AktualnoUrednički izbor

PRVI DONOSIMO! ‘Miović šuma’ postaje parking

miovica suma05

Zelena površina uz cestu prema Ilijinoj glavici, kolokvijalno zvana ‘Miović šuma’, postaje parkirališni prostor za 280 vozila. Riječ je o devet tisuća metara četvornih površine obrasle zelenilom i niskim raslinjem.

Potvrdu ove informacije dao nam je jedan od suvlasnika iz korčulanske tvrtke Korkyra inženjering. Naime, vlasništvo nad ovom vrijednom parcelom u srcu grada desetljećima je imala obitelj Miović. U srpnju prošle godine tri suvlasnika odlučila su se na prodaju, a danas su od izvornih vlasnika u idealnim dijelovima još uvijek braća Darko i Mladen Miović.

U ime njih, projekt danas vodi Vedran Miović, ispred tvrtke Hedera.

Parkiralište bi se trebalo urediti do početka ove sezone, a već je napravljena i valorizacija šume te je utvrđeno da je na tom području većinski prisutan pajasen – invazivna biljka te je započelo uklanjanje zelenila i uređenje prostora.

miovica suma23

Daljnji planovi
Inače, GUP i prostorno planska dokumentacija na tom dijelu podrazumijevaju pretežno poslovnu gradnju. U sljedećim godinama se očekuje i realizacija projekta izgradnje tog prostora. Posljednjih mjeseci, što su nam potvrdili iz Korkyra inženjeringa, obavljeni su pregovori s velikim trgovačkim lancima poput Kauflanda, Spara i Schwarza, no, zasad je sve ostalo na utvrđivanju uvjeta, stoga su novi suvlasnici iz korčulanske tvrtke zajedno s Miovićima odlučili zapušteni prostor urediti u parking.

To će uvelike pripomoći i samoj ideji realizacije novog prometnog režima oko povijesne jezgre. Naime, uoči ove turističke sezone promet oko Grada znatno će se ograničiti, sukladno odluci Grada Dubrovnika koja je trenutno u javnom savjetovanju. Prema najavama suvlasnika uredit će se kolni dvotračni prilaz u ulici Ivana Matijaševića (ulaz prema kinu Slavica i groblju Boninovo), a samo parkiralište imalo bi tri ulaza. Jedan od suvlasnika vodio je razgovore i s taksistima, tako da bi i oni na tom prostoru trebali dobiti manji broj mjesta.

Važna zona za prometna rješenja
Inače, zanimljivo je istaknuti kako je na tom vrijednom prostoru u užem središtu grada, nadomak same povijesne jezgre, još od kraja osamdesetih bio planiran Prometni centar. Njega je u Provedbeni urbanistički plan Grada Dubrovnika uvrstio Zavod za prostorno planiranje. Odgovorni urbanist i voditelj izrade plana bio je pok. Željko Franetović, dok je prometni inženjer koji je radio na tom planu bio Frano Vetma. Zona Prometnog centra bila je planirana od zemljišta obitelji Miović pa sve do ispod Duba, a već tada se ovaj prostor vrednovao kao iznimno značajan za sustavno rješenje prometa u Gradu.

Naime, nakon što bi s vozilima ušli u grad, turisti bi imali mogućnost parkiranja u podzemnim garažama na više etaža, kao i vanjskom parkingu. Inače, u toj su zoni trebali prema planu biti smješteni i servisni sadržaji, kao i lokacija za sjedište Dubrovačkih vatrogasaca koji bi u slučaju intervencije vrlo brzo stizali do Jadranske magistrale, ali i do drugih djelova u središtu grada. Na tom je prostoru bilo planirano i stajalište za tramvaj, ukoliko se Dubrovnik jednom odluči na revitalizaciju i povratak tog prometnog sredstva, što je kod Dubrovčana izazvalo simpatije.

Ideja o Prometnom centru izbrisana je prostornih urbanističkih planova. Naime, obitelj Miović se izborila da ta zona ne bude unesena u Generalni urbanistički plan iz 2005. godine te je tada prenamijenjena u pretežito poslovnu. Za sada će na 9 tisuća metara četvornih površine biti parkiralište.

Objavljeno 8. ožujka 2023. u tiskanom izdanju.

Pročitajte još

POTRES U BIH Osjetio se i u Hrvatskoj

Dulist

Pokreće se postupak predlaganja kandidata za javna priznanja Grada Dubrovnika

Dulist

CRNI PETAK Blagdan kupovine ili iluzija popusta?

Dulist.hr