Zanimljivosti

Prioriteti su ulazi u Cavtat, Korčulu i Rogotin

niksa konjevod 04

Iako je Županijskoj upravi za ceste Vlada RH rebalansom smanjila proračunska sredstva za čak pet milijuna kuna, ta županijska ustanova nastavlja s realizacijom zacrtanog plana.

Ravnatelj Županijske uprave za ceste Nikša Konjevod za duList govori o dosadašnjim, ali i budućim ulaganjima ŽUC-a u cestovnu infrastrukturu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

Posljednji projekti o kojima ste govorili u javnosti odnose se na Općinu Konavle. Završili ste prvi kružni tok u Konavlima.
– U dogovoru s Općinom Konavle na Ljutoj smo krenuli u gradnju kružnog toka kako bi spriječili gužve i ubrzali promet pored jedne od najposjećenijih turističkih destinacija u najjužnijom općini u Županiji. U gradnju kružnog toka uložili smo ukupno 600 tisuća kuna, po pola ŽUC i Općina.

ŽUC upravo završava i radove na cesti kroz Konavosko polje. O kakvom je projektu tu riječ?
– Radi se o četiri kilometra dugoj cesti kroz Konavosko polje, od Zvekovice do Zakrajnice, a koja bi trebala biti završena do početka listopada. U ovaj su infrastrukturni projekt uložena 4,5 milijuna kuna. Čelnici Općine Konavle istaknuli su kako im je ovaj infrastrukturni projekt značajan, pa je on uvršten na listu projekata ŽUC-a i, kada je na njega došao red, krenuli smo u realizaciju.

Dogovor s Općinom Konavle

Ipak, najveći, ili možda je bolje reći najznačajniji projekt, bi trebao biti gradnja novog ulaza u Cavtat. Možemo reći kako je neprimjereno da jedan turistički centar poput Cavtata ima tako nesiguran ulaz.
– Već duže vrijeme nam je cilj krenuti u taj projekt. I Općina i ŽUC dakako bez zadrške smatraju kako je doista problematičan sadašnji ulaz. Ne samo da Cavtat nije nešto tako zaslužio nego je riječ i o problemu u smislu gužvi na magistrali, a upitna je i sigurnost prometovanja odnosno izlaska na istu tu magistralu.

Kada možemo očekivati da će se taj projekt konačno realizirati?
– Prema dogovoru Općine i ŽUC-a, očekuje se kako će sva potrebna dokumentacija biti prikupljena u narednih pet do šest mjeseci te da ćemo onda moći krenuti u gradnju. Radimo punim intenzitetom na ovom 15 milijuna kuna vrijednom projektu pa očekujemo kako će Cavtat što prije to bude moguće dobiti novi ulaz.

Ceste na području Grada Dubrovnika više nisu u nadležnosti ŽUC-a. Kakvu ste situaciju ostavili Gradu?
– Na području Grada Dubrovnika smo uredili nogostup od pumpe u Komolcu do mosta na Ombli, na ulazu u Novu Mokošicu smo postavili semafore. Izrađivali smo dokumentaciju za   za gradnju dionica ceste od mosta dr. Franja Tuđmana do Pobrežja te od Osojnika do Gromače. O značaju ove dvije dionice ceste za Gornja sela u Primorju i dio Rijeke dubrovačke oko Mokošice i Nove Mokošice, ne treba posebno govoriti. Obje su od iznimnog značaja i omogućiti će da se razvoj nastavi i u zaleđu koje je sada loše prometno povezano s Dubrovnikom.

