AktualnoUrednički izbor

POSADA ‘ANASTAZIJE’ KOJA SVAKI DAN PLOVI PREMA LASTOVU Ne bismo mijenjali ovu liniju ni za što. Otočani su nas prihvatili!

anastazija00

Točno u podne sastali smo se s posa­dom katamarana ‘Anastazija’ na mulu u gruškoj luci. Ova ekipa zadužena je za prijevoz domaće čeljadi i stranaca iz Dubrovnika do Korčule, ali i do Lastova. I to tijekom cijele godine! To je nešto što su stanovnici našeg najudaljenijeg hrvatskog naseljenog otoka dugo priželjkivali. Cjelogodišnju, stalnu brod­sku liniju s Dubrovnikom konačno su dočekali krajem svibnja prošle godine. Do županijskog središta sada im treba tri i pol sata plovidbe.

Hrostule i krafeni

Vesela ekipa, bez imalo treme i sa širokim osmijehom, na samom nas je početku počastila s hrostulama i krafe­nima. Iako su bili u pripremama za polazak prema našim otocima, bez ika­kvog su problema, i k’o da se znamo 100 godina, popričali s nama. Na koman­dnom mostu dočekali su nas zapovjed­nik Mario Miloš, upravitelj stroja Nino Erstić i prvi časnik palube Ante Barić.

— Ovo je linija 9808 koja ide iz Luke Ubli preko Korčule za Dubrov­nik. Idemo svaki dan i mogu reći da je dosad dobra popunjenost. U zim­skom razdoblju, s Lastova krećemo u 6 sati ujutro, a iz Dubrovnik krećemo u 13 sati. Putovanje traje otprilike 3 i pol sata, sa stajanjem u Korčuli od mini­malno 10 minuta. Ljeti naravno ima više putnika, a s obzirom na to da smo tek krenuli, nadamo se da će ih ove godine biti i više. Svakom otočaninu, pogotovo Lastova, brzobrodski prije­voz najviše odgovara. Osim sigurnog i brzog prijevoza, on dobiva mogućnost da u jednom danu obavi sve što treba u Dubrovniku i da se ponovno vrati na Lastovo – rekao nam je zapovjed­nik Mario Miloš prisjećajući se kako su Lastovci redovito, na početku plovidbe ove linije, govorili: ‘Konačno’. Miloš je rodom iz Štikovice, a inače je na brzim brodovima preko 30 godina. ‘Moje skro­mno iskustvo’, reći će kroz smijeh.

— Ova nacionalna plovidba je puno lakša zato što se nakon 15 dana plo­vidbe dođe doma, gdje ostajemo tako­đer 15 dana. Dosta se toga može oba­viti po pitanju kuće i obitelji, tko je ima. Duga plovidba je nešto sasvim drugo. Odlučio sam biti malo bliže doma i što se reče – malo živjeti – rekao je Miloš.

— Sa mnom radi mlada ekipa, ali izra­zito profesionalna i odana svom poslu – naglasio je Miloš, a prvi časnik palube Ante Barić dodaje: ‘Ne bi minja ovu liniju ni brod za ništa’. Barić i upravi­telj stroja Nino Erstić inače su Zadrani, posebno ističu.

— Volimo Dubrovnik, Dubrovčane i otočane. Lastovci su dobri prima nama, prihvatili su nas – kaže nam Barić. Uz njih, članovi posade su i kormilar Enio Radović te motorista Nedeljko Šoštar.

‘Nisam sjela u auto…’

Na plovidbu za Korčulu odlučila se i jedna gošća Grada koju smo sreli na katamaranu. Marie Jacques, iz Que­beca u Kanadi, stigla je u Dubrovnik na odmor. Izabrala je ovo razdoblje godine jer, kako je rekla, ne voli pre­težito gužve. Marie, inače umjetnica i ljubiteljica putovanja, istaknula je kako je Dubrovnik za nju inspirativan grad, posebno po pitanju fotografije. Odlučila je poći na Korčulu jer je čula kako se radi o predivnom otoku na kojem može vidjeti puno toga. ­

— Izabrala sam ovu liniju za plo­vidbu i mogu vam reći kako sam zado­voljna. Sve je izrazito čisto – naglasila je. Nismo mogli ne sresti i nekoga našeg. Gospođa Emilija Bačić stigla je tog jutra s Korčule, i istog se dana vraćala natrag.

