Kako mlade i djecu upoznati s glazbenim svijetom i potaknuti ih na veću zainteresiranost? Predsjednik Udruge za promicanje glazbe i edukativnog glazbenog centara Dubrovnik Ivica Dediol i potpredsjednica Ivana Pavlić imaju rješenje.
Brojnima poznati kao članovi dubrovačkog benda Amadeus, Dediol i Pavlić zajedno sa suradnicima, u rujnu ove godine planiraju otvaranje Škole moderne glazbe i glazbeni vrtić Dubrovnik. Začetnik same ideje je Ivica Dediol koji je još prije par godina odlučio tu istu ideju pokrenuti, okupiti ljude i raditi na samom planu realizacije. Prostor škole nalazi se u Novoj Mokošici kojeg su na korištenje dobili od Salezijanaca, a ističu kako njihov projekt podupiru od samog početka. Ovim projektom žele pokrenuti i oživjeti ovaj dio grada, no program nipošto neće biti ograničen na polaznike iz Mokošice, već za bilo koga tko se želi pridružiti. Oni najmlađi moći će se okušati u glazbenom vrtiću i kroz igru upijati glazbu, dok će za one starije biti organizirana audicija na kojoj će biti raspoređeni u grupe ovisno o stupnju dosadašnjeg znanja. O svemu smo detaljnije popričali s našim spomenutim akterima koji su nam otkrili koji je glavni cilj projekta, sve detalje programa, ali i tko će sve sudjelovati u podučavanju polaznika škole.
Cilj programa je poticanje kritičnosti, samostalnosti, osjećaja odgovornosti i natjecateljskog duha kod učenika
Kada i kako ste došli na ideju osnivanja Škole moderne glazbe i vrtića te što je njezin glavni cilj?
Ivica: Kako ‘Mali raspjevani Dubrovnik’ više ne djeluje, prva ideja bila je nastaviti tim stopama, pogotovo kada govorimo o vrtiću. U Dubrovniku ‘rock akademija’ ne postoji, a ova ideja razvijala se po uzoru na mnoge poznate svjetske rock akademije.
Ivana: Obzirom da je osnovana Udruga za promicanje glazbe i edukativno glazbeni centar Dubrovnik, čiji je predsjednik Ivica Dediol, a ja osobno potpredsjednica, imali smo dobre temelje za razvoj projekta. Cijela ta ideja nije nešto što je naglo nastalo već je to ideja na koju je Ivica došao prije tri godine, i od tada se pokušava realizirati.
Ivica: Cilj programa je poticanje kritičnosti, samostalnosti, osjećaja odgovornosti i natjecateljskog duha kod učenika. Jer izražavajući se glazbom, učenik aktivira svoje emocije i maštu, što potiče njegov kreativan pristup glazbenoj reprodukciji, a to će biti potaknuto nastupima pred publikom.
Ivana: Ovakav program učenicima omogućava savladavanje i razvijanje tehnike sviranja i pjevanja, ali i kako bi upoznali različite forme i stilove te ih time upućuje u umijeće modernog muziciranja. Usavršavanja će obuhvatiti područje bluesa, soula, zabavne, country, pop i rock glazbe.
Kako će biti podijeljene skupine polaznika?
Ivica: Programi će se u našoj školi izvoditi u malim skupinama od tri do deset polaznika, podijeljenim po dobnim skupinama, u opremljenoj vježbaonici. Nastava će biti organizirana po stupnjevima, od prvog (početničkog) do šestog, a školu može upisati početnik stupnjevima, od prvog (početničkog) koji se prvi puta susreće s odabranim instrumentom, ali i iskusni glazbenik koji želi nadograditi svoje znanje. Svaki polaznik sam određuje broj stupnjeva koji želi završiti i razinu znanja koja mu je potrebna, a pri direktnom upisu u napredne stupnjeve prolazi se provjera stečenog znanja, kako bi se mogao odrediti stupanj za svakog polaznika.
Ivana: Po završetku svakog semestra organizira se završni koncert. Donja je dobna granica za pohađanje programa deset godina, a gornje dobne granice nema. Program gitare, klavijatura, bubnjeva, bas gitare i saksofona mogu upisati kandidati koji su navršili deset godina starosti, a program pjevanja i tonske produkcije upisuju kandidati s navršenih trinaest godina. Mlađi uzrasti mogu pohađati glazbeni vrtić ili uvodni program pojedinačne nastave glazbala koji će se održavati jednom tjedno ovisno o njihovoj dobi i zrelosti.
Možete li našim čitateljima ukratko navesti od čega se sastoji program, odnosno što će sve djeca moći učiti?
