Na konferenciji za medije HDZ-a dan nakon drugog kruga lokalnih izbora obratili su se novi-stari gradonačelnik grada Dubrovnika Mato Franković i novoizabrani župan Dubrovačko-neretvanske županije Blaž Pezo.
Gradonačelnik Mato Franković najavio je reorganizaciju Gradske uprave, ispravljanje određenih segmenata koje smatra bitnim, s dodatnim naglaskom na promet i prometni sustav, kao i poboljšanje kvalitete života svih građana Dubrovnika
– Još jednom želim uputiti zahvalu svima onima koji su izašli na birališta i odlučili tko će biti novi gradonačelnik i župan. Ono što je važno je stabilna većina u Gradskom vijeću koja jamči da ćemo moći donositi ključne odluke za grad i njegove građane, koja jamči da ćemo stabilno i bez problema moći usvajati proračun Grada Dubrovnika, ali i donijeti nužno i neophodno potrebne izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika i GUP-a, što smatram strateškim ciljem u sljedeće četiri godine uz realizaciju brojnih kapitalnih projekata od kojih su neki u tijeku, a neki tek trebaju započeti. Nema mjesta trijumfalizmu. Ovo je moj treći mandat, a ljudi u trećem mandatu najviše i očekuju. Očekuju ispunjenje svih obećanja, završetak svih nedovršenih projekata. Puno je više očekivanja nego što je to bilo do sada. Rezultat koji smo ostvarili i brojka od 65 posto kažu da ljudi imaju određeno povjerenje koje nikako ne smijemo iznevjeriti – rekao je gradonačelnik Franković te dodao kako umjesto sreće nakon pobjede osjeća breme odgovornosti.
Novoizabrani župan dubrovačko-neretvanski Blaž Pezo rekao je kako mu puno znači što je dobio povjerenje ljudi s kojima svaki dan živi i radi.
– Rezultat koji sam dobio me definitivno obvezuje. Činjenica je da je županijska administracija odradila dobar posao protekle četiri godine i da to naši sugrađani prepoznaju. Nastavit ćemo raditi kao i do sad, niz projekata koji su u tijeku, a njihova trenutna vrijednost je 300 milijuna eura. Imamo entuzijazam da pokrenemo puno velikih investicija i projekata koji nas očekuju na našem području – kazao je župan Pezo koji je naglasio kako će krenuti s poslom već danas.
Pezo se osvrnuo i na rezultat svog protukandidata, Mostovog Boža Petrova.
– Po tko zna već koji put u Metkoviću gubi izbore. Zato me čudi što je uopće iznenađen činjenicom da je izgubio izbore u, kako on kaže, svom gradu jer ga oni očito najbolje poznaju i znaju s kim imaju posla pa mu nisu ni dali povjerenje. Istina, zasjao je u prvom krugu gdje je dobio za nešto malo glasova – dodao je Pezo te naglasio kako je u drugom krugu sugrađanima Boža Petrova postalo jasno da Petrov nije osoba koja će dobiti povjerenje stanovnika naše županije za vođenje županije. Osvrnuo se i na rezultate u ostalim izbornim jedinicama od kojih su ga najviše razveselili rezultati na Lastovu i Korčuli, a posebno je istaknuo Župu dubrovačku.
– U Župi dubrovačkoj imamo jednu mladu opciju, Župku. Nadam se da ćemo i s njima dobro surađivati. Mislim da smo čak i ideološki na istoj strani, pa ne vidim razloga da ne nađemo zajednički jezik posebno o nekim infrastrukturnim stvarima kao što je brza cesta. Nadam se da će oni taj projekt podržati jer je to žila kucavica koja znači život ne samo gradu i našem turizmu, nego i njima jer je njihova kvaliteta života smanjena ako taj problem ne riješimo i ne definiramo – istaknuo je Pezo te dodao kako očekuje da će iz Župke biti konstruktivni i surađivati sa županijom na rješenju takvih pitanja.
Prometni problemi
Brza cesta je sigurno jedan od najvažnijih projekata u Pezovom četverogodišnjem mandatu kao župana. I sam je rekao kako je ona žila kucavica, a krajem 2023. godine je povučena studija utjecaja na okoliš te je raspisana javna nabava po primjedbama sugrađana.
– Mi smo ovdje zapeli na trasi i dok mi ne riješimo taj problem, Hrvatske ceste nemaju tu što raditi. Mislim da ćemo svi skupa sjesti i to definirati jer znamo da je to nešto što je trebalo i prije 15 godina, a čekat ćemo sigurno još četiri ili pet godina dok se ne izradi. Loptica je na nama. Moramo što prije definirati tu trasu, a onda sam siguran da ćemo olakšati institucijama u Zagrebu da pokrenu sve korake koje trebaju da se taj projekt počne realizirati – rekao je Pezo.