— Otkad je uvedena ova nova linija, iskreno, nisam sjela u auto kako bih došla do Dubrovnika. Inače bi išla autom do Dominča pa u Orebić što bi mi uzelo puno vremena, a i veliki je financijski trošak. Svi znamo da je gorivo sada još skuplje. Ne idem svaki dan ovom linijom, već povremeno. Puno mi znači na način da ja iz Vele Luke dođem u Korčulu, i u Dubrov­niku sam za dva sata. Plus, cijena mi je odgovarajuća. Primjerice, ako sjed­nem u auto, to ću platiti do 250 kuna. Ovako me put izađe negdje oko 100 kuna. Super je i to što je dobra posada na katamaranu.

Sigurno putovanje

Inače, riječ je o državnoj brzobrodskoj liniji Lastovo – Korčula – Dubrovnik za koju je zadužen brodar ‘TP Line’. Zani­mljivo je kako je ‘Anastazija’, koja je izgrađena 2018. godine i koja može pri­miti 300 putnika, dobila ime po zaštit­nici Zadra, gradu koji je sjedište nave­denog brodara. Radi se o prijevozniku koji od 2021. godine djeluje pod ime­nom TP Line. Naime, skoro 30 godina svi smo ga znali kao G&V Line.

— Tvrtka G&V Line d.o.o. sa sjedištem u Dubrovniku bila je u vlasništvu gos­podina Lenka Garbina. U veljači 2020. godine tvrtka je kupljena od obitelji Garbin i danas je u stopostotnom vla­sništvu Tankerske plovidbe iz Zadra. Dovoljno je reći da je riječ o najvećoj hrvatskoj brodarskoj kompaniji koja 66 godina baštini tradicije u brodarstvu. Strateškim planiranjem Tankerska se uz prijevoz tekućih i rasutih tereta, koji je njen tradicionalan posao, sada opredijelila i za ulazak na tržište obal­nog linijskog prijevoza, i akvizicija G&V line d.o.o. je prepoznata kao dobra pri­lika za to – objašnjava nam član uprave TP Line Marko Matković. Zajednički cilj je, kaže, da se TP line i dalje razvija te da širi svoje poslovanje na cijeli Jadran pa je sukladno tome sjedište tvrtke pre­mješteno u Zadar, odakle će im logi­stički biti najlakše pokrivati cjelokupnu obalu Jadranskog mora.

— Uostalom, tamo se nalazi i sje­dište Tankerske plovidbe koja nam daje presudnu podršku u svim novim projektima. Sama činjenica da se sje­dište tvrtke preselilo u Zadar, ne bi trebala posebno zabrinuti Dubrovčane. Dapače, ako pogledate luku u Gružu, vidjet ćete da uz katamaran Nonu Anu koji smo preuzeli od prethodnog vla­snika na vezu stoje Anastazija, Aenona i Arta, to su katamarani prosječne sta­rosti ispod 5 godina, što je značajno ispod prosjeka starosti brzobrodske flote u Hrvatskoj. Želja nam je priuštiti Dubrovčanima i njihovim gostima sigurno i udobno putovanje do želje­nih destinacija.

Nova linija

Inače, trenutno imaju pet katamarana u floti.

