Stanovnici Zatona Velikog obratili su se DuListu istaknuvši kako imaju problema s dostavkom pošiljki, točnije, kako im pošta gotovo nikako ne dolazi jer je njihova poštarica prije godinu dana otišla u mirovinu, a u mjesni je poštanski ured došlo raditi dvoje novih zaposlenika koji se, prema njihovim riječima ne snalaze, tj. ne poznaju dovoljno adrese stanovnika pa stoga im je dostava znatno otežana. Zatonjani su također istaknuli i kako je područje koje pokrivaju ovi zaposlenici jednostavno preveliko da bi uopće mogli odraditi svoj posao u potpunosti, a pogotovo u jeku turističke sezone kada njihove usluge koriste i gosti. Uputili smo stoga upit Hrvatskoj pošti tragom ovog apela mještana Zatona koji su nam se obratili s namjerom da se poštarima pomogne kako bi se bolje snalazili te kako bi, na kraju, oni uredno dobivali svoje pošiljke.
Zanimalo nas je stoga koliko je trenutno zaposlenika u poštanskom uredu u Zatonu Velikom te koliko je od toga poštara, a koliko šalterskih službenika, zatim koje je veličine područje koje pokriva ovaj poštanski ured te u koja sve mjesta poštar nosi pošiljke. Upitali smo Poštu i postoji li možda mogućnost povećanja broja zaposlenika u vrijeme turističke sezone ukoliko se posao doista ne uspijeva odraditi kvalitetno i pravovremeno. Iz Korporativnih korporacija Hrvatske pošte odgovorili su DuListu kako u poštanskom uredu 20235 Zaton Veliki, dostavu obavlja poštar koji na spomenutom području radi duže od deset godina u kontinuitetu. Naglasili su kako taj poštar poslove obavlja na području naselja Zaton Veliki, Orašac i Trsteno te da u desetogodišnjem razdoblju sve do sada nisu zabilježene nikakve pritužbe na njegov rad.
‘Poštanske adrese nisu uredne’
— Mogući problemi u redovnoj dostavi se javljaju isključivo u vrijeme kada na području PU20235 Zaton Veliki rade kolege na zamjeni, a zbog korištenja redovnog godišnjeg odmora. To se prije svega odnosi na činjenicu da značajan broj primatelja nema uredne adrese te se pošiljke adresiraju na primatelja sa adresama b.b., nepotpunim adresama, samo sa naznačenim naseljem ili dijelom naselja i slično. Poštar na zamjeni, a kojem je adresa jedini atribut na temelju kojeg vrši dostavu pošiljaka, u takvom slučaju je praktički potpuno onemogućen u urednom obavljanju dostave pošiljaka. Nažalost, usprkos višekratnim molbama koje su upućivane od strane Hrvatske pošte, dio korisnika nije korigirao svoje adrese sukladno stvarnom stanju. U takvim okolnostima, odvijanje redovne dostave pošiljaka je iznimno otežano i u pojedinim slučajevima praktički potpuno onemogućeno – stoji u odgovoru Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte.
Iz Pošte nadalje apeliraju na sve korisnike da osiguraju potrebne preduvjete kako bi se dostava pošiljaka odvijala besprijekorno i unutar zakonski propisanih rokova te ističu kako tu prije svega misle na ažuriranje adresa prema svim pošiljateljima od kojih trajno ili periodično primaju pošiljke (npr. banke, javna i komunalna poduzeća, telekomunikacijska poduzeća i sl.), postavljanje kućnog kovčežića na ulazu u kuću (odnosno na ulazu u dvorište) ili na pogodnom mjestu u zgradi (ne više od prvog kata), vidljivo isticanje prezimena na kućnom kovčežiću, ali i na zvonu (podstanari su također dužni istaknuti svoja prezimena) te u slučaju najma, jasno isticanje imena i prezimena vlasnika nekretnine: npr. Josip Josić (kod Antun Antić), Put Zatona 10a, 20235 Zaton Veliki.
‘Problemi su iznimka’
Iz Pošte naglašavaju kako će se točnim i pravilno naznačenim adresama na pošiljkama, koje odgovaraju stvarnom stanju na terenu, kao i postavljanjem kovčežića, znatno smanjiti broj mogućih reklamacija te osigurati kvalitetna, brza i pravilna dostava svih vrsta pošiljaka sukladno propisanim rokovima.
— Hrvatska pošta obavlja poštanske usluge u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge, općim uvjetima poslovanja te aktima Svjetske poštanske unije u međunarodnom prometu, a pošiljke se dostavljaju u zakonski propisanim rokovima. Dnevno se u Hrvatskoj uruči oko 1.300.000 pošiljaka, a ako i dolazi do kašnjenja ili problema s dostavom to nikako nije pravilo, već iznimka – odgovor je Hrvatske pošte.
Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 29. svibnja 2019.