Gužve na državnoj cesti D-8 u Srebrenom s približavanjem špice turističke sezone polako postaju svakodnevica vozačima na relaciji Grad-Župa-Konavle i obratno.
Kilometarske kolone posljedica su semaforiziranog raskrižja, čija je rekonstrukcija najavljena već za ovu godinu. No, stanovnici Župe strahuju što će se dogoditi u skoroj budućnosti kad se otvore novi župski hoteli u Srebrenom i Mlinima, ali i trgovački centar koji će sasvim sigurno pojačati promet magistralom.
Pa iako je za ovu godinu najavljena rekonstrukcija raskrižja, kojom bi se trebala povećati protočnost prometa magistralom, ona se sasvim sigurno neće dogoditi još nekoliko mjeseci. Dotad će policija u vrijeme najvećih zastoja fizički regulirati promet. Problem u Srebrenom očito postoji, nije dobro ni kad semafor radi, ni kad ne radi. Svjesni su toga svi, problem treba riješiti, a mnogi prometni stručnjaci ističu kako bi najidealnije rješenje ovog križanja bila izgradnja pothodnika za pješake, budući da su semafori i postavljeni uglavnom zbog sigurnosti pješaka. Trajno rješenje svakako je izgradnja župske obilaznice, o kojoj se govori već godinama, budući da je dionica magistrale kroz Župu u isto vrijeme i tranzitna cesta prema Crnoj Gori i Albaniji i gradska ulica.
Projekt se tek radi
A kad će rekonstrukija raskrižja? Prema informacijama investitora projekta Hrvatskih cesta, u tijeku je prikupljanje ponuda za izradu projekta rekonstrukcije raskrižja na D8, lokalne ceste LC69050 i nerazvrstane ceste u mjestu Srebreno, dionica 029: DC223 – Karasovići (DC516).
– Nakon izrade projekta i ishođenja potrebnih dozvola, uslijedit će ugovaranje i realizacija projekta – ističu iz Hrvatskih cesta. Još u siječnju ove godine istaknuli su kako će se ‘tijekom ove godine, nakon izrade projekta i ishođenja potrebnih dozvola, pristupiti ugovaranju i realizaciji projekta odnosno započeti s radovima na rekonstrukciji raskrižja, unatoč smanjenim sredstvima, a uzimajući u obzir važnost projekta za sigurno i nesmetano odvijanje prometa’.
No, sezona je tu, a uskoro se očekuje i otvaranje hotela te trgovačkog centra. Stoga nas je zanimalo hoće li se i na koji način tijekom narednih mjeseci mijenjati režim rada semafora kako bi protočnost na D-8 bila veća, odnosno hoće li se u vrijeme najvećih zastoja semafori ‘gasiti’.
– S obzirom na to da je potrebno određeno vrijeme za obavljanje navedenih aktivnosti te da radove nije moguće izvoditi tijekom turističke sezone, prometovanje ovom dionicom, s ciljem da se olakša koliko god je to moguće, u međuvremenu će se regulirati u suradnji s Policijskom upravom dubrovačko-neretvanskom – odgovorili su na upit DuLista iz Hrvatskih cesta. Tragom njihovog odgovora obratili smo se i Policijskoj upravi, odakle su istaknuli kako su za sva pitanja o radu semafora nadležne Hrvatske ceste.
Spas u trećoj traci
– Napominjemo kako smo o navedenim pitanjima razgovarali s predstavnicima Hrvatskih cesta i na zajedničkom sastanku dali svoje mišljenje i prijedloge s ciljem rasterećenja prometa na tom dijelu. Policijski službenici će i ove godine u vrijeme najvećih zastoja u zoni navedenog raskrižja fizički upravljati prometom s ciljem što veće protočnosti prometa na cesti D-8 – navode iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske.
No, iz Hrvatskih cesta nisu odgovorili na koji će način raskrižje funkcionirati nakon rekonstrukcije. O tome je svojedobno za DuList govorio načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli, istaknuvši kako je u planu izgradnja još jedne kolne trake kojom će biti omogućeno istovremeno odvijanje prometa u oba smjera, odnosno i prema Dubrovniku i prema Cavtatu.
– To će značajno ubrzati odvijanje prometa kroz raskrižje – smatra načelnik Nardelli. Općina Župa dubrovačka je, naime, još prošle godine izradila idejni projekt rekonstrukcije raskrižja, koji je dostavljen investitoru – Hrvatskim cestama. Projekt je prihvaćen, a tek slijedi izrada projektne dokumentacije, te ishođenje potrebnih dozvola.
A dok se raskrižje ne rekonstruira i ne omogući veća protočnost samom magistralom vozačima preostaje naoružati se strpljenjem.