Hrvati već ionako kupuju hranu koja je među najskupljima u Europi, barem prema primanjima koje imaju, a od travnja će biti još i gore. Pojedini gradovi najavili su poskupljenja komunalnih usluga, donosi Dnevnik.hr.
Naime, prema podacima Eurostata, Hrvatska je među pet najgorih država EU-a što se tiče poskupljenja. I na tome neće stati jer su od srijede trgovci dobili 60 novih cjenika koje su im dostavili dobavljači. Točnije, danas je dan kada na snagu stupaju novi cjenici distributera najvećih svjetskih brendova.
Prema najavama, poskupjet će hrana, piće i kućne potrepštine. Dobavljači maloprodajnih lanaca najavili su da će povećati cijene mnogih proizvoda od 5 do 10 posto zbog inflacije, koja je i dalje visoka. Najviše će poskupjeti neprehrambeni proizvodi, ponajprije kozmetika i sredstva za čišćenje, a malo manje piće i hrana. Cijene neće odmah danas ići gore jer trgovci na zalihama imaju dovoljno proizvoda pa će do porasta cijena doći kada se zalihe ‘istope’.
Rast cijena najavile su kompanije Nestle, Kraft, L’Oréal, Henkel, Beiersdorf, Orbico, Jacobs, Pringles, Manner, Fisherman, Dr. Oetker… Primjerice, Nestleova tjestenina Barilla poskupjet će od 6 do 12 posto. Beiersdorf je svjetski poznata tvrtka za njegu kože, a njihovi proizvodi rast će od 2 do 20 posto. Neslužbeno, donosi dalje Dnevnik.hr, od 1. travnja cijene dižu Coca Cola, Franck, Saponia i Podravka. Dukat zasad nije najavio povećanje cijena, a nije ni Vindija.
Zasad nema najava o poskupljenjima mliječnih proizvoda. Svinjetina je poskupjela svuda u EU-u, pa će ići gore i kod nas. Rast će cijena i voću i povrću. Naši najveći dobavljači su Nizozemska, Španjolska, Grčka i Turska, a zbog niza okolnosti, poput suše, cijene će ići gore.
Predsjednik Udruženja trgovine HGK-a i čelnik Nadzornog odbora KTC-a Ivica Katavić rekao je da su oni dobili nove cjenike od dobavljača, ali da su poskupljenja uspjeli odgoditi za 30 dana.
-Uspjeli smo se dogovoriti i dobavljači su pristali odgoditi dizanje cijena za 30 dana – rekao je za Dnevnik.hr.
Na pitanje što će točno rasti odgovorio je kako će cijene rasti širokom spektru proizvoda, to su hrana i kozmetika. Poskupljenja idu od 5 do 10 posto, a ima nekih najava i do 20 posto. Domaća prehrambena industrija nije najavila neka veća poskupljenja.
Prethodna vijest
Slijedeća vijest