Aktualno

RASPRAVA O ZONI RADELJEVIĆ- LIBERTAS ‘Puno je igri oko ovog prostora, servisiraju se apetiti investitora’

upu radeljevic rasprava naslovna

Urbanistički plan uređenja Radeljević – Libertas ove je srijede na javnom izlaganju. Kako je uvodno rekao pročelnik Božo Benić dosad, tijekom javne rasprave, nije pristigla niti jedna primjedba.
Ivan Kapović iz tvrtke Akteracija, koja je izradila prijedlog plana, rekao je kako se ovim izmjenama nastoji prilagoditi novom stanju na terenu.
-Taj prostor nije lako prepoznati kao nešto posebno u odnosu na okolnu gradnju, ali je jako zanimljiv – rekao je te dodao kako ovaj plan može imati posljedice koje su dalekosežne i na širi dio grada, na što se posebno obratila pažnja. Napomenuo je kako je ovdje najvažniji promet, jer svi znamo kakva je danas situacija na Vukovarskoj ulici. Stoga se prometu posvetilo najviše pažnje. Istaknuo je i kako je najveći problem postojećeg plana opterećenje Vukovarske ulice, jer je tu dosta ulaza i izlaza.
-U ovako realiziranom planu stvarali bi se ozbiljni problemi – mišljenja je Kapović.
-Urbanisti smo, ali nismo prometaši te smo zatražili pomoć. Izrađena je stoga komparativna analiza raznih prometnih rješenja za spoj na Radeljević – Libertas – rekao je. Jedno rješenje je pomicanje ulaza skroz uz dio stamene namjene, gdje završava parkiralište, prema vrtovima s rotorom i izlazom kroz zgradu. Drugo rješenje predviđa spajanje na ulicu kroz đardine, a treća je iz prijašnjih rješenja, a to je spoj na Hebrangovu. Uzeti su u obzir i različiti scenariji razvoja prometa u budućnosti da se vidi ugrožavaju li neke varijante potencijalno neke buduće scenarije. Nijedna nema negativni utjecaj, ali varijanta 2 je najbolje rješenje za spoj na Vukovarsku.

prometno rjesenje

U trenutnom rješenju, napomenuo je, problematično je autobusno stajalište u prometnoj traci pa bi se ona trebala premjestiti na novu prometnu traku u Vukovarskoj kako bi se ista rasteretila.
Dakle, kako je istaknuto u komparativnoj analizi, prema Varijanti 2 spoj zone UPU-a na okolnu prometnu mrežu planiran je na jednoj lokaciji: spoj zone na Vukovarsku ulicu, koji se planira slično kao u Varijanti 1, na poziciji nasuprot postojeće benzinske postaje. U slučaju izgradnje tunela promet bi se prema Lapadu odvijao površinom iznad tunela. Promet unutar zone UPU-a je predviđen jednom prometnicom s kružnim tokom u sredini kako bi se omogućilo okretanje i vraćanje na Vukovarsku ulicu. Prometnicama kroz zonu nije predviđen direktan spoj Vukovarske ulice i Ulice Andrije Hebranga.
-Dodaje se nova prometna traka u Vukovarskoj, koja bi se koristila za ulazak u obuhvat plana te za autobusno stajalište. Nije idealno rješenje, ali smo napravili korak više za protočnost Vukovarske. U zoni je napravljen rotor, koji je tu isključivo da bi zona mogla funkcionirati prije izgradnje ulice kroz đardine – rekao je Kapović. Planirano je ukupno 200 parkirališnih mjesta za javnu garažu.
Na dijelu obuhvata plana koji je zaštićen nema nove gradnje, samo u zonama 3 i 4. Za svaku zonu uvjeti gradnje su drugačiji, napomenuo je.
Zona 1 je dio stambene namjene uz zadržavanje postojećeg stanja. Zona 2 je slična, nije predviđena gradnja novih, samo rekonstrukcija postojećih građevina. Mogu se mijenjati sadržaji. Četrdeset posto prostorne cjeline mora biti hortikulturno uređeno. U zonama 3 i 4 događa se glavna gradnja i već je propisana GUP-om.
-Unutar cjeline 3 (Radeljević) nije dozvoljena gradnja trgovačkog centra – napomenuo je Kapović dodavši kako se on može graditi samo uz Vukovarsku ulicu. Maksimalna visina građevina u ovim zonama je 22 metra. Najveći broj nadzemnih etaža nije određen, ali je ograničen visinom građevine i koeficijentom iskorištenost.
javna rasprava radeljevic 7

