Građani Lapadske obale, njih 113, uputili su gradonačelniku Matu Frankoviću, ali i medijima otvoreno pismo zbog kako navode, problema koje je građanima Lapadske obale prouzročila gradnja Marine Gruž i novim intervencijama u prostoru za koje smatraju da su ‘nelegalne, izvan obuhvata koncesije i protivne građevinskoj dozvoli’.
-Ovim pismom Vam se obraćamo za pomoć i zaštitu naših građanskih prava – navode građani, a pismo su uputili vijećnicima i predsjendiku Gradskog vijeća Marku Potrebici te Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i Upravnom odjelu za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša
Od gradonačelnika traže da:
1) po hitnom postupku zatražite inspekcijski nadzor i provjerite usklađenost novih dogradnji na ulazu u buduću Marinu Gruž, koje ulaze u obuhvat ceste s pratećom javnom infrastrukturom koja je planirana rekonstrukcijom Lapadske obale i onemogućuju ovu za građane važnu investiciju,
2) skinete s dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, zakazane u petak, 21. srpnja 2017. točku 7. ‘Prijedlog odluke o dodjeli koncesije za posebnu upotrebu pomorskog dobra za privremeni smještaj građevina, strojeva i opreme na čest. zem.1347/1 k. o. Gruž.’ kojom investiroru dajete u koncesiju parcelu parkinga između Hotela Lapad i pumpe na Orsanu.
3) organizirate sastanak predstavnika građana Lapadske obale i nadležnih pročelnika u što skorijem roku, kako ne bi prošlo 30 dana u sklopu kojih po zakonskoj osnovi imamo pravo na građansku samopomoć – organizirano rušenje nelegalno izgrađenih zidova!
Za svoje su zahtjeve naveli i obrazloženje:
-Tvrtka Laguna Trade d.o.o – Marina Frapa prošlog je tjedna izgradila nove zidove pored samog ulaza u Marinu, kojim je zašla do same sadašnje cestovne površine Lapadske obale, a sam prilaz i betonska rampa, kao i nastavljajuća betonska infrastruktura s podzidima, mostom, kamenom i metalnom ogradom, po našoj procijeni je najmanje 6 metara ušla u obuhvat javne površine na kojoj je planirana gradnja cestovne infrastrukture u projektu uređenja Lapadske obale.
Od prvog dana, dobivanja koncesije odlukom Vlade i zaobilaženjem lokalne vlasti, a sve suprotno odluci Upravnog suda u Splitu od 29. rujna 2014. kojom je poništena odluka o dodijeli koncesije, koncesionar i investitor se ponaša bez ikakvog ljudskog pristupa prema svom budućem susjedstvu i stanovnicima Lapadske obale. Nastavak na taj šerifski pristup je i izgradnja navedenih zidova kojima je građanima zapriječena mogućnost parkiranja u blizini. Vrhunac svega je izgradnja izvan obuhvata, jer koliko smo upoznati preko tog područja, tzv. Škara je koncesionar dobio samo pravo pristupa i polaganja kabela, a ne i izgradnju betonske infrastrukture na istom. Sadašnje stanje objekta onemogućava realizaciju projekta Lapadske obale, što koncesionara očito nije nimalo briga. Ali nas je briga i od životne nam je važnosti. Smatramo da bi trebalo biti briga i gradonačelnika i kompletnu gradsku upravu, kao i sve vijećnike Grada Dubrovnika i same građane.
Zato Vam se i obraćamo ovim Otvorenim pismom kako biste stali na stranu građana i onemogućili bespravne zahvate u prostoru, koji onemogućuju normalni život građana koji žive na ovom potezu, ali i svih drugih koji koriste taj prostor. Na Vama je zadaća i odgovornost čuvanja zakonitosti u prostoru, zaštite građana, a u krajnju ruku i mogućnost političkog pritiska prema investiroru koji izlazi izvan zakonitih gabarita vlastite koncesije i same dozvole.
Smatramo da je navedena gradnja bespravna. Također smatramo da je sama Marina Gruž izgrađena suprotno UPU Gruškog zaljeva i zahtjevamo da gradske službe, inspekcija i sve nadležne službe obavijestite i pokrenete, kako bi se investitoru, tvrtki Laguna Trade d.o.o – Marina Frapa poslala jasna poruka da se nalazi u gradu koji štiti svoje građane, zakonitost odluka i javni prostor.
Također napominjemo, da su dobrodošli svi investirori i svaki projekt koji će poštovati i građane koji ovdje žive. Interes investirora se ne može i ne smije staviti ispred interesa građana. Stoga očekujemo da ćete kao izabrani predstavnici građana pokazati odlučnost u rješavanu ovog slučaja, svesti investirora u zakonom zadane gabarite, a građane primiti na razgovor kako biste nas izvijestili o poduzetom.
Napominjemo, da je izgradnja izvršena prošlog tjedna i očekujemo hitnu reakciju gradske vlasti i uprave, jer inače smo spremni, u skladu sa institutom građanske samopomoći pokrenuti vlastitu akciju, prosvijede i rušenje nelagalno izgrađenih objekata u zakonom zadanom roku od 30 dana.
U svijetlu svega navedenog, očekuejmo da ćete s predstojeće sjednice Gradskog vijeća skinuti točku 7. i odgoditi odluku o tom pitanju za neku buduću sjednicu. Ionako je u tijeku moratorij na izvođenje građevinskih radova u sezoni pa se tim odgađanjem neće nanijeti nikakva šteta investitoru, a može mu se poslati vrlo jasna politička poruka.
Također smatramo, da davanje navedene čestice, u naravi parkinga u najam investitoru za simbolični iznos od 6.000 kuna mjesečno je pogrešna odluka. Naša osnovna ideja je da taj parking treba ući u sustav naplate javnih parkinga pod okriljem Sanitata, kako bi bio dostupan svim građanima Dubrovnika. U slučaju da Grad uistinu želi dati koncesiju na navedeno područje, smatramo da treba provesti javni natječaj na koji ćemo se i mi sami javiti i spremni smo dati veći mjesečni najam od navedenog simboličnog iznosa kojim se ide na ruku investitoru.
Međutim, ponavljamo i ističemo, smatramo da taj parking treba biti javno dostupan svim građanima Dubrovnika i da bi se na eventualni natječaj za koncesiju navedenog područja trebala javiti gradska tvrtka Sanitat i omogućiti svim žiteljima, posjetiteljima i građanima slobodno parkiranje u sklopu sustava naplate u cijelom Gradu.
Očekujemo Vašu hitnu reakciju, očitovanje na naše zahtjeve i poziv na razgovor o ovom svima nam nametnutom problemu na Lapadskoj obali – navode u otvorenom pismu građani Lapadske obale.