen’ 2015.
Vijećnik Maro Kristić na toj je sjednici isticao kako nije normalno da Grad Dubrovnik legalizira nezakonito ponašanje investitora marine te kako bi trebao povući strojeve dok mu Gradsko vijeće ne dopusti njihovo dovođenje. Mato Franković, tadašnji predsjednik Gradskog vijeća, rekao je kako je riječ o tvrtki koja ima u vlasništvu najbolju marinu u državi, ali i osudio da netko dovede mašineriju i strojeve bez dopuštenja. — Tko smo mi da zaustavljamo proces ako imaju građevinsku dozvolu i imaju valjan ugovor o koncesiji. Nema razloga da zaustavljamo proces, zašto svaku moguću investiciju zaustavljamo. Ipak osuđujem način na koji su dovedeni strojevi, mi smo ipak Grad Dubrovnik – rekao je 2015. godine Franković. Koncesija je tada odobrena uz protivljenje liste Srđ je Grad, dok je DDS zbog koncesije o žičari već prethodno napustio sjednicu. Svakako treba spomenuti kako je posljednjom odlukom Gradskog vijeća, tvrtka Laguna Trade plaćala i koncesijsku naknadu (u simboličnom iznosu, kako se ističe u odluci) od 6 tisuća kuna mjesečno.
Stigla uporabna, oprema još tu Franjo Pašalić, odnosno njegova tvrtka Laguna Trade dobila je, podsjetimo, nedavno i uporabnu dozvolu za bazen A marine Frape u Gružu, što nam je potvrđeno iz nadležnog Ministarstva graditeljstva RH. Kao što nam je i najavio vlasnik Franjo Pašalić još početkom travnja, ona je, doduše nakon više od mjesec dana kašnjenja, otvorila svoja vrata. Podsjetimo, Pašalić je tada, među ostalim, poručio da će drugi dio biti pušten u funkciju za pola godine kada Veslački klub Neptun izvrši obnovu zgrade. — Načelno smo se dogovorili kad krene preuređenje da će dozvoliti prolazak našim priključcima za vodu i struju. Žalosno je što zbog hrvatskog jala nisam mogao raditi gotovo dvije godine. Ipak, najviše je od toga izgubila država i grad, a najmanje ja – rekao je nedavno za DuList prvi čovjek tvrtke Laguna trade.
S izdavanjem uporabne dozvole za bazen A može se očekivati i uplovljavanje većeg broja brodica u ovu marinu. No, dočekat će ih ne baš lijepi prizor pored same marine, od kontejnera, cijevi, kabela… Pitanje je kad će se to konačno ukloniti.
Iz tiskanog izdanja od 5. lipnja 2019.