Kružni tok u Korčuli

Jeste li Gradu ostavili i projekte koje ste planirali raditi?
 – Da, sve smo odrađeno i zamišljeno na području Grada predali gradskoj upravi. Posebno je projekt uređenja ceste od pumpe u Komolcu do Brgata. Njime je ŽUC, u skladu s prostornim planovima nastojao omogućiti kvalitetnu povezanost Rijeke dubrovačke i Župe, što najprije podrazumijeva uređenje zaista neprimjerenog prostora oko same pumpe. Može se urediti to križanje, a sve do Knežice napraviti pješačka staza i postaviti rasvjeta. Projekt sadrži i uređenje raskrižja za Knežicu i Šumet. Dakle, namjera je ŽUC-a i Županije bila da se od također značajnog turističkog subjekta, ACI marine u Komolcu, do Brgata napravi primjerena cesta sa šetnicom i rasvjetom. Projekti su u Gradu i sada je na njima, da u skladu s vlastitim vizijama, mogućnostima  i prioritetima krenu u njihovu realizaciju.

U Neretvi se kao najveći problem navodi ulaz u Rogotin. Što je s tim projektom?
– Taj značajan projekt za Grad Ploče radimo u suradnji s pločanskom gradskom upravom i Hrvatskim vodama. Projekt je usporen radi rješavanja građevinske dokumentacije, ali očekujemo kako će se sve to, pa i model financiranja projekta, riješiti te da ćemo uskoro krenuti u realizaciju.
Na Korčuli, za koju će mnogi reći da je cestovno najbolje uređena, najveći je projekt gradnja kružnog toka na ulasku u sam Grad Korčulu.
– Zaista je riječ o najvećem projektu u Gradu Korčuli. Nadam se da ćemo uskoro riješiti sve nedoumice sa svim susjedima zemljišta na kojem se gradi kružni tok i Gradom Korčulom te da ćemo prići radovima u punom intenzitetu. Nadam se da ćemo sve to kvalitetno riješiti te da ćemo do iduće sezone, uz Cavtat, riješiti i ulaz u još jedan turistički biser Županije.

35 kilometara novih cesta

Od kada ste došli na čelo ŽUC-a realiziran je niz projekata od Konavala preko Grada, Primorja, Pelješca i Neretve do Mljeta i Korčule, a najavljen je i čitav niz novih projekata.
– ŽUC samo radi posao zbog kojeg postoji. Imamo odličan odnos sa županom Nikolom Dobroslavićem i županijskom upravom, a na terenu jako dobro surađujemo s gradonačelnicima i načelnicima općina. Svima nam je cilj da se poboljša cestovna infrastruktura.

Koliko je cesta i s kolikim iznosom napravljeno ili obnovljeno od kada ste na čelu ŽUC-a?
– Radi se od oko 135 kilometara cesta koje su obnovljene ili uređene, a u sve to je uloženo oko 150 milijuna kuna. Od toga se 35 kilometara odnosi na gradnju novih cesta.

Što su Vam prioriteti u narednom razdoblju?
– Planovi za naredno razdoblje su nam malo 'potkresani' jer je Vlada posljednjim rebalansom smanjila sredstva ŽUC-u za 5 milijuna kuna. No, najveća mi je želja i dalje da krenemo s realizacijom zaobalne ceste kroz Primorje. Radi se o 42 kilometra dugoj cesti zaleđen, od Osojnika do Dola, a taj smo idejni projekt predstavili u javnosti. Mislim da bi to za promet u ovom dijelu Županije bilo nešto najbolje. No, tu se radi o dugoročnom projektu jer za njegovu potpunu realizaciju treba 10-ak godina. Od kratkoročnih projekata, uz ulaze u Cavtat i Korčulu, nadam se da ćemo uskoro riješiti dvojbe oko ceste koja će povezati općinu Zažablje s Općinom Slivno odnosno Klekom i skratiti put za 40-ak kilometara te da ćemo krenuti u realizaciju tog 6 milijuna kuna vrijednog projekta. Projekt smo uspješno kandidirali  kod Hrvatskih cesta i on je sada ušao u njihov investicijski ciklus te se nadamo kako će kod njegove realizacije sve teći u najboljem redu.

 

Pročitajte još

JOŠ JEDAN NATJEČAJ WMO Sjećate li se pobjedničke fotografije Dubrovčanina iz 2016?

Dulist

ZA NESTRPLJIVE VRTLARE Donosimo vam vrste cvijeća koje najbrže rastu!

Dulist

Prugasti dupin uočen na Pelješcu

Dulist