DuList PROMO

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

gradski info naslovna 27062025

POVEĆANA PROTOČNOST PROMETA

Dubrovnik prvi u Hrvatskoj uveo Zonu posebnog prometnog režima

Grad Dubrovnik, prvi u Hrvatskoj, uveo je Zonu posebnog prometnog režima u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni, a iako je na snazi dvomjesečno razdoblje prilagodbe za građane, kazne za gospodarske, kao i fizičke subjekte, su na snazi. Tako je u razdoblju od 10 do 20. lipnja protiv nove prometne regulative evidentirano čak 1700 prekršaja. Kako izvještavaju iz gradske uprave, Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika krenulo je s izdavanjem prekršajnih naloga prema gospodarskim subjektima koji krše odredbe Odluke o uvjetima ulaska, prometovanja i izlaska vozila u ovoj strogo kontroliranoj zoni. Kazne za svaki pojedinačni neovlašteni ulazak u zonu iznose: 260 eura za fizičke osobe, 660 eura za fizičke osobe/obrtnike i osobe koje obavljaju drugu samostalnu djelatnost, 260 eura za odgovorne osobe u pravnoj osobi i 1320 eura za pravne osobe. Bitno je istaknuti da se kazne odnose na svaki pojedinačni ulazak, što znači da višestruki prolazak kroz zonu u jednom danu automatski povećava ukupan iznos kazni. Prema dosadašnjim podacima, ukupno devet gospodarskih subjekata višekratno je neovlašteno ulazilo u zonu. Posebno se izdvaja slučaj jedne tvrtke koja je čak 61 put ušla u zonu pružajući auto-taxi usluge, zbog čega će biti kažnjena s ukupnim iznosom od 96.380 eura – 80.520 eura za pravnu osobu te dodatnih 15.860 eura za odgovornu osobu unutar pravne osobe. Grad Dubrovnik još jednom poziva sve sudionike u prometu na striktno poštivanje novih prometnih pravila. Uspostava Zone posebnog prometnog režima sastavni je dio šire strategije razvoja pametnog i održivog grada te predstavlja još jedan primjer kako Dubrovnik predvodi u implementaciji suvremenih prometnih rješenja u službi svojih građana i zaštite povijesne jezgre. U skladu s odlukama Grada Dubrovnika o uvođenju Zone posebnog prometnog režima uvedena je nova linija u javnom gradskom prijevozu koja povezuje ključne točke u neposrednoj blizini povijesne jezgre i prometuje trasom Viktorija – Pile – Ina (Pod dubom) – Ilijina glavica – Viktorija. Prijevoz na ovoj liniji obavlja se novim, potpuno električnim mini autobusom kapaciteta 22 putnika, u potpunosti je bez emisije štetnih plinova, čime se dodatno doprinosi očuvanju okoliša i kvaliteti života u urbanom središtu.
Podaci pokazuju kako se od početka primjene Zone posebnog prometnog režima dnevno bilježi manje 2500 vozila što potvrđuje učinkovitost uvedenih mjera u smanjenju gužvi i poboljšanju kvalitete života u povijesnoj jezgri grada. Prijelazno razdoblje za prilagodbu građana traje do početka kolovoza.