Ivica: Škola moderne glazbe organizira i glazbeni vrtić za najmlađe što će omogućiti uspješnije razvijanje predškolaca u kompetentne i cjelovite osobe. Cilj je ojačati i razviti njihove komunikacijske vještine, motoriku, koncentraciju, ritam, sluh, pokret i zato je važno već od najranije dobi krenuti s glazbenim aktivnostima. Tako će glazbeni vrtić sadržavati brojne aktivnosti poput pjevanja, ritmiziranja, crtanja, sviranja, učenja glazbenih pojmova, igranja, slušanja glazbe, istraživanja, upoznavanja instrumenata i slično.
Ivana: Koristit ćemo igru kao snažno motivacijsko sredstvo u procesu učenja glazbe, a posebnost ovog programa je ta kako nema univerzalnog programa kojem se dijete treba prilagoditi nego će samo kvalitetno organizirane glazbene aktivnosti, koje odgovaraju svakom djetetu, pozitivno utjecati na razvoj dječjih glazbenih sposobnosti te će tako poticati njihovo zanimanje za glazbu koja ih svakodnevno okružuje.
Već smo dobili jako puno upita i drago nam je kako su ljudi iz grada, pogotovo roditelji prihvatili našu ideju i kako su je prepoznali kao nešto vrijedno
Što smatrate najvažnijom komponentom učenja? Što biste htjeli prvenstveno ‘usaditi’ u svako dijete koje uđe u vaše glazbene odaje?
Ivica: Uz sve ovo, važno je raditi na glazbi koju djeca vole, a to je prije svega dječja popularna glazba. Ona je postala dio dječje svakodnevnice stoga ćemo i u ovom vrtiću raditi na glazbi koja je djeci bliska i draga.
Ivana: Krajnji cilj ovog programa je razviti djeci osjećaj za ritam, metar, tonsku visinu, tempo, dinamiku, agogiku, različite boje, interes za instrumente, interpretaciju i naravno, ljubav prema glazbi i umjetnosti općenito.
Postoji li već određen interes za projekt među ljudima?
Ivica: Već smo dobili jako puno upita i drago nam je kako su ljudi iz grada, pogotovo roditelji prihvatili našu ideju i kako su je prepoznali kao nešto vrijedno. Nadamo se kako će se sve nastaviti razvijati u pozitivnom svijetlu, a svakako ćemo se potruditi da cijeli projekt ostane na visini i kvaliteti.
Ivana: Razvojem ideje napravili smo i stranicu koju možete pronaći na Facebooku pod nazivom Škola moderne glazbe i glazbeni vrtić Dubrovnik. Na stranici će biti objavljene sve potrebne informacije o školi, audiciji, te organizirani događaji.
Nailazite li na podršku obitelji i bližih Vam osoba?
Ivica: Naša obitelj je uvijek tu uz nas, velika su nam podrška i pomoć od samog početka i na tome smo im naravno iznimno zahvalni.
Ivana: Kao grupa Amadeus činimo jednu cjelinu, odlična smo ekipa i jako smo složni, tako da mislim da ovaj projekt može ići samo naprijed i samo pozitivno.
GLAZBENI ZNALCI
Tko sve sudjeluje u projektu?
Svi instruktori i predavači škole moderne glazbe isključivo su profesionalni glazbenici, koji svoje višegodišnje iskustvo u interpretiranju i izvođenju gotovo svih stilova moderne glazbe prenose polaznicima oslanjajući se pritom na metode i programe poznatih svjetskih glazbenih škola i institucija. Iza njih stoje brojni zvučni zapisi, koncerti, nastupi i suradnje s najpoznatijim i ponajboljim glazbenim imenima ne samo domaće scene, kao i priznanja struke. Premda se većina i prije bavila nekom formom podučavanja, jedinstveni koncept glazbene komunikacije kreirali su udruženim snagama za školu moderne glazbe. Trenutno su svi predavači iz Dubrovnika, što ne znači kako neće ugostiti neke vanjske instruktore i profesore. Uglavnom su to članovi Udruge i same grupe Amadeus.
Ivica Dediol – dipl. ing. – voditelj škole, gitara, bas gitara, pjevanje, teorija glazbe, skupno muziciranje, osnove harmonije, band coaching.
Vicko Klinac – prof. – klavijature, solfeggio, skupno muziciranje, teorija glazbe
Ivana J. Pavlić – univ. bacc. vokalna tehnika, glazbeni vrtić, skupno muziciranje
Martina Obradović – dipl. ing. – glazbeni vrtić, skupno muziciranje
Filip Dediol – dipl. ing. – bubnjevi, skupno muziciranje
Antonije Deranja – bas gitara, tonska produkcija, skupno muziciranje
Lina Ivanković – prof. glazbeni vrtić
Ivan Lučić – klavijature, osnove harmonije, pjevanje
Foto: Privatna arhiva