Na Mostu Ston, ključnom dijelu projekta Cestovne povezanosti južne Dalmacije, ove je srijede trebao biti montiran posljednji, šesti dio čelične konstrukcije, međutim, jak vjetar omeo je planove pa će to biti učinjeno tijekom tjedna. Radove na ovom mostu obišli su među ostalim, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, župan Nikola Dobroslavić sa suradnicima.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je kako je Most Ston četvrta faza projekta Cestovno povezivanje Južne Dalmacije, dionica od zadnjih 7,9 kilometara. Most Ston, naglasio je, ključni je segment ovog projekta, dugačak je 485 metara te povezuje dva tunela Polakovica i Supava. Oni su pak dugi nešto manje od 1300 metara i oba su probijena.
-Ovo je kritični objekt za koji smo danas imali u planu sklapanje posljednjeg segmenta, međutim, s obzirom na jak vjetar danas nam to neće poći za rukom. Bez obzira na to, došli smo danas obići radove i uočiti sve probleme koje nam još preostaje riješiti i nastaviti utrku s vremenom sve faze do kraja godine – rekao je Škorić.
Na pitanje kada će Pelješki most kao i Most Ston biti u funkciji, Škorić je odgovorio kako je po ugovoru predviđeno da se uspješan tehnički pregled obavi do 13. srpnja, što uključuje Pelješki most i 20 kilometara pristupne ceste. Na pitanje kako će se riješiti problem uskog grla kod Stona, Škorić je odgovorio kako će o toj temi biti održan interni sastanak te će se pronaći način kako ‘ušminkati’ taj dio. Po pitanju trenutnih događanja na Pelješkom mostu, Škorić je istaknuo kako se uklanjaju i posljednji nedostatci uočeni prilikom tehničkog prijema.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je kako očekuje da Pelješki most i dio pristupnih cesta, ukupno 25 kilometara, budu spremni do početka turističke sezone, kao i dio Mosta Ston koji će u cijelosti s tunelima biti gotov do kraja godine.
-Zahvaljujem svim izvođačima pa tako i onim hrvatskim jer su pokazali odgovornost i ozbiljnost u provedbi ovog ključnog infrastrukturnog projekta. U promet danas ulažemo više od 25 milijardi kuna s pogledom u budućnost kroz Nacionalni program oporavka – zaključio je ministar Butković.
Vlasnik DIV Grupe i Brodosplita Tomislav Debeljak istaknuo je kako je u most ukupno ugrađeno dvije tisuće tona čelika.
-Pioniri smo u ovom dijelu Europe, ali možda i na svjetskoj razini, da tako konstrukcije od 400 tona odradimo u zatvorenom prostoru pod kontroliranim uvjetima koje onda u jednom komadu postavimo. S jednom našom dizalicom možemo postaviti i do 750 tona, a u paru s dvije dizalice, kao ovdje čak i do tisuću tona – naglasio je Debeljak.
Na novinarsko pitanje koga smatra odgovornim za kašnjenje ovog dijela pristupne ceste, Debeljak je rekao:
-Brodosplit je svoj dio napravio po pitanju čeličnih konstrukcija još u četvrtom mjesecu prošle godine. Da smo tijekom ljeta radili montažu 450 metara mosta, trajala bi 18 dana. Sada je u ovom dijelu godine, zbog vjetra, to najgore raditi. Zašto je došlo do kašnjenja predradnji za postavljanje, to ne znam. Mi smo samo podizvoditelj čelične konstrukcije.
Debeljak je naglasio kako je cijena čelika, pogotovo nakon rata u Ukrajini, porasla za još 30 i nešto posto, odnosno skuplji je za dva i pol puta nego ranije.
-Za ovaj most, materijal je kupljen u nekoj polu fazi, tako da sve ovo nema toliki utjecaj. No, za neke nove projekte će imati jako veliki utjecaj – naglasio je.