Na stranici udruge ”Sigurnost u prometu”, obajvljen je osvrt na prometno rješenje kružnog toka na Pošti Lapad. Kako to rješenje vidi čelni čovjek udruge Denis Pavela prenosimo u cjelosti:
(KRUŽNI TOK – SEMAFORIZIRANO RASKRIŽJE??) Naš izum koji nikome ne služi, a svi nam se rugaju!
U zadnje vrijeme nam učestalo dolaze upiti vezani za prometno rješenje koje već duže vrijeme vidimo na raskrižju ulica Kralja Tomislava-Miljenka Bratoša (pošta lapad), dok smo u isto vrijeme svjedoci konstantnog izrugivanja navedenog rješenja od strane naših građana, na društvenim mrežama i to s PRAVOM, tri riješenja regulacije prometa u jednom raskrižju!!!
Naime, ukoliko pogledamo navedeno raskrižje, vidjet ćemo da se na istome dijelu kolnika nalazi kružni tok prometa ili tzv.rotor. Ništa to ne bi bilo čudno da u istom rotoru nemamo nešto nespojivo, pješački prijelaz i regulaciju prometa prometnim svjetlima!!! Kružni tokovi se grade u cilju povećanja sigurnosti prometa, kako bi se smanjio broj mogućih točaka doticanja vozila, kod nepreglednih i nepravilnih raskrižja te je kod istih smanjen rizik od sudara vozila dok je POVEĆANA PROTOČNOST PROMETA! U kružnom toku vozila koja zadržavaju smjer ravno (kružno kretanje) i svoju prometnu traku imaju prednost! Ovakav kružni tok kakav mi imamo na spornom raskrižju nema ni jednu od tih zadovoljavajućih komponenti, nije povećana sigurnost prometa, nije smanjen broj mogućih točaka doticanja vozila, štoviše povećan je, a o povećanju protočnosti prometa je suvislo govoriti te se postavlja pitanje da li se prilikom izrade istog vodilo SMJERNICAMA ZA PROJEKTIRANJE KRUŽNIH RASKRIŽJA!? Naime, mi u našem “kružnom toku” ako ga možemo uopće tako zvati imamo nešto što prkosi pravilima prometne struke, zdravog razuma, a to je da u tom rotoru imamo obilježeni pješački prijelaz, kao i regulaciju prometa prometnim svjetlima!!! Nešto što smo mi izumili, na čemu nam nitko ne zavidi, a svi nam se rugaju! Ja koliko znam, a to želim i dalje, je to da moj i Vaš Dubrovnik bude najbolji u svemu, sigurno ne Grad propalih i smiješnih eksperimenata!
Ono što je također bitno za naglasiti je ODGOVORNOST odgovornih za ovakav PROJEKT, te da li ovakav “Kružni tok”ima sve potrebite suglasnosti da bi se izgradio, te tko snosi odgovornost u slučaju težih prometnih nesreća, osim vozača!? Molimo odgovorne gradske vlasti da pokažu ozbiljnost,hitno uklone navedene nedostatke, u cilju zadovoljavanja svih pravila struke te da se ubuduće vodi Smjernicima za projektiranje kružnih tokova!
MOGUĆA RIJEŠENJA-najbrža i ekonomski isplativa
-KOSI PJEŠAČKI POTHODNIK koji bi se nalazio na istoj lokaciji, bez lifta ali sa rampom za spuštanje osoba sa invaliditetom! Naime, vodovodne cijevi širine 1 metar su postavljene na navedenoj lokaciji na dubinu od oko 2.40 metara pa smatramo da problem iskopa poradi morske vode neće biti problem s obzirom da je prilikom postavljanja navedenih cijevi isto provjereno te nije dolazilo do doticanja iste! Svakako najbolje riješenje, cestovni promet vozila i promet pješaka odvojeni te idu nesmetano!
– UKLONITI OBILJEŽENI PJEŠAČKI PRIJELAZ DO 70 METARA od Kružnog toka -rotora, najbolje najbrže i najjeftinije riješenje preko puta TC Doc čime bi se njime ispunila njegova svrha s tim da se na sredini kolnika postavi pješački otok kako bi se u datoj situaciji pješak mogao zaustaviti u slučaju nepridveđene potrebe te uvjeriti se za daljnje kretanje preko kolnika!