POZIV GRAĐANIMA DUBROVNIKA
Birajte projekte koji će se realizirati u vašem susjedstvu
Grad Dubrovnik i Dubrovačka razvojna agencija DURA najavljuju glasovanje u sklopu treće godine provedbe projekta Participativno budžetiranje. Građani od ponedjeljka, 22. do nedjelje, 28. rujna 2025. godine imaju priliku glasovati za projektne prijedloge svojih gradskih kotara i mjesnih odbora, čime aktivno odlučuju o razvoju zajednice i korištenju dijela gradskog proračuna. Projekt Participativnog budžetiranja i ove je godine prošao kroz nekoliko ključnih faza. U lipnju je održano 25 radionica na području Grada Dubrovnika, tijekom kojih su građani predložili svoje ideje i projekte. Ukupno je zaprimljeno 130 projektnih prijedloga, a svi su prošli detaljnu tehničku analizu koju je provelo Povjerenstvo Participativnog budžetiranja, kako bi se utvrdilo koji su prijedlozi izvedivi, financijski održivi i u skladu s nadležnostima Grada. Nakon provedenih analiza izrađena je lista projektnih prijedloga koji ispunjavaju zadane kriterije, ukupno 74 prijedloga građana ocijenjena su kao prihvatljiva te ulaze u sljedeću fazu projekta – javno glasovanje građana. Na mrežnoj stranici www.zaboljigrad.hr dostupni su pojedinačni zaključci za gradske kotare i mjesne odbore te cjelovita lista prihvatljivih projektnih prijedloga. Glasovanje za prihvatljive projekte, koji su prošli postupak tehničke analize, provodit će se putem online platforme VOXPOPULI, dostupne na stranicama Grada Dubrovnika. Glasovanje će biti moguće sedam dana – od 22. do 28. rujna 2025. godine. Odaziv na radionicama i broj prijavljenih prijedloga još jednom potvrđuju veliki interes građana za aktivnim sudjelovanjem u oblikovanju svoje zajednice. Prošlogodišnja iskustva pokazala su da prijedlozi izabrani glasovanjem doista postaju konkretni gradski projekti – od infrastrukturnih zahvata, preko uređenja javnih površina, do društvenih i kulturnih sadržaja. Pojedinačne vrijednosti projekata koji će se realizirati iznose do 60 tisuća eura po mjesnom odboru i do 120 tisuća eura po gradskom kotaru. Godišnje se za realizaciju projekata biranih od strane građana osigurava gotovo 2 milijuna eura.

NAKON IZGRADNJE PARKIRALIŠTA NA ORSANU
Grad Dubrovnik uvodi izmjene prometnog režima – S Lapadske prema Solitudu i obratno
Grad Dubrovnik nastavlja s aktivnostima usmjerenima na poboljšanje prometne protočnosti i kvalitete života građana. Kako bi se rasteretilo raskrižje na Pošti Lapad, Grad Dubrovnik planira izmjene prometnog režima u Ulici Ivana pl. Zajca i Riječkoj ulici, čime će se omogućiti izravni izlaz iz naselja Solitudo na Lapadsku obalu i obratno, odnosno omogućit će se prometno povezivanje Solituda s Lapadskom obalom. Djelatnici Sanitata već su proveli uklanjanje parkirališnih senzora na uličnim parkirališnim mjestima u Ulici Ivana pl. Zajca. Ovaj tjedan izvest će se uređenje kolnika i asfaltiranje navedenog dijela ulice te ocrtavanje i postavljanje potrebne prometne signalizacije, a javnost će o uvođenju novog prometnog režima biti pravovremenu obaviještena. Izmjene prometnog režima u ulicama Ivana pl. Zajca, Riječka i Bokeljska, sukladno prometnom elaboratu, su sljedeće: Ulica Ivana pl. Zajca: od spoja s Lapadskom obalom do spoja s Ulicom Vatroslava Lisinskog uvodi se dvosmjerni promet, uz zabranu prolaza za autobuse i kamione u smjeru Lapadska obala – Riječka. Riječka ulica: od spoja s Ulicom Ivana pl. Zajca do spoja s Bokeljskom ulicom uvodi se jednosmjerni promet. Križanje Riječka – Bokeljska: uređuje se prednost prolaska, određuju se glavni i sporedni pravci prometovanja. Podsjetimo, osnovni preduvjet za novu prometnu regulaciju je novoizgrađeno parkiralište na Orsanu, kojemu se pristupa iz Ulice Ivana pl. Zajca. Novo parkiralište raspolaže s ukupno 34 označena parkirališna mjesta, od kojih je 29 namijenjeno osobnim vozilima, pet motociklima, dok su dva parkirališna mjesta rezervirana za osobe s invaliditetom. Parkiralište značajno pridonosi poboljšanju prometnog i životnog standarda stanovnika koji gravitiraju tom području.

GRAD I SANITAT
Po prvi put dodijeljeni certifikati Proizvodi hrvatskog seljaka
Zamjenik gradonačelnika Dubrovnika Velibor Puzović, u društvu pročelnice Upravnog odjela za europske fondove i gospodarstvo Martine Skopljaković te direktorice Sanitata Klaudije Barčot, uručio je prve certifikate u sklopu projekta Certificiranje seljačkih tržnica i dodjela znaka “Proizvodi hrvatskog seljaka”. Certifikate su dobili 11 lokalnih proizvođača: OPG Marija Miloslavić, OPG Jelka Miletić, OPG Niko Đano, OPG Mare i Pero Vukić, OPG Vice Kristović, OPG Intrata – Miše Kisić, OPG Ivo Pavlović, OPG Marin Monković, SOPG Željko Prislić, OPG Barica Beloč i OPG Antun Moretić. Time je potvrđena izvornost i autentičnost njihovih proizvoda. Projekt provodi Udruga hrvatskih tržnica (UHT) s ciljem da potrošačima olakša izravnu kupnju domaćih poljoprivrednih proizvoda uz jamstvo porijekla i kvalitete. Nakon gotovo dva desetljeća provedbe u drugim dijelovima Hrvatske, ove je godine po prvi put pokrenut i u Dubrovniku, u suradnji Grada Dubrovnika i društva Sanitat Dubrovnik d.o.o. Certificiranje je za poljoprivrednike besplatno, a donosi im veću vidljivost na tržištu, dodatnu marketinšku vrijednost i zaštitu od nelojalne konkurencije. Potvrdu izdaje nadležno Povjerenstvo, koje jamči da je proizvod doista uzgojen ili prerađen na gospodarstvu nositelja certifikata. Time se kupcima omogućuje da budu sigurni kako kupuju izravno od proizvođača, dok proizvođači jačaju povjerenje i lojalnost svojih kupaca. Sanitat Dubrovnik, kao upravitelj gradskih tržnica i član UHT-a, aktivno podupire projekt osmišljen još 2005. godine. Dodjela certifikata održavat će se svake godine, a Grad Dubrovnik i Sanitat pozivaju sve zainteresirane poljoprivrednike da se uključe u proces certificiranja kako bi dodatno osnažili svoju prepoznatljivost i konkurentnost na tržištu. Dodjela certifikata održavat će se svake godine, a Grad i Sanitat pozivaju poljoprivrednike da se uključe i ojačaju svoju prepoznatljivost na tržištu.
