Rampe na Pilama neće se dizati – poručio je dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić s govornice Gradskog vijeća ovog ponedjeljka. Takvu konstataciju opravdao je činjenicom da će se ‘dogovoriti oko plaćanja s agencijama’.
No, pitanje je zbog čega su se u tom slučaju stupići uopće postavili na Pilama, u što je ‘ulupano’ skoro 200 tisuća kuna. Upravo na to upozorio je gradonačelnika predsjednik Gradskog vijeća Mato Franković, koji ga je upitao zašto su rampe stavljene i plaćene 197 tisuća kuna.
Vlahušić mu je na to odgovorio kako je jučer (nedjelja, 17. svibnja, op.a.) proslavio 55. rođendan te kako je odlučio biti ležerniji. Istaknuo je kako neće raditi veći nered na Pilama nego što to jest.
– Bolje da agencijama ispostavimo račune, a oni ne plaćaju i nama idu zatezne kamate – rekao je Vlahušić.
Naknadna pamet?
Vlahušić je tako očito shvatio kako će postavljeni stupići stvoriti još veći nered na ionako zakrčenim Pilama. Tim više što se autobusi u trenutku dolaska pred podignute stupiće moraju zaustaviti na samom pješačkom prijelazu, blokirajući prolaz pješaka, ali i prometa iz ulice Iza grada.
Za sve to ne može se pronaći ni uporišta u zakonu, potvrdili su DuListu eminentni prometni i pravni stručnjaci, budući da se vozilo ne smije zaustaviti na udaljenosti manjoj od pet (5) metara od obilježenog pješačkog prijelaza. A to se krši na Pilama gdje se autobus do trenutka spuštanja stupića zaustavlja na samom pješačkom prijelazu. Ovdje se treba zapitati i što bi se dogodilo u slučaju da mjesta za autobus u trenutku njegovog dolaska na platou iza stupića nema?
Zbog ovakve nagle promjene raspoloženja dubrovačkog gradonačelnika, moglo bi se zaključiti kako je i on kontaktirao prometne stručnjake koji su ga vjerojatno upozorili na spomenutu situaciju. Iako je gradska uprava za projekt imala izarđen elaborat, te je dobila suglasnost Policijske uprave dubrovačko-neretvanske.
Suglasnost policije
Podsjetimo, u posljednjem tjednu travnja na Brsaljama su postavljeni stupići kojima se blokira prilaz autobusima agencija koje ne žele plaćati njegov danak. Time je Vlahušić otvorio novu stranicu u sukobu s agencijama koje odbijaju platiti sporni trošak zaustavljanja na Pilama po uvjetima koje im je Sanitat postavio. Prilaz je trebao biti blokiran agencijama koje imaju dugovanje u tekućoj godini.
S obzirom na u najmanju ruku nespretno projektno rješenje kojim se vozila zaustavljaju na samom pješačkom prijelazu zanimalo nas je je li gradonačelnik dobio suglasnost Policijske uprave.
– Policijska uprava dubrovačko-neretvanska na prethodno upućen zahtjev od strane Upravnog odjela za promet, stanogradnju i razvojne projekte Grada Dubrovnika, krajem kolovoza 2014.godine izdala je suglasnost na prijedlog Odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) u zoni posebnog prometnog režima, a u sklopu kojeg je bio i prometni elaborat za regulaciju, zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa na platou Pile – odgovoreno nam je na upit iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, kojoj smo poslali i fotografiju na kojoj se jasno vidi kako je autobus zaustavljen na samom pješakom prijelazu.
A što je sa zakonom?
U razgovoru s eminentnim prometnim i pravnim stručnjacima može se doći do zaključka kako ovakvo gradsko rješenje baš i nije na zakonu utemeljeno. Naime, prema odredbi iz čl. 82. st. 1. toč. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ”vozač ne smije zaustaviti vozilo na udaljenosti manjoj od 5 metara od obilježenog pješačkog prijelaza.”
– Odredba ovog Zakona je kogentne naravi i za ne postupanje po ovoj odredbi predviđeno je kažnjavanje, dakle ovako postavljena oprema i signalizacija (bez obzira na eventualne suglasnosti) nije na zakonu utemeljena – istaknuo je pravni stručnjak s kojim smo razgovarali.
Nakon posljednje Vlahušićeve izjave kako se rampe na Pilama neće podizati ne možemo ne zapitati se dokad će građani plaćati njegove brojne hirove. Jer neupitna je činjenica kako se iz gradskog proračuna za opremu i signalizaciju na Pilama očito u vjetar bacio iznos od skoro 200 tisuća kuna.