Proces monetizacije javnog duga što uključuje davanje u koncesiju nešto više od 1000 kilometara autocesta zapao je u neočekivane teškoće. Naime, Državno odvjetništvo, ministarstvo prometa i ostale relevantne institucije odbacile su nacrt Ugovora o koncesiji za upravljanje i održavanje autocesta koji su izradili pravnici ugledne odvjetničke kuće Wolf Theiss koja je dio savjetničkog tima Ministarstva pomorstva.
U savjetničkom timu su Erste Group Bank, Deloitte savjetodavne usluge, Asfinag International i spomenuta zagrebačka podružnica Wolf Theissa.
“Konačna verzija dokumenta koju su nam predali jednostavno nije dovoljno kvalitetna. Iz nje se jasno vidi kako Ugovor nije u skladu s hrvatskim zakonom. To je zaključak Državnog odvjetništva, Ministarstva prometa i svih ostalih ministarstava koji su odvojeno pregledali dokument i donjeli takav zaključak”, kazao je za Jutarnji list sugovornik upućen u proces monetizacije. Odvjetnici Wolf Theissa puna su tri mjeseca radili ovaj Ugovor.
Ugroženi projekt
Povjerenstvu ministrastva predali su nekoliko verzija ugovora koji su prema tvrdnjama naših sugovornika uvijek imali velike nedostatke. “Nedavno smo ih zatražili konačnu verziju jer više nismo mogli čekati. Kad smo ju pročitali vidjeli smo da bi njenim prihvaćanjem u kasnijoj fazi ugrozili cijeli projekt a to si nemožemo dozvoliti”, kažu sugovornici.
Prema ranije utvrđenim rokovima Povjerenstvo ministarstva prometa konzorcijima koji su iskazali interes za sudjelovanje u monetizaciji nacrt Ugovora trebali su predati još prije dva mjeseca a oni su svoje ponude trebali predati ovog mjeseca, a koncesionar je trebao biti odabran u lipnju.
Prve naknade
“Ovo će dovesti do promjena u rasporedu aktivnosti ali krajni rokovi za potpisivanje ugovora i provođenje transakcije nisu ugroženi. Komercijalno zatvaranje i potpisivanje koncesijskog ugovora očekujemo do kraja godine a financijsko zatvaranje ugovora i isplatu koncesijske naknade u siječnju ili veljači sljedeće godine”, kaže naš sugovornik. Ranije je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić najavljivao kako bi koncesijska naknada mogla biti uplaćena već ove jeseni.
Dvije opcije
Naši sugovornici tvrde kako su sada moguće dvije opcije za razrješenje problema. Kako saznajemo razgovori su u tijeku oduka će biti donjeta kroz nekoliko dana. Prva mogućnost je da savjetnik pronađe novu odvjetničku kuću koja bi izradila koncesijski ugovor a druga je opcija da Ministarstvo prometa taj posao preuzme u svoje ruke, raspiše natječaj za izbor pravnog savjetnika koji bi u najkraćem mogućem roku napravio prijedlog koncesijskog ugovora. U ministarstvu su skloniji drugoj opciji jer u tom slučaju u potpunosti mogu nadzirati izradu ugovora. Kako saznajemo odvjetnička kuća sa iskustvom u ovom poslu tražit će se na domaćem terenu a od nje se očekuje da prijedlog Ugovora izradi u roku 45 dana.
Nakon predaje nacrta koncesijskog ugovora zainteresirani konzorcij imat će oko mjesec i pol dana, odnosno do rujna za sastavljanje neobvezujuće ponude. U krugovima bliskim fondovima koji su dio konzorcija zainteresiranih za ovaj posao smatraju kako su ovi rokovi jako teško dostižni jer je riječ o kompleksnom poslu koji zahtijeva mnogobrojne konzultacije.
Milijarde eura
Vlada očekuje da će da bi od monetizacije mogla dobiti barem tri milijarde eura. Savjetnik za monetizaciju izračunao je da bi za koncesiju u trajanju od 40 godina investitor bio spreman platiti od 2,4 do 2,9 milijardi eura, a ako bi se razdoblje koncesije produljilo na 50 godina, taj iznos mogao bi biti između 2,6 i 3,3 milijarde eura.
Izvor: Jutarnji. hr