Aktualno

PRVI JE PONIŠTEN Jadrolinija ide u novi natječaj za električne brodove

postira jadrolinija005

Iako je Jadrolinija poništila natječaj, nije se odustalo od gradnje triju električnih brodova. Natječaj je podsjetimo, raspisan u siječnju ove godine, no početkom lipnja isti je poništen iako je pristiglo čak sedam ponuda.

— Na javnom natječaju za prikupljanje zahtjeva za sudjelovanjem za gradnju električnih brodova pristiglo je sedam ponuda, što domaćih, što inozemnih. Niti jedno brodogradilište nije zadovoljilo sve tehničko-pravne uvjete natječaja – ističu za DuList iz ove tvrtke te navode da je natječaj poništen, ali se uskoro očekuje objava novog, sve u skladu sa smjernicama javne nabave.
Ono što je svakako dobra vijest jest to da poništavanje natječaja neće utjecati na sufinanciranje njihove gradnje kroz Nacionalni fond za oporavak i otpornost.

Podsjetimo, jedan od ova tri broda, ukupne procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura trebao bi zaploviti za Elafite. Grade se, naime, za potrebe plovidbe na državnim brodskim linijama Mali Lošinj – Susak (310), Šibenik – Vodice (505) i Suđurađ – Dubrovnik (807). Na našem području zamijenit će brod Postira, koja kao i Premuda i Tijat ima više od 60 godina. Potreba modernizacije flote istaknuta je i u planu poslovanja Jadrolinije za ovu godinu.

—Društvo je usmjereno na modernizaciju i obnovu putničke flote s ciljem redovnog održavanje linija sukladno Ugovorima o obavljanju javnog prijevoza, povećanja kvalitete usluge, te osiguranja sigurnosti plovidbe. Brodovi prioritetno predviđeni za zamjenu su: putnički brodovi starosti više od 60 godina (Postira, Premuda, Tijat); brzi putnički brodovi starosti više od 30 godina (Olea, Silba, Novalja, Karolina) i brodovi koji svojim karakteristikama u budućnosti neće moći osigurati primjenu novih standarda prijevoza (Dora, Sis, Sv. Juraj, Mate Balota, Lastovo) – navodi se u planu Jadrolinije za 2023. godinu.

Inače, u natječajnoj dokumentaciji objavljenoj u siječnju ove godine isticalo se kako bi tri putnička broda trebala biti bez emisije štetnih plinova, odnosno na električni pogon, a namijenjeni su za prijevoz putnika i tereta, svaki kapaciteta 389 putnika, s osam članova posade.

Očekivalo se kako ćemo nove električne brodove dobiti za dvije do tri godine. • AFR

Iz tiskanog izdanja od 21. lipnja 2023.

Pročitajte još

KONGRES ŽENA U PODUZETNIŠTVU Unaprjeđenje turizma i kultura gostoljubivosti u Jadransko-jonskoj regiji

Dulist

DORH zatražio hitno izvješće EPPO-a u slučaju istrage protiv bivšeg ministra zdravstva

Dulist

“Držićev životinjski svijet” oduševio struku, Dom Marina Držića i Prirodoslovni muzej Dubrovnik osvojili priznanje

Dulist