Nažalost, sve više često izađe neki novi naslov o automobilskoj nesreći. Mnogi vozači vjeruju kako je zimi povećan broj nesreća zbog stanja na cestama, leda, snijega i kiše, no istina je da tada vozači puno više paze i sporije voze nego primjerice ljeti.
U Hrvatskoj je najveći udio zapisa o oštećenjima zabilježen u listopadu (9,3%), srpnju (9,2%) i lipnju (8,7%). Najniži udjeli zabilježeni su u travnju (7,4%), prosincu (7,6%) i kolovozu (7,9%). Podaci su ovo kojem je u svom istraživanju dobila tvrtka CarVertical.
– Na ovo mogu utjecati izazovni jesenski uvjeti u listopadu i povećana prometna aktivnost ljeti. Kako temperature rastu, vozači se obično osjećaju sigurnije u svoje automobile – ali s gušćim prometom to često dovodi do većeg rizika od prometnih nesreća – objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u carVerticalu.
Procjena prošlih oštećenja prije kupnje rabljenog automobila
Ako kupujete rabljeno auto važno je procjeniti prošla oštećenja i povijest vozila kako bi se izbjegla kupnja loše održavanog vozila i koje možda nije sigurno za vožnju ili će se pokvariti.
Međutim, nisu sva oštećenja razlog za uzbunu. Izgrebani branik ili manja udubina neće utjecati na sigurnost automobila. Stručnjaci preporučuju da obratite pozornost na vrijednost štete koja može ukazivati na to je li vozilo sudjelovalo u ozbiljnom sudaru.
– Ključno je pažljivo analizirati zapise o oštećenjima u izvješću o povijesti. Uvijek odvezite vozilo u ovlašteni servisni centar i zamolite mehaničara da procijeni kako su popravljena prethodna oštećenja. U suprotnom, kupnja automobila mogla bi se pretvoriti u kockanje s malim izgledima – dodaje Buzelis.
Ako izvješće pokazuje štetu vrijednu tisuće eura, možda je mudro preispitati odluku. Skrivena strukturna oštećenja mogu ugroziti zaštitu automobila od sudara i dovesti do ozbiljnih posljedica u slučaju nesreće.
Najveća prosječna cijena štete
Iako je broj prometnih nesreća na vrhuncu u listopadu, najviša prosječna cijena štete zabilježena je u kolovozu, u iznosu od 2.245 eura. Nasuprot tome, u ožujku je zabilježen najniži prosjek, koji je bio 13,5 posto niži.
Viša prosječna cijena štete u kolovozu može biti povezana s velikim brojem putovanja na velike udaljenosti tijekom ljetnih praznika, kada vozači dugo voze autocestama većim brzinama – što sudare čini težima. Osim toga, gust turistički promet i nepoznate rute mogu dovesti do kompleksnijih prometnih nesreća u kojima sudjeluje više vozila ili su troškovi popravka veći.