Najnovije istraživanje Instituta za turizam TOMAS o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj u 2019. godini, čiji konačni podaci će uskoro biti predstavljeni, oslikat će našeg gosta od glave do pete. Prvi podaci najnovijeg istraživanja TOMAS 2019. o profilu naših turista već su poznati, a svi detalji će uskoro biti prezentirani pa je zanimljivo vidjeti koliko se naš prosječan gost promijenio od 2017., kada je bilo prethodno istraživanje. I dok se čekaju konačni rezultati, poznato je da su podaci za istraživanje prikupljani od turista u više od 100 mjesta u Hrvatskoj, obuhvaćajući jadranske županije, Zagreb, Slavoniju te sjevernu i središnju Hrvatsku. Anketirano je oko 14.500 gostiju, domaćih i inozemnih, iz više od 15 zemalja u hotelima, hostelima, kampovima i objektima obiteljskog smještaja, uključujući i OPG-ove, donosi Slobodna Dalmacija.
Prema informacijama koje je iznio ministar turizma Gari Cappelli, prosječan hrvatski gost je sve obrazovaniji, a gotovo polovica njih je u dobi između 30 i 50 godina. Bez obzira kojim prijevozom stizali i u kojem smještaju boravili, naši gosti koji imaju prosječno više od 3,5 tisuća eura prihoda, sve su brojniji. Njihov udio je 2017. bio 24 posto, dok je u 2019. takvih gostiju na odmoru u Hrvatskoj bilo čak 36 posto. Znači, stižu nam bolje platežni gosti sve više.
Osim toga, sve su nam skloniji novi gosti, koji nas otkrivaju i prvi put dolaze u Hrvatsku. Tako je 2014. tek 11 posto gostiju stiglo u Hrvatsku prvi put, 2017. godine ih je bilo 16 posto, dok je u 2019. godini njihov udio povećan na 21 posto, što treba zahvaliti promociji i marketingu koji je Hrvatsku predstavio u dijelovima svijeta iz kojih nikada ranije nismo imali goste.
Više pročitajte ovdje.