Tijekom rasprave arhitektica Branka Martinović Vuković rekla je kako je ovo područje na kojem je planirana i velika gradska tržnica, o čemu danas ništa nije čula, a bilo je planirano i 400 parkirnih mjesta.
-Ovo je prostor investitora, puno se promijenilo od 2012. godine kada je bio proveden urbanističko arhitektonski natječaj, koji nije negirao gradsku tržnicu – rekla je te dodala kako je došlo do bitne promjene vrijednosti ove parcele. Srušena je zgrada remize, netragom je nestala tržnica i planirani kapacitet od 400 parking mjesta te je sve svedeno na 200 mjesta.
-Iznenađena sam da je ovaj prostor ponuđen na javnu raspravu na ovaj način. Nismo mogli pronaći prometnu studiju za ovaj plan. Što se dogodilo s tržnicom? – govorila je dalje te istaknula kako je teško sagledavati ovaj prostor bez cjelovitog GUP-a.
-Prometno rješenje je ovdje najvažnije. Treba biti sagledano u cjelini. Građani su u više navrata bili jako protiv prometnice kroz vrtove. Svi građani zaslužuju da se razmotri i drugo rješenje, a ne prolaz kroz povijesne vrtove – smatra. Dotaknula se i visine od 22 metra te dodala kako je to zapravo sedam katova.
-Bespredmetno je raspravljati kad ne znamo kako će izgledati izmjene i dopune GUP-a, ali i promet. Očekivala sam da će biti predložena znatno manja visina, ovo je kontaktno područje. Neobično mi je da se ovaj UPU, netko bi rekao, gura – rekla je dalje.
-Moje primjedbe su velike i mislim da je red dostaviti prometnu studiju. Ona nije izložena. Isti fakultet je prije nekoliko godina kazao da promet u Dubrovniku treba smanjiti za oko 30 posto, a u sami centra dovlačimo ovolike sadržaje, trgovine, znate što to znači i koji to promet dovlači. Tko je napravio analizu na razini GUP-a da nam treba toliko metara kvadratnih trgovačkog prostora – istaknula je Branka Martinović Vuković.
Pročelnik Božo Benić rekao je kako je u objavi javne rasprave točno navedeno gdje se može izvršiti javni uvid te da je objavljena i sva potrebna dokumentacija na web stranici Grada Dubrovnika. Ivan Kapović rekao je kako se rade izmjene i dopune UPU-a, što im je projektni zadatak, ali se nisu fokusirali samo na to jer shvaćaju kolike to posljedice može imati.
-Svjesni ste da su nam ruke vezane, radimo prema sada propisanim uvjetima i ne možemo propitivati opravdanost ulice kroz đardine. Mi izvan obuhvata plana ne možemo mijenjati stvari, one su zadane i moramo ih poštivati. Najviše vremena posvetili smo prometnom rješenju koje nije unutar obuhvata plana, već šire – objasnio je.
Branka Martinović Vuković rekla je kako ne zna tko je izrađivaču dao projektni zadatak, investitor ili Grad Dubrovnik.
-Puno je igri oko ovog prostora, vrijednost ovog zemljišta je jako porasla – rekla je dalje.

javna rasprava radeljevic 8
Gradski vijećnik Srđ je Grad Đuro Capor rekao je kako je sudjelovao u donošenju odluke o ciljanim izmjenama ovog UPU-a, dva puta.
-Pristisak iz sfere partnera gradonačelnika kojima se savijaju sva prostorno planska načela je pogonsko gorivo za ovu proceduru. Već 4 godine najavljuje se novi GUP, a sad u pet do 12 se pokušava po starom GUP-u stvoriti sve preduvjete da gospodin Pemo može do maksimuma iskoristiti svoje građevinske apetite – rekao je Capor te dodao kako se tri razine prostornih planova prilagođavaju jednom rješenju kojega nitko nije vidio. Pitao je tko je postavio ciljeve prometnoj analizi.
-Dokidamo nešto što je dio GUP-a da bismo servisirali još neviđeni projekt investitora – dodao je Capor.
-Ispada da je bit ovog plana da je čitava prometna analiza koja je napravljena, napravljena da servisira samo ovaj uski pojas. Nisu mi jasne ideje koje su dovele do toga da je varijanta 3 odbačena – govorio je dalje Capor te pitao zašto nije predviđena rekonstrukcija remize, kome to odgovara.
-Novim GUP-om bit će propisana izrada HIA-e za ovakve utjecaje. Čemu žurba? Žurba ovdje služi samo da se javni interes gurne u treći, četvrti ili peti plan, a da se interesi gradonačelnikovog senior partnera uguraju u ovaj naš prostor – zaključio je.

javna rasprava radeljevic 10
Arhitekt Slobodan Vuković rekao je kako od Južnog Jadrana do danas imamo sustavnu redukciju kvalitete organizacije prostora.
-Ovdje se cijelo vrijeme govori o prometnom problemu, ovdje se mora prvo postaviti jedan redoslijed. Promet dolazi na trećem mjestu. Prvo moramo znati što hoćemo s ovim prostorom koji je dijelom obuhvaćen buffer zonom – rekao je između ostalog arhitekt Vuković. Istaknuo je kako zanemarujemo činjenicu da Dubrovnik ima potencijal koji se dovoljno ne valorizira. Suvremeni Dubrovnik je Dubrovnik od Stona do Cavtata, o tome konačno moramo početi promišljati, smatra.
-Nismo svjesni da danas radimo prostor koji je neatraktivan, sveli smo atraktivnost samo unutar zidina – dodao je.
-Oduprite se bilo kakvim pritiscima – poručio je svom kolegi, pročelniku Božu Beniću dodavši kako se struka mora pokazati kao autoritet.
Ponovno se za riječ javila Branka Martinović Vuković. Rekla je kako je jasno zašto je netko srušio remizu i eliminirao tržnicu.
-I sada imamo dovoljno praznih trgovačkih prostora. Znamo što je cilj bilo kojeg investitora – dodala je te istaknula kako je ovo zadnji prostor za zadovoljiti bitne potrebe grada. Apelirala je da se ne napravi nova greška u prostoru.

Pročitajte još

CARITAS AKCIJA Spasi kunu od propasti, daruj je za 1000 radosti!

Dulist

DUBROVNIK OSVAJA NEW YORK Promotivna kampanja na prestižnoj lokaciji Times Square

Dulist

Kandidati za Oscara u kinima Sloboda i Visia

Dulist