U utorak u Gradskom kulturnom središtu Metković održan drugi koordinacijski sastanak za jedan od najvećih projekata Dubrovačko-neretvanske županije na području zaštite i promocije doline Neretve, projekt „Promicanje održivog razvoja prirodne baštine doline Neretve“, koji je vrijedan više od 14 milijuna kuna.
Organizator sastanka bili su Dubrovačko-neretvanska županija, ujedno i nositelj projekta te Grad Metković, a sudjelovali su i predstavnici ostalih projektnih partnera – Regionalna agencija DUNEA, Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, Grad Ploče te odabrani stručnjaci za izradu vizualnog identiteta projekta, tvrtka PROSPEKT d.o.o. iz Rijeke.
Na sastanku je dogovoreno da će se, u cilju valorizacije prirodne baštine i povećanja atraktivnosti doline Neretve, provesti aktivnosti s ciljem podizanje razine svijesti o obnovljenoj baštini i to među ciljnim skupinama dionika. Također, u planu su i aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o rezultatima Projekta sufinanciranog sredstvima Europske unije, iz Europskog fonda za regionalni razvoj, u iznosu od 10.536.054,01 kune.
Predstavnik tvrtke PROSPEKT d.o.o. Mile Kušić predstavio je inicijalne prijedloge vizualnih rješenja, istaknuvši kako je ideja da vizualni identitet projekta kroz moderan, kreativan, umjetnički vizual interpretira prirodnu baštinu doline Neretve i bude baza za brendiranje destinacije. Kako je istaknuto, ono ujedno podrazumijeva idejni i izvedbeni projekt osnovnih grafičkih standarda, sustava komunikacije i sredstava za promociju te prostornu uporabu vizualnog identiteta koji će se koristiti u svim promotivnim materijalima projekta. Također, naglašeno je da se kreiranje vizualnog identiteta usmjerava u cilju promocije destinacije, odnosno atrakcije prirodne baštine, a u svrhu valorizacije zaštićenih dijelova prirode i područja ekološke mreže Natura 2000, razvoja javne svijesti o važnosti bioraznolikosti i georaznolikosti doline Neretve, a posljedično i jačanja lokalnog gospodarstva. Zaključno je istaknuto kako navedeno uključuje i novo tržišno ime (slogan) kao krilaticu koja će se koristiti u svrhe promoviranja destinacije s ciljem da čestim ponavljanjem bude zapamćena i postane dio prepoznatljive ideje. Vizualni identitet projekta Promicanje održivog razvoja prirodne baštine doline Neretve, zajedno s projektnim sloganom, trebao bi biti izrađen do 30. travnja 2019. kada će ujedno biti i predstavljen javnosti.
Trenutno stanje provedbe projekta te upute za daljnju provedbu predstavila je viša stručna suradnica za pripremu i provedbu EU projekata Regionalne agencije DUNEA Iva Pozniak, koja je tom prilikom istaknula da provedba uključuje realizaciju svih projektnih aktivnosti: uređenje posjetiteljskog centra i planinarskog doma u Baćini, izložbenog prostora – postav muzeološke koncepcije za „prvu prostoriju“ Prirodoslovnog muzeja u Metkoviću, edu-eko kompleksa na brdu Trovro u Rogotinu, promatračnice za bioraznolikost na Baćinskim jezerima, tematskih staza na Baćinskim jezerima – postavljanje informativnih ploča, pješačkih staza kroz značajni krajobraz predolac-Šibenica, edu-eko vrta u sklopu OŠ fra Ante Gnječa u Staševici, edu-eko dječjeg igrališta u Otrić-Seocima te nabavu i postavljanje opreme i sustava tehničke zaštite u Metkoviću.
Osim toga, kroz projekt je planirano šest novih edukativno-posjetiteljskih infrastrukturnih sadržaja za razvoj javne svijesti o važnosti očuvanja zaštićenih dijelova prirode i Natura 2000 mreže doline Neretve, dva nova edukativna sadržaja u svrhu podizanja obrazovnog kapaciteta djece školske dobi o važnosti očuvanja zaštićenih dijelova prirode i Natura 2000 mreže doline Neretve, Akcijski plan upravljanja posjetiteljima, definirane 1 Mjere za praćenje posjetitelja, jedan novi sadržaj na dvije lokacije tehničke opreme i postavljanje sustava za zaštitu od požara zaštićenih dijelova prirode i Natura 2000 mreže doline Neretve. Kao projektne aktivnosti također će biti održana 21 nova edukativna radionica na temu očuvanja prirodnih vrijednosti doline Neretve kojima će biti obuhvaćeno 725 dionika, a u planu je i izrada deset tipova promotivnih materijala u ukupno 16171 primjerak u svrhu podizanja razine svijesti o obnovljenoj prirodnoj baštini doline Neretve i promocije projektnih rezultata.
Na sastanku je istaknuto i kako je Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije već započela s održavanjem edukativnih radionica. Prva radionica održana je prošlog tjedna u Opuzenu, na temu “Marketing i brandiranje doline Neretve”, a bila je namijenjena lokalnom stanovništvu, točnije dionicima iz sektora turizma, obiteljskim gospodarstvima, obrtima i ostalim tipovima organizacije poljoprivredne proizvodnje, jedinicama lokalne samouprave, odnosno javnopravnim tijelima predmetnog područja. U prvom dijelu radionice sudionici su imali priliku naučiti osnovne pojmove o brandu i brandiranju, potrebne korake za kreiranje dobrog branda i brand strategije, zašto je brandiranje važno i kako može pozitivno utjecati na poslovanje, dok su u drugom, praktičnom dijelu radionice, definirani branding potencijali doline Neretve te osnova branding strategije, nakon čega je slijedio rad u grupama i određivanje osnova za izradu akcijskog plana za provedbu branding strategije.