Osma je obljetnica tragičnog događaja kada je u Koločepskom kanalu u sudaru broda ‘Danče’ Lučke kapetanije Dubrovnik i glisera-gumenjaka, poginulo sedmero ljudi.
Tog se kobnog dana gumenjakom sa Šipana prema Brsečinama vozilo devet osoba, dvije su preživjele. Pomorska nesreća dogodila se u večernjim satima, u trenutku dok je službeni brod LK Dubrovnik plovio prema otoku Mljetu, gdje je bio angažiran u akciji hitnog medicinskog prijevoza pacijenta dr. Sandre Benković iz Goveđara, koji je doživio infarkt.
Na poziciji nesreće te su večeri iz mora spašene dvije osobe s manjim tjelesnim ozljedama, Viktor Markota iz Rogotina te Velimir Šetka iz Kule Norinske. U nesreći su poginuli ugostitelj Alen Perišić, Jele Kobaš i sin joj Daniel, Marina Vuletić i Berislav Bandur, dok se Bojan Stoiljković i Tomislav Belak još vode kao nestali.
Protiv kapetana broda Danče bila je pokrenuta istraga, no ona je kasnije obustavljena jer nije proizašlo dokazanim da je okrivljenik kršio propise iz pomorskog prometa i time izazvao nesreću na moru 25. travnja 2017. Naime, iz pribavljenih dokaza, iskaza ispitanih svjedoka, a poglavito iz provedenog pomorsko-prometnog vještačenja utvrđene su okolnosti nastanka inkriminirane pomorske nesreće, te je u bitnom utvrđeno da su predmetne nezgode na brodu Danče bila upaljena sva zakonom propisana svjetla, te da je posada broda Danče predmetne nezgode obavljala izviđanje prema uobičajenim pravilima struke promatranjem na zapovjedničkom mostu, čak i uz viši stupanj pažnje od propisanog, isticalo se u priopćenju Općinskog državnog odvjetništva u Dubrovniku.
Nadalje, pisalo je kako postoji visoki stupanj vjerojatnosti da radarski uređaj broda Danče nije detektirao kretanje gumenjaka. Također utvrđeno je da je brod Danče plovio sigurnosnom brzinom te da okrivljenik kao zapovjednik broda Danče nije mogao opaziti neosvijetljenu brodicu, kao i da je upravljao brodom poduzimajući primjerene radnje potrebne za sigurnu plovidbu te večeri. Također, a s obzirom na utvrđeni kurs sudara gdje je gumenjak dolazio s lijeve strane motornog broda Danče, proizlazi da je gumenjak trebao poduzeti manevar izbjegavanja dok se motorni brod Danče nije imao obvezu uklanjati gumenjaku nego je trebao zadržati kurs svog kretanja, čak i pod uvjetom da su se međusobno uočili. Nadalje, utvrđeno je da gumenjak nije imao propisana svjetla, a zbog čega okrivljenik u danim uvjetima i nije mogao uočiti vizualno, odnosno niti putem radara, navedeni gumenjak. Utvrđeno je i da je na gumenjaku bilo ukrcano više ljudi od dozvoljenog što je također utjecalo na smanjenu uočljivost gumenjaka radarskim sustavom. Također je utvrđeno da je hrvatski državljanin (1972.) koji je upravljao gumenjakom u vrijeme nesreće bio pod utjecajem droge marihuane koja je zasigurno smanjila njegovu sposobnost sigurnog upravljanja brodicom.
Prethodna vijest
Slijedeća vijest