Prethodna uprava Sanitata do 2017. od ukupno 51 spora, naplatila je nula kuna, dok je nova uprava do sada uprihodovala 5,4 milijuna kuna od sudskih presuda s autobuserima za zaustavljanje na Pilama – istaknuo je ovog petka direktor Sanitata Tomislav Tabak na konferenciji za medije na temu naplata i sudskih presuda za zaustavljanje autobusa na Pilama. Direktor Sanitata najprije se osvrnuo na, kako je istaknuo, ‘lažne i nebulozne izjave u javnom prostoru vezano za autobusere koje je plasirao HNS’.
-Prozivali su nas da im nismo htjeli dati pristup informacijama, a nisu znali niti postaviti pitanje. Mi smo dobili upit u kojem nas HNS pita da im damo zaprimljene presude u korist Sanitata i Grada Dubrovnika. Mi ne možemo zastupati uopće Grad Dubrovnik. Za početak im treba objasniti što je to pristup informacijama. Ako je problem što smo se mi pridržavali zakona i njegovih odredbi, neka nas na to upozore. Mi nismo u službi dubrovačkog HNS-a. Oni su od nas tražili da trenutno stvorimo neki izvještaj koji mi nismo imali, u toj formi u kojoj žele i da jednog djelatnika ostavimo da radi u službi HNS-a. Naravno, u službi niti jedne stranke niti jedan djelatnik Sanitata neće raditi – istaknuo je uvodno Tabak.
Što se tiče sporova, naglasio je Tabak, prethodna uprava Sanitata, prije 2017. godine od 51 spora autobusera, dobila je ukupno nula sporova. Nakon 2018., u razdoblju kada sam je on preuzeo Sanitat, ukupno je dobiveno 20 sporova, a u tijeku je još 31 spor.
-Ukupna utržena glavnica je 10, 6 milijuna kuna. Sanitat je uprihodovao od navedenih dobijenih sporova 5,4 milijuna kuna. Vidi se to točno i po predmetima. Pet Atlasovih tužbenih zahtjeva je pod nagodbom Agrokora te su u postupku. Imamo dvije tužbe Travel Europe koje je Sanitat naplatio 447 tisuća kuna, ali nas tuže radi stjecanja bez osnove – istaknuo je direktor Sanitata te se osvrnuo na dosadašnje poslovanje ove tvrtke.
-Sanitat je 2017. uprihodovao 24,2 milijuna kuna, 2019. uprihodovao je 29,7 milijuna kuna, a to je rast od 22 posto. Nikakva bojazan ne postoji – poručio je.
Odvjetnica Danijela Badurina koja zastupa Sanitat pojasnila je specifičnost naplate za Gulliver Travel i Atlas.
-U konkretnom slučaju Gulliver Travela i Atlasa, imamo specifičnost u pogledu naplate i vođenja postupka jer su oni podvrgnuti posebnom režimu koji je definiran Agrokorovom nagodbom. To znači da se namirenje ne odvija nekom standardnom upravnom procedurom. Atlas je proglašen neodrživim, a to znači da se namirenje Sanitata i drugih vjerovnika neće izvršavati u novcu, već u vrijednosnim instrumentima, tj. obveznicama koje će po okončanju sudskih predmeta prijeći u vlasništvo vjerovnika u iznosu koliko im je priznato nagodbom. U slučaju Atlasa nemamo još nijednu pravomoćnu presudu. Što se tiče Gulivera, on je drukčiji jer je proglašen solventnim društvom te će se namirenje izvršavati u novcu, ali pod izmijenjenim uvjetima propisanim Agrokorovom nagodbom. U odnosu na Gulliver Travel mi smo u srpnju zaprimili dvije pravomoćne presude u našu korist. One ćemo predati 2. travnja na naplatu Trgovačkom sudu u Zagrebu – rekla je Badurina.
Gradonačelnik Mato Franković naglasio je kako se sustav naplate autobusa odvija u dva dijela jer je do 2015. sporove vodio Sanitat (naplatu i prihode), a od 2015. dalje vodi ih Grad Dubrovnik.
-U vrijeme Gradske uprave Andra Vlahušića od 2014. do 2016. uprihodovano je 15,5 milijuna, a od 2017. do 2019. uprihodovano je 50 milijuna. Dakle, jasno je k’o dan. 24 posto je naplatio Andro Vlahušić, a 76 posto od ukupnog Mato Franković. Toliko o tome koliko je tko uspješan u poslu kojem radi – zaključio je gradonačelnik Franković.