Napreduju radovi na rekonstrukciji i sanaciji luke u Donjem Čelu na Kalamoti, koji su počeli sredinom listopada prošle godine. Kako je izjavio Mario Deranja, glavni inženjer gradilišta, radovi su ispred dinamičkog plana čak sedam do osam radnih tjedana. Rekao je to prilikom obilaska gradilišta na kojem su uz ravnatelja Županijske lučke uprave Željka Dadića bili župan Nikola Dobroslavić i saborski zastupnik Branko Bačić te zamjenik župana Joško Cebalo.
Do kraja ovog tjedna završit će se radovi mlaznog injektiranja i podmorskog iskopa, a počelo se i s polaganjem betonskih blokova.
-Radovi su iznimno složeni jer se sav materijal, sva tehnologija i svi strojevi moraju dovesti putem mora i velika većina radova odvija se s morske strane – rekao je Deranja koji je naglasio kako su unatoč natprosječno lošem vremenu uložili maksimalne napore da se i tih dana odrade ugovorene aktivnosti. Sve je nadoknađeno pojačanim radom subotama i nedjeljama.
Kako je istaknuo Dadić, riječ je o specifičnim, otočkim uvjetima, no zadovoljan je jer radovi napreduju ispred dinamičkog plana. Vjeruje kako će sve biti gotovo i prije ugovorenog roka, a to je prosinac ove godine.
-Postojeća riva je iz 1924. i bila je u jako loše stanju. Bilo ju je potrebno potpuno rekonstruirati – rekao je Dadić dodavši kako se projekt 85 posto financira sredstvima EU, a vrijednost radova iznosi 21,9 milijuna kuna plus PDV.
– Radimo rivu za idućih 100 godina – poručio je.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić rekao je kako je ovo jedan od devet projekata lučke infrastrukture na području županije. Za sedam su dobiveni ugovori o financiranju vrijedni 600 milijuna kuna, a preostaju još dva ugovora od 160 milijuna kuna koji se odnose na Pernu i Prigradicu.
Inače, sanacijom rive u Donjem čelu povećat će se sigurnost, mobilnost, energetska i ekonomska učinkovitost što u konačnici samim stanovnicima Koločepa te Dubrovnika, ali i županije znači pružanje bolje usluge. Nova otočka obala omogućit će pristajanje trajekta zbog čega je Jadroliniji upućen prijedlog o osmišljavanju linije za povezivanje, a koja bi bila kombinacija trajekta i putničkog broda.