Dva ciklusa slika autorice Mercedes Bratoš od utorka krase prostore palače Sponza na samostalnoj izložbi pod nazivom ‘Pasija’. Iako na prvi pogled naziv podsjeća na patnju Krista, Bratoš platna ispunja vlastitim iskustvima uglavnom jarkih boja.
– Kad nešto radim, radim to brzo tako da radovi iz jednog ciklusa predstavljaju razdoblje od manje od godinu dana rada. Ova dva ciklusa nikad nisu bila prikazana u Dubrovniku. Ne može se uvijek umjetnika pitati što je na toj slici i što je to pasija za mene. Svaka slika predstavlja moj doživljaj i svaka govori svoju priču, a uvijek želim i da gledatelj doživi svoju pasiju kao što sam je i ja doživjela. To može biti nešto lijepo, a može biti i muka, što god me je u tom trenutku inspiriralo. Kad krenem raditi sliku počinjem sa skicom, imam predloške i unaprijed znam što će se na slici dogoditi, tako da se nikad ne vraćam na prijašnji rad. Jednom mi se dogodilo da sam se vratila na šareno i veselo djelo, ali, kad sam došla u atelier, shvatila sam da se ipak u tom trenutku ne osjećam tako pa sam to sve malo zatamnila – rekla je.
Bratoš ipak vlastitu pasiju prikazuje mnoštvom boja, koje predstavljaju i muku i strast.
– Izvor pasije za mene je život. Muka i patnja, da, ali ne u tom smislu patnje Isusa Krista, nego moja patnja na figurativan način. Metafora patnje, ali i ljepote. Sve slike su koloristične. Kad kažu slika je tmurna, vjerojatno je i autor u lošem stanju, ali kod mene to nije tako. Volim žarke boje i iako se možda u njih ne oblačim, prenosim ih na platno – istaknula je.
-Slike Mercedes Bratoš niz su simboličkih sustava, nerijetko ironično prikazanih svakodnevnih situacija ili stanja, vizualne realizacije gdje se vidljivo i nevidljivo miješaju u neprestanoj metamorfozi, scena popunjenih simbolima i znakovima, nemogućnosti jednostranog iščitavanja i potrebe da se doživi sva kompleksnost i nerješivost, čak i ponuđenim nam sredstvima i rješenjima. To su svojevrsni rebusi vješto kolažiranih elemenata: predmeta svakodnevnice, apstraktnih obličja i crtovlja, hermetične scene u kojima ljudski lik najčešće izostaje. A ono što se uvijek u slikama Mercedes Bratoš diskretno zamjećuje crtačka je virtuoznost, gradnja slike sučeljavanjima snažnog kolora i konturiranja crnom te kompozicije koja postaje sve napučenija predmetima njezine podsvijesti. One su vizualni eksperiment iskristaliziran iz ideje da poigravajući se simbolima arhetipskog ali i suvremenog, kao dijelovima vlastite podsvijesti, pobudi u nama određene emocije. Emocije, koje će u nama probuditi našu vlastitu pasiju – zapisala je u predgovoru izložbe Sanda Stanaćev Bajzek.
Izložba ‘Pasija’ ostaje otvorena do 2. prosinca 2019.