Društvene mreže postale su dio svakodnevnog života, ali i transformirale način poslovanja, pogotovo u marketinškom smislu.
Sve to odrazilo se i na tržište rada, koje danas vrvi pozicijama i profesijama koje do prije nekoliko godina praktički nisu ni postojale, prenosi poslovni.hr
Američki blog Brazen Life, koji donosi savjete vezane uz karijere i zapošljavanje, objavio je top listu šest poslova vezanih uz internet i društvene medije koji će u 2014. biti u velikom fokusu. Kako i Hrvatska poprilično prati trendove u svijetu community menadžmenta i društvenih mreža, nije loše vidjeti što za blisku budućnost predviđaju "preko bare"…
Prema Brazen lifeu, ovi poslovi postat će biti "veliki" u 2014. godini.
1. SEO stručnjak
Pozicija koja je poznata već godinama, a podrazumijeva optimizaciju sadržaja web stranica za internetske tražilice, u svrhu podizanja posjećenosti i prometa. Posao uključuje analiziranje web stranica, testiranje raznih marketinških tehnika i kreiranje novog, kvalitetnog sadržaja. Posao SEO stručnjaka u posljednje vrijeme vezan je i uz društvene mreže, koje su danas jedan od najpopularnijih kanala za plasiranje novog sadržaja i generiranje posjećenosti.
2. Strateg za društvene medije
Strateg za društvene medije brine o javnom profilu kompanija i komunikaciji s korisnicima putem društvenih mreža, odnosno građenju interaktivnog odnosa između kupca i pružatelja usluge. Konkretno, riječ je o marketinškom poslu koji 'humanizira' kompaniju putem interakcije na društvenim mrežama.
3. Community menadžer
Community menadžer je veza između kompanije i internetske zajednice, odnosno osoba koja putem plasiranja sadržaja na društvene mreže i komunikacije s korisnicima radi na građenju lojalnosti brendu, ali i povećanju prometa na web stranice medija ili tvrtki. Community menadžer se mora konstantno prilagođavati novim tehnologijama i alatima, biti uvijek u toku s promjenama na društvenim mrežama te imati razvijene analitičke i kreativne vještine.
4. Menadžer za marketing na društvenim mrežama
Ukratko, osoba koja nagleda kreiranje i izvršenje strategija vezanih uz marketing na društvenim medijima. S obzirom na to da svaka društvena platforma radi malo drugačije, sadržaj mora biti prilagođen njima kako bi se maksimizirao njegov učinak. Menadžer za marketing na društvenim mrežama pritom nadgleda komunikacijske strategije za različite platforme te delegira ciljeve i očekivanja ostatku digitalnog marketinškog tima.
5. Koordinator marketinga na društvenim mrežama
Prema Brazen Lifeu, ova pozicija podrazumijeva pisanje jedinstvenog sadržaja te stvaranje fotografija i videozapisa za profile na društvenim mrežama. Posao uključuje konstantno osvježavanje statusa na društvenim mrežama i korištenje analitičkih alata.
6. Bloger ili copywriter za društvene mreže
Biti bloger ne znači samo pisati nešto iz hobija, nego i kreirati sadržaj u profesionalne svrhe. Funkcija blogera i copywritera za društvene mreže prvenstveno je kreiranje zanimljivog, ali i korisnog internetskog sadržaja koji će privući pozornost čitatelja i fanova. Oni moraju prezentirati informacije jasno, čitljivo i koncizno, što znači da su za ovaj posao nužne izvanredne vještine pisanja.