Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je od siječnja do kraja travnja ostvareno 1,9 milijuna dolazaka (rast 10 posto) i 5,1 milijuna noćenja (rast 9 posto).
Od toga su strani turisti ostvarili 1,4 milijuna dolazaka (rast 11 posto) i 4 milijuna noćenja (rast 9 posto), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9 posto te u noćenjima za 6 posto.
-Nakon vrlo uspješna prva četiri mjeseca, unutar kojih smo zabilježili poraste turističkog prometa, glavnom dijelu turističke godine približavamo se u pozitivnom ozračju. Rezultat je to intenzivnih aktivnosti cjelokupnog turističkog sektora i Hrvatske turističke zajednice usmjerenih na jaču promociju predsezone. Isto tako, Hrvatska je u dosadašnjem dijelu godine bila domaćin brojnih iznimno kvalitetnih događanja, poput međunarodne biciklističke utrke Tour of Croatia, koja su privukla veliki broj posjetitelja, pozitivno utjecala na promociju hrvatskih destinacija u svijetu te uspješno akumulirala ovogodišnji raniji termin uskršnjih blagdana. U ovom periodu do posebnog izražaja došla je i afirmacija naših city break destinacija poput Zagreba, Splita ili Dubrovnika. Također, više od 70 novih redovnih aviolinija koje Hrvatsku spajaju s emitivnim tržištima bit će važan čimbenik u daljnjem zadržavanju pozitivnih trendova na razini cijele turističke godine – poručio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
-Ostvareni rezultati turističkog prometa tijekom produženog vikenda označavaju početak vrhunca turističke godine u Hrvatskoj. Ove godine očekuje nas milijarda eura investicija u turizmu kroz čiju će se realizaciju osim povećanja prometa omogućiti i nastavak rasta prihoda koji ostvarujemo u turizmu što je izuzetno važno za daljnji razvoj destinacija – istaknuo je ministar turizma Gari Cappelli nadodavši kako veliku važnost za privlačenje gostiju u razdobljima izvan ljetnih mjeseci ima i pozicioniranje Hrvatske kao avio destinacije u što je uloženo 30 milijuna kuna.
-Osim naših tradicionalnih tržišta u Europi, sistemski i planski radimo i na što boljem pozicioniranju Hrvatske na dalekim tržištima poput Kine, J. Koreje i Japana s kojih se ostvaruje i preko 300 milijuna dolazaka turista u svijetu godišnje. Daleka tržišta velika su prilika za Hrvatsku ne samo zato što je riječ o gostima koji nas posjećuju tijekom čitave godine, već je i riječ o gostima s iznadprosječnom potrošnjom – zaključio je ministar Cappelli.
Tijekom prva četiri mjeseca najviše je noćenja ostvareno u Istri (1,4 milijuna noćenja), Kvarneru (791.000 noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (664.000 noćenja). Slijede Dubrovačko-neretvanska županija s 611.000 noćenja, Zagreb s 585.000 noćenja, Zadarska s 328.000 noćenja, Šibensko-kninska sa 191.000 noćenja te Ličko-senjska županija s 93.000 noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 229.000 dolazaka (+9%) i 501.000 noćenja (+12%), a gledajući po županijama najviše je noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (105.000 noćenja), Međimurskoj (54.000 noćenja), Karlovačkoj (53.000 noćenja), Osječko-baranjskoj (52.000 noćenja) i Varaždinskoj županiji (49.000 noćenja).
Na nacionalnoj je razini tijekom prva četiri mjeseca najviše noćenja ostvareno s tržišta Slovenije (565.000 noćenja), Njemačke (559.000 noćenja), Austrije (435.000 noćenja), BiH (298.000 noćenja) i Italije (259.000 noćenja), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u hotelima (3 milijuna noćenja) te u objektima u domaćinstvu (888.000 noćenja).
U travnju je u Hrvatskoj ostvareno 987.000 dolazaka i 2,8 milijuna noćenja što u usporedbi s travnjem 2017. godine predstavlja poraste od 3% u dolascima, dok su noćenja ostvarena na razini lanjskog rezultata. U travnju je najviše noćenja ostvareno u Istri (821.000 noćenja), na Kvarneru (453.000 noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (391.000 noćenja), dok je na kontinentu u travnju ostvareno 79.000 dolazaka i 159.000 noćenja, od čega je najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj, Krapinsko-zagorskoj, Osječko-baranjskoj, Međimurskoj i Varaždinskoj županiji.
Od 27. travnja do 1. svibnja 2018. godine, odnosno tijekom produženog prvosvibanjskog vikenda u Hrvatskoj je ostvareno 369.000 dolazaka i 1,1 milijun noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, odnosno u usporedbi s rezultatima produženog prvomajskog vikenda 2017. godine, riječ je o porastima u dolascima od 33% te 27% u noćenjima.
Tijekom produženog vikenda je najviše noćenja ostvareno s tržišta Slovenije (339.000 noćenja), Poljske (116.000 noćenja), Austrije (87.000 noćenja), Njemačke (86.000 noćenja) i Italije (75.000 noćenja). Gledajući po destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Dubrovniku (65.000 noćenja), Poreču (59.000 noćenja), Rovinju (56.000 noćenja), Umagu (48.000 noćenja), Medulinu (34.000 noćenja), Zagrebu (34.000 noćenja), Malom Lošinju (32.000 noćenja), Taru (30.000 noćenja), Puli (29.000 noćenja) i Splitu (28.000 noćenja).