Grad

PRIVATNA IZNAJMLJIVAČICA Gosti napravili štetu, policija odbila dati zapisnik i poručila “za te gluposti na zovite više”!?

apartmani 1

Jedna dubrovačka privatna iznajmljivačica (podatci poznati uredništvu) obratila nam se vrlo uzrujana i razočarana zbog događaja koji se zbio prije 15-tak dana. Naime, gosti koji su boravili u njenom apartmanu slomili su joj štok od vrata. Najprije je situaciju pokušala riješiti s njima, na način da joj nadoknade štetu prije odlaska, međutim nisu bili voljni to učiniti, pa je u pomoć pozvala policiju.

Nisu mi dali zapisnik!
-Kad su se odjavljivali došla sam u stan i ugledala odvaljena vrata. Gostima sam ukazala na štetu koju su počinili, na što su se oni ogradili riječima da ‘nisu oni odgovorni. Bila sam naravno u stanu prije njih, dočekala ih, i nesporno je da su oni napravili tu štetu. Razmišljala sam se ako je manji iznos štete pustiti ih da odu, ali kad mi je meštar kojeg sam zazvala i poslala mu fotografije kazao kako popravak košta oko 200 eura nisam htjela popustiti. Ipak, to nije mali iznos. Ti gosti, osim što su odbijali platiti štetu, postali su vrlo neugodni, počeli vikati na mene, a jedan je čak lupao nogom u taj štok od vrata vrišteći: “It is nothing, you see!” (“To je ništa, vidiš!”, op.a.). Policajci koji su došli su zaista bili uviđavni. Između ostaloga su mi rekli da mogu isti dan doći po zapisnik, temeljem kojeg sam planirala potraživati naknadu štete putem platforme Booking.com preko koje je izvršena rezervacija. Međutim taj dan zapisnik nije bio gotov, a sutra dan kad sam došla dočekao me “hladni tuš”. Policajci koje sam tamo zatekla, dakle ne oni isti koji su izašli na teren, su mi rekli da nikakav zapisnik neću dobiti i da ubuduće za ove gluposti ne zovem policiju. Gosti su mi na Booking.com-u dali jedinicu uz recenziju da su lažno optuženi da su slomili nešto što nisu. Napisali su preporuku ostalima da zaobilaze moj apartman u širokom luku, jer da, eto, ja varam goste i služim se lažima da bi od njih izvukla novce. Iako sam poslala fotografije slomljenih vrata bez policijskog izvješća Booking.com-u to ništa nije vrijedilo. Na moju zamolbu nisu htjeli dignuti njihovu lošu ocjenu i recenziju. Bili bi to napravili, odgovorili su mi, da sam dostavila policijsko izvješće koje sam im bila obećala, ali eto izgleda da na njega nemam pravo – u dahu nam je ispričala ova gospođa, a mi smo se obratili našoj policiji da razjasnimo ono što, očito, muči većinu iznajmljivača. Što činiti kad gost napravi štetu u apartmanu i odbija platiti?

Kazneni progon
-Obavještavamo Vas kako čl. 235. st. 1. Kaznenog zakona propisuje kako onaj tko ošteti, uništi, izobliči ili učini neuporabljivom tuđu stvar, kaznit će se kaznom zatvora do dvije godine. Ovo kazneno djelo progoni se po prijedlogu, osim ako nije počinjeno na štetu državne imovine. Navedeno znači kako žrtva mora podnijeti prijedlog za kazneni progon – kaznenu prijavu na Zapisnik o zaprimanju kaznene prijave, jer je počinjeno kazneno djelo za koje se ne može poduzeti kazneni progon po službenoj dužnosti bez da je žrtva prethodno to predložila – odgovorili su nam iz PU Dubrovačko-neretvanske, napominjući kako je tri mjeseca zakonski rok za podnošenje prijedloga za kazneni progon. Taj rok teče od dana kada je žrtva saznala za počinjenje kaznenog djela i za osobu koja ga je počinila.

Dakle, gospođa koja nam se obratila još uvijek, sudeći prema navedenome, ima vremena podnijeti prijedlog za kazneni progon. Ono što ostaje nejasno u cijeloj priči je zašto nije mogla doći do zapisnika iako joj je na dan izlaska policije na teren rečeno da dođe po njega u policijsku postaju. Tako barem ona tvrdi.