zagrebacka ulica noc sviejtla

ZAVRŠEN NOVI CIKLUS PARTICIPATIVNOG BUDŽETIRANJA

Dubrovčani ponovno predlagali projekte u svojim kvartovima

Grad Dubrovnik i Dubrovačka razvojna agencija DURA uspješno su zaključili ovogodišnji ciklus projekta Participativno budžetiranje – inovativnog modela kojim se građanima omogućuje izravno sudjelovanje u kreiranju gradskog proračuna i odlučivanju o lokalnim projektima. Kroz niz radionica održanih u gradskim kotarima i mjesnim odborima, građani su i ove godine predlagali konkretne, društveno korisne projekte koji odgovaraju na specifične potrebe njihovih sredina – od uređenja javnih prostora i opremanja igrališta, do zelenih inicijativa i mjera za povećanje prometne sigurnosti. Za svaki gradski kotar i mjesni odbor izglasat će se po jedan projekt koji će se financirati iz proračuna Grada Dubrovnika, a njihova realizacija planirana je do u 2026. godini. U prošloj godini u potpunosti su realizirani svi projektni prijedlozi izglasani 2023., a isti se tempo nastavlja i ove godine u kojoj se realiziraju projekti odabrani u 2024., što dodatno potvrđuje ozbiljnost pristupa gradske uprave ovom modelu sudjelovanja. Time Dubrovnik potvrđuje svoju predanost uključivanju građana u procese odlučivanja i upravljanja javnim sredstvima, što se pokazalo kao uspješan alat za jačanje povjerenja i stvaranje konkretnog utjecaja na svakodnevni život u zajednici. Projekt Participativno budžetiranje postao je prepoznatljiv primjer transparentne i uključive prakse upravljanja javnim financijama, kojom Grad Dubrovnik nastavlja unaprjeđivati kvalitetu života svojih građana – ne odozgo prema dolje, već ravnopravnim partnerstvom s lokalnom zajednicom.
Projekt Participativno budžetiranje postao je prepoznatljiv primjer transparentne i uključive prakse upravljanja javnim financijama.

Participativno budzetiranje

POJAČANI NADZOR KORIŠTENJA JAVNIH POVRŠINA

Na sedam dana oduzeta javna površina za dva objekta na Prijekome

Grad Dubrovnik nastavlja s provođenjem kontrole korištenja javnih površina gospodarskih subjekata unutar povijesne jezgre, s ciljem osiguranja reda i slobodnog prolaza građana i posjetitelja. U sklopu nadzora provedenog 9. lipnja, a zbog utvrđenih nepravilnosti u korištenju javnih površina, dva ugostiteljska objekta u ulici Prijeko sankcionirana su oduzimanjem javne površine na razdoblje od 7 dana. Kazna je izjavljena objektu ‘Kapetan’ (obrt Captain/Kapetan) zbog neovlaštenog postavljanja jednog  stalka sa suncobranom na javnu površinu između ulice Prijeko i Vetranićeve ulice, čime je došlo do ometanja slobodnog prolaza. Utvrđeno je i da su tri stola sa šest stolica postavljeni suprotno skici iz ugovora o zakupu, čime je obrt prešao granice zakupljene površine i narušio uvjete zakupa. Slična situacija zabilježena je i ispred restorana ‘Wanda’ (GORAN STAR d.o.o.), gdje je komunalni redar zatekao stalak s jelovnikom te dodatni stol i tri stolice izvan granica zakupljene površine, također bez odgovarajuće suglasnosti Grada Dubrovnika, čime je otežan prolaz ulicom Prijeko. S obzirom na navedene prekršaje, koji predstavljaju kršenje članka 36. Odluke o zakupu javnih površina Grada Dubrovnika te članka 11. zaključenih ugovora o zakupu, Grad Dubrovnik donio je odluku o jednostranom otkazu ugovora o zakupu javne površine za oba gospodarska subjekta, na razdoblje od sedam dana. Zakupci su obvezni odmah po primitku otkaza ukloniti sve stolove, stolice i druge predmete s javne površine te prestati koristiti prostor koji je bio predmet zakupa. Mogućnost ponovnog zaključenja ugovora postoji isključivo nakon što se otklone svi razlozi za otkaz ugovora, ali ne prije isteka roka od sedam dana.
Grad Dubrovnik i dalje će putem komunalnog redarstva provoditi pojačani nadzor nad korištenjem javnih površina, uključujući kontrolu usklađenosti s ugovorima o zakupu te nadzor razina buke, kako bi se osigurali komunalni red i pristupačnost javnih prostora unutar povijesne jezgre.

dubrovnik stari grad krovovi

Pročitajte još

OSVOJI! DuList i Park Orsula daruju ulaznice za koncert Kristijana Molnara!

Dulist.hr

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist.hr

Zašto male navike mijenjaju sve?

Dulist.hr