Aktualno

POSJETILI SMO CENTAR Preko 64 kamere Haris Zelentrović drži pod kontrolom gradski promet!

centar za promet naslovna

Sa sustavom kojeg čine 64 kamere koje pokrivaju sve gradske prometnice iz centra za upravljanje prometom na adresi Vukovarska 8 upravlja Haris Zelentrović, voditelj Odsjeka za sigurnost i upravljanje kriznim situacijama i razvoj pametnog grada. Centar je ove srijede posjetio gradonačelnik Mato Franković istaknuvši kako Zelentrović, koji je u javni sektor došao iz privatnog ima veliko i dugogodišnje iskustvo u operativi. Inače, ovaj je odjel s pet djelatnika koji rade svih 7 dana u tjednu u dvije smjene formiran u prosincu prošle godine, a primarni im je zadatak kontrola i upravljanje prometom u gradu, bus web shop te uskoro zona posebnog prometnog režima.
– Radimo i razne statistike, analize o broju posjetitelja, surađujemo s drugim odjelima Grada Dubrovnika i naravno imamo stalnu vezu s prometnim redarima koje putem radio veze obavještavamo gdje se stvorila gužva kako bi mogli izaći na teren i čim prije je riješiti – objasnio je Zelentrović te dodaje kako su građani sigurno primijetili da su prometni redari svakog dana na križanju na Ilijinoj glavici, a dodatni se šalju u slučaju većih događanja ili tijekom dana s velikim brojem kruzerskih gostiju kad bi se mogli dogoditi potencijalni zastoji.
-Oni su uvijek stand by da na naš poziv riješe situaciju, a naš zadatak je uočiti gužvu i čim prije ih kontaktirati. Cijelo vrijeme pratimo što se u prometu događa, a ako bilo što uočimo, radimo detaljniju analizu – rekao je dalje Zelentrović.
-Radimo i s bus web shopom, pratimo analizu broja posjetitelja i na račun toga dozvoljavamo određeni broj autobusa da se zaustave na platou Pila. Ne dozvoljavamo da svi u isto vrijeme dođu na Pile i stvore gužvu. Preko radio veza smo povezani i na Pilama imamo Sanitatovog djelatnika te komunalnog i prometnog redara i ako vidimo da se stvara čep od garaže, odmah ih zovemo da očiste taj dio – rekao je te naglasio kako imaju dobru suradnju s agencijama.
Gradonačelnik Mato Franković istaknuo je kako po inputu Zelentrovića djeluju prometni redari, izlaze na teren i upravljaju semaforskim raskrižjima.
-Imamo s jedne strane želju gospodarstvenika da što više ljudi dovode u grad, a s druge strane imamo limite koje moramo uspostaviti kako Grad nikad ne bi bio pretrpan. S treće strane, što nam je i najveći izazov, imamo veliki broj automobila – istaknuo je gradonačelnik te dodao kako je u trenutcima kada ljudi odlaze s posla cilj da što veći broj automobila što prije izađe iz grada.
-U prošlosti smo griješili jer u kritičnim trenutcima nismo dovoljno brzo praznili grad i onda smo imali veliki priljev vozila s državne ceste prema gradu, a istovremeno veliki odljev vozila iz grada. Oni bi u jednom trenutku blokirali, jedni druge zaustavili i nastaje blokada grada. Zato nam je važno imati upravljački centar – rekao je gradonačelnik te naglasio kako je važno da građani vide da se aktivno radi na sustavu prometa.
-Da se sve može čarobnim štapićem riješiti, davno bi to već netko bio riješio. Moramo ići korak po korak. Naše prometnice imaju puno limita te trebamo tražiti rješenja u nekim budućim projektima. Naša budućnost je u park and ride sustavu i činjenici da radimo disperziju prometa prema vanjskim ulazima u grad, a da gradske prometnice budu samo za naše sugrađane. Doći ćemo do toga, važno je uspostaviti sustav i imati obučene ljude koji su spremni i znaju. Važno je i da u centru uvijek ima nekog tko se može javiti našim sugrađanima. To nam je nedostajalo, veća komunikacija s građanima i bolje informacije. Moramo nastaviti osnaživati prometno redarstvo i povećavati njihov broj. Moramo ih razumjeti, tim ljudima je sve samo nije jednostavno stati na 40 stupnjeva i upravljati prometom, a da te vrijeđaju tvoji vlastiti sugrađani, ne žele te poslušati… Oni se susreću sa svačim te se nadam da ćemo nastaviti poboljšavati njihova kolektivna prava jer to je jedini način da ih zadržimo i privučemo nove zaposlenike kako bi bili još prisutniji u prometu – istaknuo je gradonačelnik.
Pred centrom je od 2. lipnja još jedan novi izazov, a to je početak primjene zone posebnog prometno režima. Iako se o tome građani nisu obavijestili, danas smo doznali kako se propusnice već mogu zatražiti putem linka na stranici Grada Dubrovnika.
Dio ovog novog prometnog režima trebao je biti i kružni tok na garaži na Ilijinoj glavici, kako bi se svi oni koji su zalutali u zonu, mogli vratiti bez plaćanja kazne. No, on se još neće graditi jer se rješavaju imovinsko pravni odnosi s Dubrovačko-neretvanskom županijom.
-Koristit ćemo jednim dijelom Volantinu ulicu. Škola brzo završava i u tom trenutku ne dolazi do opterećenja sustav te ćemo imat taj jedan veći kružni tok kroz Volantinu ulicu. To će biti privremeno rješenje. Dugoročno je naravno izgradnja tog kružnog toka. Nadam se da ćemo riješiti sa županijom imovinsko pravne odnose jer smo u pregovorima da preuzmemo cijelu zgradu Medicinske škole, a njima osiguramo primjeren objekt za novu Medicinsku školu koji bi bio puno bliži Općoj bolnici – rekao je te istaknuo kako bi se u tom slučaju u zgradi ove srednje škole na Ilijinoj glavici napravio vrtić te parkirališni prostor za stanovnike Volantinove.
-Mi smo spremni, 2. lipnja krećemo. Nećemo ići ‘na nož’ i neće se dogoditi da se naši sugrađani kažnjavaju zato što možda nisu bili upoznati… Svima će se dati prva, druga, treća, četvrta i peta prilika, ali neće deseta – istaknuo je te dodao kako vjeruje da će se sve to uhodati, ali za to treba određeno vrijeme.

Pročitajte još

OBAVIJEST ELEKTROJUGA Tko je u četvrtak i petak bez struje?

Dulist

NIKOLINA FARČIĆ ‘Revitalizacija TUP-a je projekt temeljen na radu i stvarnim ulaganjima, a ne na simulacijama’

Dulist

OD CKSKJ DO TIKTOKA Je li dosta njegove vladavine!? Zaslužili smo to!

Barbara Đurasović