Policija obavezna postupati
-Policijski službenici su obvezni postupiti po svim dojavama građana bez obzira na visinu materijalne štete, obvezni su utvrditi točno činjenično stanje, te o obavljenom policijskom poslu sastaviti izvješće sukladno Pravilniku o načinu postupanja policijskih službenika. Ako se prilikom postupanja policijskih službenika utvrde elementi nekog kaznenog djela ili prekršaja, policijski službenici će nastaviti postupati sukladno zakonskim odredbama – rečeno nam je u policiji. Opet nije jasno zašto su gospođi policijski službenici kad je došla po zapisnik, prema njenim riječima, izjavili: “za ove gluposti ubuduće ne zovite policiju!”

Potvrda o prijavljenom kaznenom djelu ili događaju, rečeno nam je u policiji, se ne izdaje na mjestu događaja već se naknadno izrađuje u službenim prostorijama policije na zahtjev pravne ili fizičke osobe. Gospođa tvrdi da do potvrde na policiji nije mogla doći.

Namjerno ili nesavjesno…
-Ovdje treba razlikovati namjerno oštećivanje tuđe imovine od oštećenja koje je nastalo uslijed korištenja tuđe stvari odnosno nenamjernog/nesavjesnog oštećenja. Policijski službenici iz okolnosti prijavljenog događaja procjenjuju je li prijavljeni događaj ima obilježja kaznenog djela ili ne, te se u dvojbenim situacijama konzultiraju s nadležnim državnim odvjetnikom – pojasnili su nam nadalje iz policije.

-Rekli su u policiji pak da ih zovem ako gosti odbijaju dati svoje podatke za obaveznu registraciju – nadodala je ova privatna iznajmljivačica. Nastavno na navedeno policiju smo pitali za njihove obveze i ovlasti.

-Ako gosti odbiju dati podatke radi unosa u eVisitor, navodimo kako policijski službenici ne mogu ući u tuđe stambene objekte i provjeravati identitet osobama koje stanodavcu nisu dale podatke za registraciju putem eVisitora, budući da postoje zakonski uvjeti za ulazak policijskih službenika u dom i druge prostorije bez naloga. U navedenom slučaju se ne radi o protupravnom ponašanju koje je u nadležnosti djelokruga rada policije. Iznajmljivači eventualno mogu prije ulaska u apartman upozoriti goste da su im dužni ustupiti podatke radi prijave u sustav eVisitor – odgovoreno nam je.

E sad, što se u konkretnom slučaju dogodilo ne možemo naravno tvrditi. Gospođa nam je rekla što smo naveli u tekstu i pokazala fotografije razbijenog štoka od vrata, kao i tu jedinicu i jako lošu recenziju na Booking.com-u. Po pitanju zaštite od štete privatnih smještajnih jedinica dvije su ipak najefikasnije opcije: polog prije ulaska u apartman i osiguranje.

Prvu varijantu stručnjaci iz ove branše ne preporučaju, jer nije praksa i izgledno je da će gosti izbjegavati rezervirati te smještaje. Rade to zbog vlastite sumnjičavosti da ih zaista vlasnici neopravdano ne optuže pa zadrže te novce. Druga, puno bolja opcija, je ugovoriti osiguranje od štete kod nekog osiguravajućeg društva. Plaća se na godišnjoj razini, a može se ugovoriti u iznosu od čak 50-tak eura. Realno niska cifra, a dobiveni mir i osiguranje neprocjenjivi, što je česta praksa u svijetu.

Pročitajte još

ZONA POSEBNOG PROMETNOG REŽIMA U posljednjih deset dana 1700 prekršitelja

Dulist

[PODCAST S BARBAROM] Svestrana i neumorna Danijela Klešković poduzetnica godine: Patkice se dobro prodaju, ali to nije moj put!

Barbara Đurasović

ULICA BRIJESTOVA I ‘MIAMI’ GRUŠKA RIVA Skepticizam i ruganje zamijenilo – zadovoljstvo većine građana?!

Ivana Mijić Vulinović