Već 15 godina uspješno posluje, a sa svojom butigom prepunom hrvatskih proizvoda oduševljava brojne turiste. Nije nikad išla linijom manjeg otpora, nije željela prodavati kineske suvenire, a ove je godine odlukom Hrvatske gospodarske komore, proglašena poduzetnicom godine. Danijela Klešković, gošća je nove epizode podcasta S Barbarom.
Vlasnice dubrovačke tvrtke Viribus Unitus u razgovoru je otvoreno progovorila o svojim počecima, izazovima koje je nosila globalna recesija 2009. godine te o tome kako je uspjela održati posao unatoč nepovoljnim okolnostima.
– Promet je tada pao za pola. Ja sam se 2009. vratila s porodiljskog, znači doma sam imala malu bebu i kćer nam je isto bila manje dijete. Bila sam mlada mama s dvoje djece i nije jednostavno promijeniti djelatnost – objasnila je Danijela. Ipak, odlučila je ustrajati i prebroditi sve izazove, a njezina tvrtka i danas uspješno posluje na istoj adresi – u Ulici od Puča u gradskoj jezgri Dubrovnika.
– Bila sam 2012. godine prinuđena zatvoriti. Isto ljeto odlučila sam se preorijentirati na drugu djelatnost. Za početak sam zamolila muža da bude strpljiv, da mi da vremena. Odlučila sam krenuti za hrvatskim proizvodima pa eto, ako uspijem tu jesen vidjeti da to jednostavno ne ide, onda sam obećala da ću se uhvatiti kineskih suvenira. Ali odlučila sam gurati svoju viziju – istaknula je.
Svoju butigu s autohtonim proizvodima nazvala je Terra Croatica, a 2017. je krenula razvijati tekstilni brend Bural, koji je 2019. godine registriran kao intelektualno vlasništvo.
Bural je inspiriran dubrovačkom baštinom i nudi kolekcije kuhinjskih tekstilnih proizvoda i suvenira s autentičnim motivima grada: kuhinjske krpe, pregače, stolnjaci, jastučnice, torbe te personalizirane šalice s vlastitim grafičkim dizajnom. Danijela je na jednu od svojih bursa ‘stavila’ i Cvijetu Zuzorić.
Osvrnula se i na izazove s kojima se poduzetnici danas suočavaju, osobito one koje je donijela promjena valute iz kune u euro, ali i nove zakonske regulative uvedene posljednjih godina, gdje je istaknula slobodne dane nedjeljom i praznicima.
– Uvođenjem eura izlazi nam 25 posto manje robe. Poslovanje je poskupilo, najmovi i skladište su pošli puta dva. Znači svi troškovi su pošli gore, a 25 posto manje artikala izbacujemo van. Nadam se da će se dogodine to stabilizirati sve, nešto se mora promijeniti – rekla je Danijela kojoj cijela obitelj, njen suprug Leo i djeca Laura i Ante pomažu u poslu i bez kojih ne bi uspjela.
Kroz razgovor s Barbarom otkrila je koliko je zahtjevno ostati autentičan u vremenu naglih promjena – kako u konzumerističkim navikama, tako i u profilu turista koji danas dolaze u Dubrovnik. I sama je prošla niz edukacija i tečajeva kako bi bolje razumjela potrebe svojih kupaca te uskladila poslovanje s novim tržišnim trendovima.
– Prodaja je čista psihologija. Prodaja je jedna empatija prema ljudima, ne možeš cijeli dan radit s ljudima ako ne voliš ljude, ako ne osjećaš ljude. Mislim, nama se svake dvije, tri minute izmjenjuju ljudi, nove nacije, novi jezici. Jednostavno ako ne osjećaš ljude, nemaš ljubav prema ljudima, ti ne možeš raditi taj posao – poručila je Danijela.
O izazovima u kojima posluje, gostima i njihovoj platežnoj moći, transformaciji turističkog tržišta u Dubrovniku, stanju među OPG-ovcima, idejama za proširenje posla, ‘patkicama’ u butigama po Gradu, ali i kako se nositi sa stresom u poduzetništvu, te što je ljeti najviše opušta – otkrijte u novoj epizodi podcasta DuLista.
Podcast S Barbarom dostupan je na portalu dulist.hr i našem YouTube kanalu, a kratke isječke možete pogledati i na Instagramu, Facebooku i TikToku.