Gradski prijevoznik Libertas ‘doživio’ je gubitak od 10 posto u lipnju i srpnju u odnosu na razdoblje prošle godine. Preračunato u broj putnika, govorimo o brojci od 110 tisuća putnika manje. Kao glavni razlog direktor Libertasa Ante Vojvodić navodi liberalizaciju taksi tržišta.
– Nije u pitanju samo Uber, nego i ostali prijevoznici. Ovakva se situacija ne događa samo u Dubrovniku, već i u drugim hrvatskim gradovima kao što su Split i Zadar – rekao je Vojvodić.
Primjetno je kako je na gradskim ulicama prisutno sve više taksi vozila. No, Vojvodić ističe kako nisu protiv konkurencije, ali..
– Ovu konkurenciju nitko ne kontrolira, ne zadovoljava određene uvjete… Ovo je jedna situacija koja nije baš poželjna – govori nam Vojvodić.
Zakon stvara problem
Novim je Zakonom svim taksistima dopušteno ukrcavanje i iskrcavanje na autobusnim stanicama. Kako ističe Vojvodić, onaj tko je ‘zazivao’ Zakon, taj ‘kao da nije nikad na ulicu izašao’.
– To nam stvara veliki problem. Zbog toga naši vozači moraju stajati nasred puta, a zbog čega se stvaraju gužve – rekao je Vojvodić. Smatra kako nije dobro što je lokalna samouprava izgubila kontrolu nad ovim tržištem, odnosno mogućnost ograničenja broja taksi vozila.
– Država i grad najviše gube ovakvim načinom upravljanja, a još moraju dodatno davati. Govorimo tako o dvostrukom gubitku. Pedeset posto tvrtki koje obavljaju taksi prijevoz u našem gradu, imaju sjedište izvan Dubrovnika. Dakle, Gradu Dubrovniku ne plaćaju apsolutno ništa – kaže nam Vojvodić.
Moraju pričekati kraj sezone kako bi sagledali cijelu situaciju. Ne razmišljaju o smanjivanju cijena.
– Svi znamo kako već dvije godine cijena goriva raste. Također, troškovi održavanja svake su godine sve veći, prvenstveno zbog sve skupljih rezervnih dijelova – zaključuje direktor Libertasa.
MP