Grad

PAOLO TIŠLJARIĆ Igre će dobiti spektakularnu ceremoniju otvorenja kakvu i zaslužuju!

paolo tisljaric1

Čast, ali i odgovornost, režirati otvaranje 75. Dubrovačkih ljetnih igara dopala je ravnatelja Kazališta Marina Držića Paola Tišljarića. Očekivanja su velika, naročito jer je riječ o jubileju, na čelu Festivala je nova umjetnička ravnateljica Martina Filjak koja je obećala značajan iskorak naprijed, a i u samoj ceremoniji otvaranja sudjeluju velika imena hrvatskog glumišta i opere. Osim toga, prvi put Igre, po uzoru na svjetske festivale, imaju festivalsku temu. Intrigira vidjeti kako će se ovogodišnja tema Mediterana ukopiti u svečanost otvaranja. S Tišljarićem smo porazgovarali pred veliku noć.
Ove godine dopala Vas je čast režirati otvorenje jubilarnih 75. Dubrovačkih ljetnih igara. Velika je to i odgovornost, a znamo da je dubrovačka publika prema svečanosti otvorenja najemotivnija, stoga i najzahtjevnija i najkritičnija. Je li vas trema? Ima li straha od ‘post festum’ komentara, kritika?
Nema straha, jedva čekam otvaranje. Pozitivna trema je uvijek prisutna, ali s obzirom da program pripremamo već nekoliko mjeseci sve bi trebalo proći u najboljem redu. Nadam se da će Dubrovačke ljetne igre dobiti spektakularnu ceremoniju otvorenja kakvu i zaslužuju.
Prema onome što nam je u razgovoru kazala umjetnička ravnateljica Martina Filjak cijeli je program ovogodišnjih Igara, uključujući njihovo otvorenje, ‘osmišljen kako bi se svijetu predstavilo ono najbolje od Grada i kako bi se postigla ravnoteža između tradicije i suvremenosti’. Što ćemo najbolje od Grada vidjeti navečer 10. srpnja i na koji ste način Vi pristupili konceptu postizanja ravnoteže između tradicionalnog i modernog?
Koncept je klasičan – ceremonija sadrži sve ‘zadane’ komponente koje su povezane na malo drugačiji način. Sastojat će se od dvije cjeline, jedne koja slavi dubrovačku tradiciju i druge koja slavi umjetnike na Igrama. Ponosan sam na to što su ovogodišnju ceremoniju oplemenili stihovi dva neprikosnovena barda hrvatske književnosti Luka Paljetka i Danijela Dragojevića, kao i glazba maestra Đela Jusića, uz nezaobilazni vrhunac ‘Himnu slobodi’.
Obećava sudjelovanje u ceremoniji otvaranja Igara velikih imena hrvatskog glumišta: Zrinke Cvitešić, Gorana Višnjića, našeg Mara Martinovića, kao i prvakinje HNK u Zagrebu, također Dubrovkinje Dubravke Šeparović Mušović. Možete li nam otkriti njihove uloge?
Velika mi je čast i zadovoljstvo raditi s ovim vrhunskim umjetnicima. Ceremonija podrazumijeva prezentaciju svih umjetničkih grana na Igrama – dramu, glazbu, balet i folklor u sinergiji s Gradom i njegovom bogatom povijesti. Nema klasične podjele uloga, svi su umjetnici u službi tog koncepta. Uz navedene ne smijemo zaboraviti glumce Kazališta Marina Držića i ostale članove festivalskog dramskog ansambla, Dubrovački simfonijski orkestar, FA Linđo, klapu Kaše, članove plesne skupine Step’n’Jazz, zborove i KUD-ove dubrovačkog kraja koji sudjeluju u otvaranju.
Čini se da se događa ono što je odavno priželjkivala i struka i publika – sinergija i bitno veća i značajnija suradnja Igara s jedne i gradskih kulturnih ustanova, uključujući Kazalište Marina Držića, s druge strane. Za pretpostaviti je da Vas to veseli, jer je poznato i da ste Vi zadnjih godina upravo za to ‘navijali’, to poticali i radili na tome?
Sinergija svih ustanova u kulturi Grada je bitna, kao i suradnja s drugim srodnim ustanovama u zemlji i inozemstvu, a to treba stalno naglašavati. Takve suradnje oplemenjuju sve sudionike tih procesa. Osobno smatram da su koprodukcijske suradnje budućnost kazališne umjetnosti. Suradnja Igara, Orkestra i Kazališta, ustanova koje su nekad bile ujedinjene u Festival Dubrovnik, trebala bi biti integralni dio planiranja festivalskih sezona i drago mi je što intendantica Filjak, ravnateljica Bulić i ja o tome slično razmišljamo. Nadam se da je ovo početak brojnih vrhunskih projekata.
Jeste li očekivali ovakvu pomamu za ‘Kafetarijom’? Naime, karte su doslovno ‘planule’ od kad su stavljene u prodaju i nesumnjivo je to najiščekivanija premijera festivalske sezone.
Iskreno, nisam očekivao da već u svibnju neće biti ni jedne karte. Veseli me što je uzbuđenje oko predstave veliko i nadam se da nećemo iznevjeriti očekivanja publike. Meni rad na ovoj predstavi predstavlja veliko veselje i pomicanje osobnih granica. Kroz rad na Kafetariji ponovno sam se zaljubio u dubrovački govor.
Ovo je Goldonijevo djelo ostalo u kolektivnoj memoriji zapamćeno kao jedna od najvećih festivalskih uspješnica. Naime, pod redateljskom palicom Tomislava Radića 70-tih i 80-tih godina na Gundulićevoj poljani je oduševljavalo publiku, zadržavši se na repertoaru čitavo desetljeće. Predstavlja li Vam ta činjenica ipak svojevrsni teret ili slatki izazov, možda oboje istovremeno? I što Vašu Kafetariju razlikuje od Radićeve?
Radićeva kultna predstava upravo je ishodište naše. Nažalost Gundulićeva poljana više nije festivalska pozornica, ali našli smo utočište na Držićevoj. Izazovno je, ali i beskrajno zanimljivo svaki dan raditi u neposrednom kontaktu s ljudima, domaćima i strancima, koji prolaze, dobacuju, zadrže se na ogradi, smiju se, komentiraju… Ovo je jedinstvena prilika raditi izložen pogledima publike svaki dan, jer se naši procesi proba obično odvijaju u mraku kazališne dvorane.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

Uređenje gradskih plaža uoči ljetne sezone

Dulist

ENERGETSKA OBNOVA OŠ MARIN DRŽIĆ Predviđena ušteda energije 77 posto

Dulist