Očigledno je da se ne poštuju hrvatski zakon i za to će morati netko odgovarati. Vjerujem da će to pitanje vrlo skoro povući Ministarstvo prometa ali i Agencija za civilno zrakoplovstvo koja mora pokrenuti istragu. U moje vrijeme radilo se u četiri smjene, a čini se da je to za francuskog koncesionara preskupa opcija – rekao je za portal Index.hr bivši direktor zagrebačke Zračne luke Tonći Peović o incedentu sa zrakoplovom Croatia Airlinesa krajem prošlog tjedna.
Podsjetimo, zrakoplov Croatia Airlinesa Airbus A320 na redovnom letu iz Zagreba prema Dubrovniku u petak na kraju je sletio u Rimu. Zrakoplov zbog jake bure nije mogao sletjeti u Dubrovnik pa je posada planirala povratak u Zagreb. Zračna luka Zagreb – Franjo Tuđman odbila je primiti zrakoplov uz obrazloženje da ‘nemaju dovoljno ljudi za prihvat zrakoplova’. Iz Croatia Airlinesa objasnili su kako su zrakoplov preusmjerili u Italiju jer iza 22 sata u Hrvatskoj nije bila otvorena ni jedna Zračna luka.
Riječ je o velikom skandalu u tijeku turističke sezone jer bi Međunarodna zračna luka u Zagrebu morala biti operativna, odnosno raditi 24 sata na dan. Tako je predviđeno ne samo koncesijskim ugovorom nego i posebnom uredbom Ministarstva prometa koja je objavljena u Narodnim novinama 29. ožujka 2017. godine.
Peović je bio predsjednik uprave Zračne luke Zagreb sve do listopada 2012. godine, odnosno do dolaska stranog koncesionara. Naglašava kako je izgledno da se u ovom slučaju od prošlog tjedna nisu poštovali kako hrvatski zakoni, a tako ni odredbe o koncesiji te je Međunarodna Zračna luka Zagreba morala raditi u to vrijeme.
-Sada će sigurno slijediti istraga u kojoj će se ispitivati je li došlo do štete – izjavio je Peović, koji očekuje ne samo od putnika nego i od Croatia Airlinesa da će pokrenuti postupak za naknadu štete zbog preusmjeravanja zrakoplova u Rim.
Kaže da u cijelom slučaju postoji i određena odgovornost Croatia Airlinesa jer su morali provjeriti hoće li se moći vratiti u Zagrebu ako ne budu mogli sletjeti u Dubrovnik, no najveća je odgovornost, čini se, na zagrebačkoj Zračnoj luci.
-Što se sve dogodilo te noći pokazat će istraga. No, ono što treba naglasiti je to da Vlada RH prije isplaćivala naknadu Zračnoj luci u Puli da budu otvoreni 24 sata na dan jer je uvijek jedna Zračna luka u državi morala biti operativna. Zašto se od toga odustalo, ne znam. No prema propisima Zračna luka u Zagrebu morala je raditi te noći – kaže Peović na kraju.
Međunarodna Zračna luka Zagreb odbila se očitovati o cijeloj slučaju, već su najavili posebno priopćenje sutra u ponedjeljak.
Opširnije pročitajte ovdje.