Najavljeno je ponovno poskupljenje proizvoda, a zbog cijena koje svakodnevno rastu i dosežu svoje maksimume, s Facebook stranice Halo, inspektore, koju je pokrenuo Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP), pozivaju građane na bojkot proizvoda. Objava je podijeljena više od 600 puta, a da su građani nezadovoljni i spremni na bojkot pokazuju komentari.
– Odluka je pala. Bez puno okolišanja: dokazali smo kako je teleći vrat koji se prodaje u Konzumu u tri mjeseca poskupio za 43 posto! I nitko nam nije odgovorio na pitanje: koji su to inputi potaknuli takvo poskupljenje? Idemo u bojkot tog proizvoda u Konzumu cijeli idući tjedan! U cijeloj Hrvatskoj! Nemojmo kupovati taj proizvod po toj cijeni! – napisali su na svojoj stranici. Dotaknuli su se i Talijana i Francuza, koji su također imali bojkot proizvoda koji su im drastično poskupjeli. Traže od kupaca da ne kupuju teleći vrat u Konzumu po trenutnoj cijeni od 7,99 eura za 1 kilogram, ali i da im se jave jer trebaju imati dokaze da mogu stupiti u akciju.
‘Kupovat će oni koji šute’
– Teletina je skupa. Kupovat će je isti oni koji šute. Kupit će u inat drugima oni koji jedu janjetinu, imaju dobre plaće, s gađenjem gledaju na umirovljenike koji biraju samo akcije i popuste, voze dobre aute, imaju brendirana odijela, apartmane i stanove po Jadranu i Zagrebu… – izrazili su svoje nezadovoljstvo te su kao početak bojkota uzeli 16. siječnja, u četvrtak, jer je tada novi Konzumov tjedan. Navode kako se isti taj komad mesa može kupiti i u drugim trgovinama za manju cijenu. Dodali su kako će poslušati želju ministra gospodarstva koji je i predložio bojkot proizvoda zbog poskupljenja. U objavi prije ove naveli su dokaze koji pokazuju kako je došlo do drastičnog poskupljenja telećeg vrata. U listopadu je jedan kilogram telećeg vrata koštao 5,59 eura, mjesec dana poslije 6,39 eura, a 16. siječnja cijena mu je skočila na 7,99 eura. Tako je, samo u tri mjeseca došlo do povećanja većeg od 40 posto.
Proširuju bojkot i na druge trgovačke lance
Potrošači su tražili i bojkot drugih trgovačkih lanaca, Tommyja, Pivca i KTC-a. U Tommyja je cijena istog prehrambenog proizvoda, telećeg vrata ili lopatice još skuplja i iznosi 8,45 eura. U KTC-u je cijena ista kao u Konzuma, 7,99 eura, dok je u Pivca nekoliko centi samo niža, 7,80 eura. Stoga, su na stranici izjavili kako počinje bojkot i na druge trgovačke lance zbog dobrog odaziva i spremnosti kupaca. – – Mogu kupiti ali neću! Neću jer ne vrijedi toliko i zato što ima previše onih koji si ne mogu priuštiti ni komadić teletine – podržala je bojkot jedna komentatorica. Iako, dobivaju brojnu podršku, neki smatraju da su trebali provesti strože mjere ili započeti s bojkotom nekog drugog proizvoda kojeg svi kupuju, kao što su čokolada i čips.
– Bolje da ste organizirali bojkot na način da nitko ništa ne kupi u trgovinama na jedan ili dva odabrana dana jer ionako je sve preskupo. Teleći vrat ionako većina ne kupuje, čudan je odabir proizvoda – napisao je svoje mišljenje komentator.
Foto: Halo, inspektore