Brojne odluke gradskih vlasti kroz povijest Dubrovnika utjecale su na njegovu sudbinu.
Jedna od njih, donesena prije točno 129 godina, iako možda nije bila baš sudbonosna, iz današnje se perspektive čini posebno zanimljiva.
Naime, u današnjoj emisiji Gradoplov Hrvatskog radija Radio Dubrovnika podsjetili smo se na 11. lipnja daleke 1887. godine, kada je donesena općinska naredba kojom se dozvoljava upotreba bicikla i tricikla. U naredbi se, između ostalog, ističe:
„Vožnja je na veločipedima / biciklima i triciklima / dozvoljena na Placi samo za prelaženje, a u Gružu, Lapadu, Župi i Brgatu uz obaveznu upotrebu fenjera i zvonca. Vozači su u sllučaju opasnosti dužni vikom upozoriti prolaznike i kočijaše. Čim počne rasvjeta vlasnici bicikala i tricikala dužni su upaliti fenjere.. Na potezu od Pila do Ploča nema vožnje biciklimka.“
Čim su gradski oci tog vremena osjetili potrebu problem bicikliranja uvrstiti i na svoj dnevni red, može se zaključiti da Dubrovčani tog doba nisu bježali od bicikala i tricikala kao prijevoznih sredstava. Samo im je naredbom zacrtano kako i gdje mogu voziti.
Dubrovčani danas možda i nisu pretjerani ljubitelji bicikliranja, ponajviše zbog ‘brdaste’ konfiguracije terena i nedostatka ikakvih biciklističkih staza, ali da biciklizam u Gradu ima svoju tradiciju potvrđeno je i ovom zanimljivosti.