Dolaskom ljepšeg vremena stvaraju se povoljni meteorološki uvjeti za vožnju mopeda i motocikla zbog čega se intenziviraju i nadzori vozača ove skupine vozila. Nadzori su preventivno-represivnog karaktera i njima se prije svega želi postići veća sigurnost ove, posebno ranjive, kategorije vozača. Nadzori se provode svakodnevno, u okviru redovne djelatnosti, a posebne, ciljane aktivnosti usmjerene samo na vozače mopeda i moticikala se provode u prosjeku dva puta mjesečno.
Osim nadzora, policija veliki naglasak stavlja i na stalnu edukaciju ove skupine vozača, kako bi ih u što većoj mjeri upozorila na najčešće greške koje dovode do njihovog stradavanja.
Obzirom da su mjere zaštite protiv koronavirusa zabranile sva javna okupljanja policija je po prvi puta edukaciju provela online. Putem internetske aplikacije vozačima mopeda i motocikala održalo se predavanje na kojem se govorilo o broju i najčešćim načinima stradavanja vozača mopeda i motocikala, prezentirao im se način pružanja pomoći unesrećenom te su upućeni u prometna pravila.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju u prometu su neprilagođena i nedopuštena brzina, nekorištenje zaštitne kacige, kretanje po površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjivanje vozačkih sposobnosti uz istovremeno podcjenjivanje opasnosti u prometu, upravljanje vozilom prije stjecanja prava na upravljanje, uklanjanje blokade na motociklima i nedozvoljeno pretjecanje (pretjecanje desnom stranom, preko pune razdjelne crte ili pretjecanje kolone vozila).
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista savjetuju sljedeće:
1. Provjeriti tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
– uređaji za upravljanje vozilom,
– uređaji za zaustavljanje,
– uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla)
– uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
– uređaji za davanje zvučnih znakova,
– kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)
2. Prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
– očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnuti,
– provjeriti tlak u gumama,
– upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
– koristiti zaštitnu opremu
– ne upravljati vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
3. Za vrijeme vožnje:
– prilagoditi brzinu uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
– da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini
– izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
– ne voze prevelikim brzinama,
– ne voze slalom između vozila,
– da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
– Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobila koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala. Posebice trebaju za vrijeme vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja, ostaviti dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu. Potrebno je poštivati pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji, te prilikom skretanja provjeriti ”mrtvi kut” – ističu za kraj iz naše PU.