— Uz ove koje sam spomenuo ranije, i koje možete vidjeti u Gružu, tu je i sestrinski brod Arta, katamaran Pun­tamika. On je najmlađi u floti – 2019. godište. Dva katamarana trenutno plove na državnim brzobrodskim linijama koje svoje ishodište imaju u Dubrovniku, 9807 (Lastovo – Korčula – Polače) – Sobra – (Šipanska Luka) – Dubrovnik i obratno te 9808 Lastovo – Korčula – Dubrovnik i obratno. Treći katamaran planiramo kandidirati za Javno nadmetanje za još jednu državnu brzobrodsku liniju, dok s preostala dva ove sezone planiramo održavati komercijalne linije Split – Hvar te još jednu liniju s polaskom iz Dubrov­nika, Dubrovnik – Pomena – Korčula – rekao je Matković najavljujući tako novu liniju.

— Nadamo se kako ćemo u surad­nji s lučkim upravama u Dubrovačko-neretvanskoj županiji pronaći rješenja i za uspostavu sezonske brzobrodske linije Dubrovnik – Pomena – Korčula i obratno koja bi trebala prometovati od početka svibnja do kraja listopada. Naime, u svibnju i listopadu prometo­vala bi jednom dnevno, dok bi u lipnju, srpnju, kolovozu i rujnu prometovala dva puta dnevno. Vjerujem kako ćemo u suradnji s lučkim vlastima iznaći naj­bolja rješenja za održavanje ove linije i osigurati zadovoljavajući red plovidbe za naše putnike te siguran vez za kata­maran. Na taj način bismo stanovni­cima DNŽ, kao i njihovim gostima omo­gućili da mogu u jednom danu posjetiti Nacionalni park Mljet ili Korčulu, a da se pritom vrate istim katamaranom.

Broj putnika

Pandemija koronavirusa značajno je utjecala na broj prevezenih putnika u 2021. godini, i još više u 2020. godini.

— Na liniji (Lastovo – Korčula – Polače) – Sobra – (Šipanska Luka) – Dubrovnik broj putnika je u 2020. godini u odnosu na predpandemij­sku 2019. godinu pao za 49 posto, dok je u 2021. godini, također u odnosu na 2019. godinu bio manji za 27 posto. To su značajne anomalije koje utječu na poslovanje, no nadamo se kako ćemo uskoro dočekati kraj ove pandemije na zadovoljstvo sviju pa tako i nas u TP line-u. Unatoč izazovnim uvjetima, moram istaknuti kako je kroz cijelo vri­jeme trajanja pandemije tvrtka pošto­vala sve epidemiološke mjere i ulagala dodatne napore kako bi se postigla maksimalna sigurnost posade i svih putnika na našim brodovima – rekao je. U protekloj kalendarskoj godini tvrtka TP-Line je prevezla ukupno 55.465 put­nika. Ta brojka uključuje putnike na liniji (Lastovo – Korčula – Polače) – Sobra – (Šipanska Luka) – Dubrovnik koja je, kako kaže, prometovala cijele godine te putnike na liniji Lastovo – Korčula – Dubrovnik koja je započela sa prometovanjem 24. svibnja 2021. godine – zaključio je Matković. Spre­mni su, ističe, ponuditi svoje usluge prijevoza na otoke na bilo kojoj liniji u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, kao i na području Republike Hrvatske ako se pokaže potreba i to na bilo kojoj postojećoj ili novoj državnoj liniji.

— Investicijsku snagu tvrtke TP Line d.o.o. omogućuje pripadnost grupi Tankerske plovidbe koja financijski i operativno u potpunosti podupire sve poslovne planove koje smo zacr­tali vezano uz povećanje flote i njeno zapošljavanje u putničkom pomor­skom prometu u Republici Hrvatskoj – zaključio je Matković.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 23. veljače 2022.

Pročitajte još

[FOTOGALERIJA] Veličanstvena bakljada Torcide kod murala na Ilijinoj glavici

Dulist

KARAVANA PREVLAKA – VUKOVAR Libertas Riders i ove godine odali počast gradu heroju

Dulist

Marko Potrebica u Kini zapalio svijeću za žrtve Domovinskog rata

Dulist