Piloti i kabinsko osoblje iz 41 europske države, uključujući i Hrvatsku, organiziraju 22. siječnja 2013. zajednički prosvjed protiv prijedloga novog europskog Pravilnika o radnom vremenu članova posade zrakoplova.
Razlog je taj jer Europska agencija za sigurnost zračnog prometa (European Aviation Safety Agency – EASA) želi donijeti novi Pravilnik o radnom vremenu posada zrakoplova (Flight Time Limitations) koji će negativno utjecati na sigurnost putnika i posada zrakoplova. Ovim prosvjedom piloti i kabinske posade Europe traže od političara da odaberu set pravila koji će jamčiti sigurnost.
Piloti i kabinske posade diljem Europe pripremaju koordinirane prosvjede, kojima vrše pritisak na europske političare kako bi sigurnost putnika stavili ispred komercijalnih interesa zrakoplovnih kompanija. Vođeni svojom profesionalnom odgovornošću za sigurnost putnika i osiguranje sigurnih letačkih operacija, zrakoplovne posade pokreću "Prosvjed za sigurnost" („Walkout for safety“) 22. siječnja ove godine.
Na konferenciji za tisak održanoj 30. studenog u Briselu, Europsko udruženje pilota (European Cockpit Association – ECA) i Federacija europskih radnika u prometu (European Transport Workers' Federation – ETF) najavili su sve-evropski dan akcije protiv Pravilnika o radnom vremenu članova posade zrakoplova, nedavno predloženog od Europske agencije za zrakoplovnu sigurnost (European Aviation Safety Agency – EASA).
– Posade zrakoplova već godinama čekaju sigurna pravila kojima bi se kontrolirala opasnost od umora u letačkim operacijama – istaknuo je Nico Voorbach, predsjednik ECA-e.
– Istraživanja pokazuju da se letačke i kabinske posade već sada bore s visokom razinom umora, drijemajući za kontrolama zrakoplova. Bez obzira na to, EASA je odlučila zanemariti znanstvene preporuke i krenula s prijedlogom Pravilnika koji prihvaća visoku razinu zamora posada.
Duboka zabrinutost za sigurnost nije naišla na nikakav odjek. To se mora promijeniti – rekao je Francois Ballestrero, politički tajnik za avijaciju ETF-a.
– Ako nam je nesreća Colgan Air-a nešto pokazala, onda je to da je umoran pilot – opasan pilot. EASA-ina pravila to ne odražavaju i to se mora odmah promijeniti – naglasio je Nico Voorbach.
"Walkout za sigurnost" će biti koordinirana akcija ECA-e i ETF-a koja će uključivati brojna događanja, a mogući su čak i štrajkovi.
Hrvatsko zrakoplovno osoblje smatra se dijelom europskog, tako da će se također pridružiti prosvjedu. S obzirom da su, potaknuti upitnom interpretacijom dosadašnjeg pravilnika, u prosincu 2011. već prosvjedovali ispred Agencije za civilno zrakoplovstvo, te je u ožujku uslijedio i štrajk upozorenja, hrvatski piloti i kabinsko osoblje ovoga su puta odlučili sudjelovati bedževima, letcima i priopćenjima za javnost.
Na dan prosvjeda, posade zrakoplova će na uniformi nositi bedž s logom kampanje, a na Zračnoj luci Zagreb dijeliti će se informativni letci.