Komunalni red
Na pitanje novinara što će napraviti u svom trećem mandatu povodom komunalnih problema, gradonačelnik Franković je rekao kako se napredovalo za sto posto u prethodnih osam godina, a kako se tek treba napredovati još barem toliko.
– Moramo biti toliko responzivni da reagiramo u svakom tenutku odmah. Portal Dubrovačko oko i razina riješenih komunalnih problema je preko 90 posto. Imamo puno prijava na portalu Dubrovačko oko koje se ne odnose samo na grad Dubrovnik, nego većinom na telekom i slično, pa pokušavamo i to riješiti. Ono na što želim staviti naglasak u nadolazeće četiri godine je prije svega osnaživanje komunalnog i prometnog redarstva. Kičma grada Dubrovnika leži na prometu i prometnom sustavu. Bez prometnih redara na semaforima naš grad teško može funkcionirati. Ne možemo se previše osloniti na policijske službenike jer ih u gradu Dubrovniku nema dovoljno. Ono što sada mogu najaviti je natječaj za dodatni broj prometnih redara kojima treba šest mjeseci obuke u Zagrebu da bi postali prometni redari. Osim toga, raspisat će se natječaj i za dodatni broj komunalnih redara – rekao je gradonačelnik Franković te dodao kako je oformljena pravna služba za komunalne redare, ali najavio i da će ubuduće oni biti opremljeni kamerama zbog čestih verbalnih, ali i fizičkih napada.
– Najveći problem su Pile i cabrio busevi koji krše pravila o zaustavljanju na Pilama koje je maksimalno 10 minuta. Međutim, oni tamo stoje po 35 minuta. Mi pišemo kazne non stop, ali s druge strane na sudu se jako puno čeka da ti predmeti dođu na rješavanje. Zato ćemo održati jedan sastanak s predsjednicom suda i zamoliti da se da prioritet u rješavanju tih predmeta u kojima mi ne moramo tvrditi a priori da je Grad Dubrovnik upravu – kazao je Franković te naglasio kako se nikome ne želi onemogućiti rad, ali da se pravo dolaska na Pile i uvjeti koje je Grad Dubrovnik postavio moraju poštovati.
Osim problema na Pilama, problemi su se počeli pojavljivati i na Stradunu s dostavnim vozilima koji krše nova pravila Grada Dubrvonika koji je jasno izračunao tonažu i broj vozila koji mogu istovremeno biti na Stradunu.
– Mi smo odredili slotove dolaska na Stradun pored katedrale za iskrcaj i uskrcaj hrane, robe i pića. Mi smo prošli tjedan jednom gospodarskom usbjektu ukinuli deset dozvola. To znači da taj gospodarski subjekt koji je najveći opskrbljivač hrane i pića zapravo nema dozvolu za ulazak u grad. Moramo biti svjedoci činjenice da smo očistili Stradun i da je sada ispod jedna velika rupa te da je nosivost Straduna tri puta manja nego je bila dok je Stradun bio zapunjen. Napravili smo jasne izračune kolika tonaža vozila i koliko vozila istovremeno može biti na Stradunu. To ne može biti više od deset vozila – istaknuo je Franković te dodao kako se pojačalo komunalno redarstvo u staroj gradskoj jezgri.
Plaža u Uvali Lapad
Još jedan problem za koji se nameće pitanje je problem plaže u Uvali Lapad.
– Najveći problem je što mi nju ne možemo koncesionirati, obzirom da se vodi pravni postupak. Ne možemo izdati ni jednogodišnju koncesiju što bi bilo idealno, ako ništa, za posluživanje hrane i pića, ako i izdavanje suncobrana i ležaljki sa montažnih objekata. To bi bilo lako izvedivo, ali ne smijemo to davati obzirom na upravni spor. Kad bi taj spor završio, a već se mjesecima obećavao konačni pravorijek koji je ključan za korak dalje. Ono što ćemo mi raditi je čistiti plažu, održavati, čistiti javne površine, tuševe smo osposobili. No, nije to dovoljno za plažu u srcu Lapada gdje trebaju i ležaljke i suncobrani. A mi taj sadržaj trenutno ne možemo sami ispoštovati – rekao je Franković te dodao kako se ušlo u škare Vrhovnog suda koji je po istom predmetu zauzeo dva različita stava.