Stanari ulica Brsalja, Tiha i Iza vrta uputili su gradonačelniku Andru Vlahušiću prosvjedno pismo protiv parkirnih mjesta za motocikle u ulici Tiha na Pilama, gdje bi se trebala označiti motoristička parkirna zona.
Naime, takvim rješenjem Grad Dubrovnik želi naći prostor za motorna vozila posjetitelja povijesne jezgre. Ipak, u prosvjednom pismu koje su potpisali svi stanari već navedenih ulica ističe se neslaganje s takvom idejom.
– Pitanje koje se i prolazniku nameće samo po sebi jest pitanje o tome kojim se to zapravo kriterijima, smjernicama, razlozima i potrebama predlagatelj ove lokacije uopće vodio. Jer, toliko je barem očito, svakako nije onima koje je propisao sam sebi, za svoj životni prostor – ističu ogorčeni stanari.
– Ta činjenica postaje još pogubnija ima li se na umu da se ovakve ideje i smjernice za određivanje lokacija i projekte izgradnje parkirališta za motorna vozila ne korijene ni u hrvatskom zakonodavstvu i urbanizmu, niti kako svjedoče brojna međunarodna iskustva uređenja povjesnih jezgri, pripada europskoj i ukupnoj međunarodnoj urbanističkoj stečevini – objašnjavaju stanari.
– Misao koja je u pozadini ovog protesta razumije, naravno, naredbodavnu činjenicu da Grad Dubrovnik mora negdje smjestiti motorist. Tu činjenicu ne samo da treba uvažavati, nego je treba posve otvoreno i bez zadrške prihvatiti kao nešto dobro. No sve to skupa opak ne znači da bismo se, bilo pojedinačno ili zajednički, trebali ponašati kao das mo posve lišeni razuma i osjećaja za zakon, red, mjeru i ljepotu – ističu stanari s Pila.
– Karakteristike ulice koja bi trebala biti parking zona za motocikle onemogućuju korištenje prostora za parking jer su u izravnom sukobu s aktualnim zakonima o buci. Možda je parking na Gracu bio izvrsno rješenje imajući u vidu činjenicu da najveći broj motorist pripada mlađoj populaciji kojoj šetnja, pa tako i šetnja od možebitnog parkirališta na Gracu do Straduna nije mrska – stoji u prosvjednom pismu.
– U današnje vrijeme, međutim, očito je stvar rijetke i velike snage nešto – od tla do zraka pa sve do samog čovjeka, pa tako i ulice u kojoj ljudi žive, imaju svoja djetinjstva, sjećanja, sadašnjosti i budućnosti moći, ne vidjeti resurs, sirovinu ili građu. Jer ulica Tiha je svakako resurs, ali ne parking resurs, nego resurs za ostanak upravo onih djetinjstava i života u pomahnitaloj komercijalizaciji, pred kojom se Dubrovčani povlače na obronke iznad Grada. U tom smislu čak i nije stvar zdravog razuma, koliko zapravo temeljnog dostojanstva čovjeka i života po njegovoj mjeri da postavlja pitanje o tome što se ovom investicijom gubi, a što dobiva, koliko ona ima karakter apstraktnog zadovoljenja potreba za parking mjestima, a koliko je ljudi, Dubrovkinja i Dubrovčana, Pilarki i Pilara, zakinuto u osnovnom dubrovačkom pravu, pravu živjeti u Gradu – ističu ogorčeni Pilari, na kraju zaključujući:
– Gradonačelniče, kako se zna prastara je stvar dobre politike u pozitivnom srazu jednog i drugog. Projekt parkinga u ulici Tiha to definitivno nije.