AktualnoUrednički izbor

RODITELJI I PROSVJETARI SUGLASNI Bojazni o nadoknadi nastave nema!

erasmus skola29

Štrajk prosvjetnih radnika ušao je u sedmi tjedan. Nakon dana predaha, u protekli utorak učitelji, nastavnici i profesori prosvjedovali su frontalno pa nastave nije bilo u svim hrvatskim školama. Takvim tempom, prema najavama, nastavit će se do trenutka kada njihovi zahtjevi budu u potpu­nosti zadovoljeni. Posrijedi je, napo­menimo, povećanje koeficijenta slo­ženosti poslova od 6,11 posto, odnosno povratak na stanje prije recesije. Tako­đer, Vlada je još prošli tjedan naglasila kako će petnaesti dan biti posljednji plaćeni štrajka.

Princip Predmetnog kurikuluma ide im u prilog

No, to nije smelo sindikaliste pa je Bra­nimir Mihalinec, Predsjednik Nezavi­snog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, preko društvenih mreža poručio:

— Izuzetno je važno snažno odgo­voriti Vladi Republike Hrvatske da ne pristajemo na prijetnje te da smo spre­mni boriti se za svoje zahtjeve i dosto­janstvo do kraja. Borba za dostojan­stvo nema cijene. Ako budemo i dalje jedinstveni i odlučni, Vlada Republike Hrvatske bit će primorana ponovno sjesti s nama za pregovarački stol i ponuditi prihvatljivo rješenje – napi­sao je u svojoj objavi Mihalinec. Boja­zni o nadoknadi propuštenog gradiva zbog štrajka nema mjesta, tvrde, inače se ne bi upuštali u ovaj ‘podvig’.

Naime, godišnji plan i program rada kako su ga u prijašnjem vremenu imali više ne postoji. Radi se po principu Predmetnog kurikuluma kojim su propi­sani ishodi koje treba postići, tumači nam Davorka Bronzić, povjerenica Sindikata hrvatskih učitelja OŠ Župa dubrovačka. ­

— Međutim, nije propisano koliko sati trebamo provesti na svakoj temi već je tu dana sloboda učiteljima da sami kreiraju i formiraju svoj godišnji plan. Dakle, mi smo dovoljno obučeni i profesionalni da svatko od nas to može napraviti s viškom ili manjkom sati bez da izgubi na kvaliteti. O nadoknadama ne bih htjela govoriti jer je štrajk još uvi­jek na snazi. Bilo kakve opcije za nado­knade za trajanja su protuzakonite. Mogu jedino komentirati kako bi bilo idealno da se Vlada napokon osvrne na naše zahtjeve i ponudi najbolju moguć­nost koja će nas vratiti u učionice, a onda ćemo se već dogovoriti kako što odraditi – govori ova prof. učiteljica-mentor engleskog i talijanskog jezika.

Vlada je, nastavlja, o svemu oba­viještena na vrijeme. Na stolu su im zahtjevi bili još u svibnju, a zbog nji­hove politike ignoriranja dogurali su gotovo do kraja studenog. S djecom i roditeljima su svakodnevno u kontaktu, priča nam Bronzić. Mnogi od njih pru­žaju im podršku, tj. povjerenje jer su, nastavno na dugogodišnju suradnju, svjesni da neće napraviti nešto što nije u interesu đaka. Manjina koja se s njima ne slaže, naravno, postoji. No, to je uostalom poput prosvjeda prosvjet­nih radnika, njihovo pravo. U Gimnaziji Dubrovnik, također štrajkaju svi osim ravnateljice Katarine Tolja, šesteročla­nog vodstva, tajništva, administratora i spremačice. Svaku zabrinutost o nado­knadi i oni otklanjaju.

Postoje jasne upute

— Ministarstvo je dalo jasne upute o nadoknadi tako da će svatko, osim ako ne bude donesena na razini Županije, moći odlučiti sam za sebe. Dakle, nado­knađivat će se radni dani subotom ili će se produžiti školska godina što recimo našim maturantima ništa ne znači jer oni obrazovanje završavaju u svibnju. Najvjerojatnije ćemo stoga skratiti praznike. Roditelji u većini podrža­vaju situaciju. Do sad nismo imali pri­tužbi. Međutim, učenici su u nezavid­noj poziciji. Baš kada krenu obrađivati neko gradivo ih zaustave. Ni na nebu, ni na zemlji su što se tiče kontinuiteta – govori ravnateljica Tolja koja smatra kako štrajk nije efikasno sredstvo za postizanje željenog rješenja.

— Nadam se da će se do kraja tjedna iznaći način. Prosječna plaća počet­nika je pet, a za onoga koji je mentor ili savjetnik, šest i pol ili sedam tisuća kuna maksimalno. To su sve ljudi sa visokom stručnom spremom i kad bi ih uspoređivali s ostalim zaposleni­cima u državnim službama ustanovili bi znatne razlike. Ali, ovo je problem koji ne postoji od danas. Prisutan je od kad sam ja diplomirala i zaposlila se u školstvu. Nitko tko radi kao pro­fesor, nastavnik ili učitelj to ne radi zbog plaće. Novac je svakako motiva­cija. Ipak, ljubav je jedini razlog zašto ljudi ostaju u ovom sektoru – zaključuje Katarina Tolja.

Mišljenja je i kako se povećanje plaće ne bi smjelo primijeniti na sve. Prije nego li se tome pristupi trebalo bi izvr­šiti evaluaciju učinkovitosti nastavnog kadra od strane učenika, roditelja, ali i kolega. Potporu prosvjetarima u njiho­vim nastojanjima daje i naša sljedeća sugovornica, Dubrovkinja Nada Raič, inače majka djevojčice koja pohađa drugi osnovne i sina učenika četvrtog srednje. Kako kaže, apsolutno se ne brine na koji način će se nadoknaditi propuštena nastava. Sigurna je da će se u školama adekvatno pobrinuti za djecu. Osim toga smatra da je građanska inici­jativa, odnosno društvena odgovornost također dio učenja – onog iskustvenog.

— Vjerujem kako je to jednako vri­jedna škola kao sjedenje u klupama, dakle kao formalna nastava. Moje mlađe dijete trenutno provodi vrijeme u prirodi i razgovaramo o svemu što se događa učeći, ponovno, izvan okvira. Starije dijete mi vrlo vjerojatno čita neku knjigu. Ja podržavam štrajk u pot­punosti. Mislim da se kvalitetno druš­tvo temelji na školstvu i zdravstvu te su to najranjivije kategorije. Trebalo bi im udovoljiti u svim zahtjevima jer bi to kao posljedicu imalo razvoj ukupnog standarda. Situacija prema meni nije otišla predaleko i vjerujem da moraju nastaviti do kraja – iznijela je za DuList ova majka.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 20. studenog 2019. godine

Pročitajte još

Traži se odbjegla kokoš! Jeste li je vidjeli?

Dulist

PROMETNA NA RATCU Albanka puštena iz istražnog zatvora, obitelj traži pravdu za poginule Katu i Stipu!

Dulist

Policija danas pojačano nadzire vozače mopeda, motocikala, romobila…

Dulist