Aktualno

PRVI JE PONIŠTEN Jadrolinija ide u novi natječaj za električne brodove

postira jadrolinija005

Iako je Jadrolinija poništila natječaj, nije se odustalo od gradnje triju električnih brodova. Natječaj je podsjetimo, raspisan u siječnju ove godine, no početkom lipnja isti je poništen iako je pristiglo čak sedam ponuda.

— Na javnom natječaju za prikupljanje zahtjeva za sudjelovanjem za gradnju električnih brodova pristiglo je sedam ponuda, što domaćih, što inozemnih. Niti jedno brodogradilište nije zadovoljilo sve tehničko-pravne uvjete natječaja – ističu za DuList iz ove tvrtke te navode da je natječaj poništen, ali se uskoro očekuje objava novog, sve u skladu sa smjernicama javne nabave.
Ono što je svakako dobra vijest jest to da poništavanje natječaja neće utjecati na sufinanciranje njihove gradnje kroz Nacionalni fond za oporavak i otpornost.

Podsjetimo, jedan od ova tri broda, ukupne procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura trebao bi zaploviti za Elafite. Grade se, naime, za potrebe plovidbe na državnim brodskim linijama Mali Lošinj – Susak (310), Šibenik – Vodice (505) i Suđurađ – Dubrovnik (807). Na našem području zamijenit će brod Postira, koja kao i Premuda i Tijat ima više od 60 godina. Potreba modernizacije flote istaknuta je i u planu poslovanja Jadrolinije za ovu godinu.

—Društvo je usmjereno na modernizaciju i obnovu putničke flote s ciljem redovnog održavanje linija sukladno Ugovorima o obavljanju javnog prijevoza, povećanja kvalitete usluge, te osiguranja sigurnosti plovidbe. Brodovi prioritetno predviđeni za zamjenu su: putnički brodovi starosti više od 60 godina (Postira, Premuda, Tijat); brzi putnički brodovi starosti više od 30 godina (Olea, Silba, Novalja, Karolina) i brodovi koji svojim karakteristikama u budućnosti neće moći osigurati primjenu novih standarda prijevoza (Dora, Sis, Sv. Juraj, Mate Balota, Lastovo) – navodi se u planu Jadrolinije za 2023. godinu.

Inače, u natječajnoj dokumentaciji objavljenoj u siječnju ove godine isticalo se kako bi tri putnička broda trebala biti bez emisije štetnih plinova, odnosno na električni pogon, a namijenjeni su za prijevoz putnika i tereta, svaki kapaciteta 389 putnika, s osam članova posade.

Očekivalo se kako ćemo nove električne brodove dobiti za dvije do tri godine. • AFR

Iz tiskanog izdanja od 21. lipnja 2023.

Pročitajte još

Plesni Studio Step ‘n Jazz Dubrovnik ostvario sjajne rezultate na Dance Xplosion natjecanju

Dulist

VANJA GNJIDIĆ OPTUŽENA Krivotvorila dokumente, tvrdila da će uložiti u projekt sadnje smokava na otoku Jakljanu

Dulist

Denis Pavela: Korištenje žmigavca najmanje je što možemo učiniti kako bismo promet učinili sigurnijim

Dulist