Premijerno je izveden operni pasticcio Arcadia u ljetnikovcu Bunić Kaboga, priopćili su iz udruge Sve ostalo je glazba.
Projekt Renesansni vrt u svom je, četvrtom po redu izdanju naslovljenom Arcadia, donio suvremeno uprizorenje opernog pasticcia. Radi se o popularnoj izvedbenoj praksi 18. stoljeća prema kojoj je autorica programa, ujedno i umjetnička voditeljica udruge Sve ostalo je glazba, pijanistica Ivana Jelača osmislila kolaž inspiriran ostavštinom dubrovačke plemkinje Jelene Pozza Sorgo. Osim što je danas priznata kao jedna od prvih hrvatskih skladateljica, Jelenina bogata kolekcija do danas sačuvana u Glazbenom arhivu Male braće i dubrovačkoj Znanstvenoj knjižnici potvrđuje zapise suvremenika koji su je okarakterizirali kao iznimno obrazovanu i talentiranu glazbenicu.
Ovaj novonastali operni pasticcio koji spaja glazbu i poeziju te iz već postojećih zapleta, arija i recitativa kombiniranih s improvizacijama u suvremenom prikazu dobija novi kontekst, izvele su pijanistica Ivana Jelača, sopranistica Marija Lešaja, flautistica Ines Ivanjek te violončelistica Nastasja Palčok. Za vodstvo po ljetnikovcu pridružio im se Marojica Bijelić.
Svi oni koji su imali priliku posjetiti izvedbe održane 17. i 24. srpnja pridružili su se jednoj umjetničkoj intervenciji oživljavanja glazbe i prostora u kakvom se nekada odvijao bogat kulturni i društveni život. U intimnijem ozračju lođe i saloče ljetnikovca Bunić Kaboga tražila se stolica više zbog velikog interesa publike.
Dočaravši pastoralne i autentične ladanjske ambijente dubrovačkih ljetnikovaca, ovogodišnje izvedbe Renesansnog vrta zaokružile su desetu godinu suradnje udruge Sve ostalo je glazba sa Zakladom Caboga Stiftung, uz čiju potporu se projekt realizira u suradnji s Gradom Dubrovnikom u produkciji Event Lab-a. Potvrdile su i kako je ključ održivosti ovakvih reprezentativnih prostora upravo u kulturnim i umjetničkim programima kakvih je publika, i domaća i strana, u Dubrovniku očito željna.
Foto: Vedran Levi