‘Preko noći su na autobusnom kolodvoru izbrisali taksi stajalište i stavili oznaku SAP – Sindikat autotaksi prijevoznika Dubrovnik. Taksi stajalište su time zapravo ukinuli te je napravljen parking za sindikalna vozila’ – pritužba je koja je nedavno došla do redakcije DuLista. Postavilo se pitanje i tko je to napravio te je li za dodjelu parkirnih mjesta spomenutom sindikatu bio raspisan natječaj. Tragom ovih informacija DuList se obratio s pitanjima predsjedniku Uprave Luke Dubrovnik Željku Ragužu. Naime, još 2015. godine DuList je pisao o ovom taksi stajalištu na području Autobusnog kolodvora, kada su nam se građani žalili kako se nemaju gdje zaustaviti na kolodvoru dok taksi stajalište zjapi prazno. Od Božidara Memeda, tadašnjeg direktora Luke Dubrovnik, doznali smo tada kako za tih 15-ak mjesta namijenjenih taksistima Luci naknadu plaća Grad Dubrovnik. Memed je, naime, u telefonskom razgovoru za DuList izjavio u listopadu 2015. godine kako je taksi stajalište na kolodvoru u obujmu u kojem postoji tražio upravo Grad Dubrovnik. Grad je Luci Dubrovnik za njih plaćao i naknadu. —Grad Dubrovnik je tražio da se na tom predjelu osiguraju taksi stajališta i za to plaća Luci Dubrovnik određeni iznos – rekao nam je tada Memed. No, Grad Dubrovnik odustao je od takve prakse s dolaskom pandemije koronavirusa, što nam je potvrdio Željko Raguž.
—Prije pandemije koronavirusa Grad Dubrovnik je subvencionirao, odnosno plaćao naknadu za tih 16 parkirnih mjesta koja su služila taksistima. Međutim, s dolaskom korone Grad je to prestao plaćati jer nije bilo ni turista pa samim time ni potrebe. Povratkom života u normalu, Grad je svejedno donio odluku kako ta parkirna mjesta više ne želi subvencionirati za potrebe taksi stajališta, što je po meni i logično – rekao nam je Željko Raguž te dodao kako je s prestankom plaćanja od strane Grada Luka Dubrovnik kao koncesionar s tim mjestima mogla raspolagati na način na koji želi.
—Nismo ništa radili samostalno već u suradnji s Lučkom upravom. Naime, 95 posto onih koji su od Lučke uprave dobili petogodišnje koncesije za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza na lučkom području članovi su tog Sindikata. Dobili smo ponudu Sindikata i istu smo prihvatili. Naime, Sindikat nam za 10 parkirnih mjesta, što smatramo da im je dovoljno, plaća 250 kuna plus PDV mjesečno po jednom mjestu. Cijena je to koja vrijedi i za sve ostale korisnike koji općenito plaćaju parking mjesečno na našem koncesioniranom lučkom području, sukladno odluci Luke Dubrovnik. Ostalih 6 mjesta smo po istoj cijeni iznajmili objektima ili ljudima koji žive u neposrednoj blizini, a koji su nam također poslali zahtjev – rekao je Željko Raguž. Pozvao je sve one koji pod istim uvjetima žele sebi osigurati parkirno mjesto, doduše ne na kolodvoru već na parkingu ‘A’ i ‘B’ Luke, da se jave jer još ima slobodnih mjesta. Kad smo mu rekli kako su do nas stigli prigovori kako je taksi stajalište nestalo preko noći te da su time brojni domaći taksisti, koji nisu članovi nijednog udruženja ili sindikata, ostali bez mjesta za zaustaviti se, odgovara: ‘Ništa nije nestalo, ovo je za njihove potrebe sasvim dovoljno’. Napomenuo je još jednom kako Luka Dubrovnik u ovom slučaju nije radila ništa na svoju ruku, već u suradnji s Lučkom upravom.
—Normalno je da onaj tko ima koncesiju Lučke uprave, može dolaziti i na područje autobusnog kolodvora – rekao je Raguž. Najavio nam je i novost koja nas čeka od 1. studenog.
—U suradnji Lučke uprave i policije od 1. studenog trebala bi se postaviti rampa tako da iz sigurnosnih razloga više neće svatko moći ulaziti na kolodvor. Samo naravno putnički autobusi i autobusi Libertasa te taksisti s koncesijama Lučke uprave – otkrio nam je Raguž napomenuvši kako se s tim projektom nije htjelo ići uoči same turističke sezone, nego kad ista završi.
Objavljeno u tiskanom izdanju 29. lipnja 2022.