Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Andro Krstulović Opara i Mato Franković, suglasni su kako je trenutno stanje na gradskim prometnicama njihovih gradova neodrživo. Stoga je, slažu se, potrebna izmjena i dopuna Zakona koji će dokinuti negative efekte liberalizacije taksi usluga.
-Za kraj kolovoza planiramo imati prijedlog teksta koji ćemo uputiti Saboru i Vladi. Na sve ove negativne efekte jedino kolega Franković i ja ukazujemo već dvije godine. Sada, u žiži turističke sezone svi građani, kao i oni koji će o izmjenama Zakona odlučivati, također mogu vidjeti i osjetiti sve negativnosti – rekao je uvodno gradonačelnik Krstulović Opara.
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je činjenica da je Zakon o liberalizaciji autotaksi tržišta na području Republike Hrvatske imao snažne efekte.
– On je u startu zamišljen kao zakon koji će prvo smanjiti gužve te potom osigurati povoljniju uslugu korištenja autotaksi prijevoza za sve građane, ali i za posjetitelje. Ni jedan ni drugi efekt se nije dogodio ni u Dubrovniku ni u Splitu – dva grada pod zaštitom UNESCO-a koji su pod enormnim pritiskom taksi vozila.
Nastavio je kako je u Dubrovniku trenutno oko tri tisuće taksi vozila, a prije liberalizacije bilo ih je oko 220, no usluge su i dalje preskupe.
Gradonačelnici će ustrajati na izmjenama i neće dozvoliti da ovakav zakon nastavi smanjivati kvalitetu života Splićana i Dubrovčana, naglasili su te dodali kako je nužno da se prepoznaju i izdvoje UNESCO-ve zaštićene sredine odnosno lokaliteti te da se prema njima drugačije donosi – da se dopusti jedinicama lokalne samouprave da upravo u tim sredinama imaju mogućnost postavljanja limita, odnosno samostalnog uvođenja reda u prostor.
– Drugi neka uživaju u liberalizaciji, mi želimo imati svoju autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i načinu korištenja taksi usluga u našim gradovima.
Nacrt natječaja koji bi trebao omogućiti pristup taksi stajalištima u Splitu je napravljen, najavio je Krstulović Opara.
– Kaos se stvara na autobusnim stanicama, zatim imamo vozače koji Split ne poznaju, a došli su zaraditi. Neka zarade, samo će raditi po našim pravilima – nemoguće je da se zaustavljaju gdje im padne na pamet, a u kontaktnu zonu grada ući će samo s našom dozvolom. U Splitu također imamo oko tri tisuće taksi vozila u ovom trenutku, što je previše, prema našim prvim procjenama optimalan broj je oko 650. Sigurnost prometa i naših građana mora biti prioritet, daleko ispred profita – zaključio je Krstulović Opara.
Prilikom današnjeg susreta gradonačelnici su se dotakli i komunalnog reda u gradovima, posebno nacrta Odluke o komunalnom redu Grada Splita koja se trenutno nalazi na javnom savjetovanju, a koja je nastala upravo u suradnji Splita s Dubrovnikom i Venecijom. Govoreći o stanju u Dubrovniku danas i prije dvije godine, Franković je rekao kako je zatekao potpuni nered i nepoštivanje grada, a dosljednim provođenjem Odluke stanje je danas znatno bolje. U planu dubrovačke gradske uprave je dodatno smanjenje javnih površina za ugostiteljske objekte 1. siječnja 2020. godine.