Aktualno

ODRŽAN PANEL ZA STUDENTE RIT-a ‘Dubrovnik nije samo Game of Thrones’

RIT Luxury trends

Stručni panel nazvan ‘Nova definicija luksuza’ održao se danas u Kinu Sloboda s početkom u 14 sati u organizaciji RIT Croatia.
Ovaj panel fokusira se na temu od iznimnog značaja za Dubrovnik, promociju izvrsnosti u travel i ugostiteljskim industrijama, te su govornici raspravljali o nekim od najbitnijih tema u ovoj branši – što je zapravo definicija luksuza, koliko je autentičnost važna u promociji i generiranju jače turističke i travel potražnje, te u konačnici kako utječe tehnologija na sve ove aspekte zajedno.

Troje govornika koji su raspravljali o ovome su Alan Mandić, osnivač i direktor Secret Dalmatia, Zoran Pejović, suosnivač i izvršni direktor Paradox Hospitality, te Mark Thomas, počasni britanski konzul u Dubrovniku, uz to pisac i savjetnik.

Skup, kojeg je moderirao Domagoj Nikolić, predavač na RIT Croatia, kroz panele je imao za cilj razmijeniti znanja i stručna mišljenja i kao što je bilo planirano, iznjedrene su konkretne smjernice za truristički i ukupni razvoj Dubrovnika, te turistički razvoj države u cjelini.
Tako su se ‘zavrtile’ aktualne teme poput one kako je digitalna revolucija utjecala na kulturu putovanja, autentičnosti uz podršku tehnologije, je li autentičnost novi luksuz, koje su razlike, a koje pak sličnosti između putnika i turista, te kako sudjelovati u razvoju jedinstvenih vrijednosti za putnike.

– Za svoje korisnike radim takozvali ‘travel design’, gdje uklapam sve, od kulture i baštine, do hrane i života s lokalcima, kroz upoznavanje ljudi. Moji klijenti upoznavaju moje zaposlenike i prijatelje, stvara se bolji kontakt i bolje se upoznaje lokala zajednica – kazao je Alan Mandić.

Naglasak je na tome koliko se turizam mijenja. Nije više važno vidjeti najbolje, najbolji hotel, najbolji rent-a-car, luksuz i luksuz. Radi se o tome da sada posjetitelji žele upoznati lokalce. Ljudi koji putuju zapravo imaju sve, a ono što im nedostaje je iskustvo te zemlje koju su posjetili. Način života i razmišljanja, kroz interakciju s lokalcima. To se sad formira, scena se mijenja, milijuneri se žele upoznati s lokalcima i nisu impresionirani bogatstvom i luksuzom, već pomno skrojenim itinerarima, rečeno je na panelu.

Pišite blog! Ljudi vole takav, bliži kontakt s destinacijom u koju dolaze. Ne vole niti žele nešto umjetno, budite iskreni i pišite o onome što se vama sviđa, na taj način će se sviđati i vašim posjetiteljima. Budite svoji – poručili su među ostalim govornici mladima okupljenima u Kinu Sloboda.

Zaključak se bazira na ‘dva reviewa’

Naime, jedan od važnih aspekata današnjeg turizma su naravno, društvene mreže, mjesta gdje vas mogu pohvaliti ili vam ugroziti reputaciju, a primjer koji su spomenuli govornici je web stranica TripAdvisor, društvena mreža Instagram, Facebook i slično.  Uz to, rečeno je na panelu, ljudi više nemaju toliko znanja o destinaciji kao što su prije imali, skupljali, stoga im se kao posjetiteljima treba ponuditi više interaktivnosti. Gosti traže autentičnost, tek onda ide istraživanje o destinaciji.

– Sve se svodi na to da gost pročita dva ‘reviewa’ na TripAdvisoru ili anonimnom blogu i prema tome donese početni zaključak o destinaciji. A sad, to može biti ili katastrofalno ili savršeno – rekao je Zoran Pejović.

– Imamo goste iz svih aspekata društva, osjećamo tako veliku promjenu, danas se više ne mogu vidjeti ljudi koji oblače odijelo kako bi pošli u restoran, već su restorani postali pristupačni svima. Turistička scena je više ‘casual’, a svi vi koji poželite ostati u ovoj branši, držite to na umu. Klijenti će se mijenjati, pa se morate mijenjati i vi – kazao je Pejović.

Bolje Got, nego ništa

Napomenuto je također i kako ljudi dolazeći u destinaciju kreiraju sjećanje o njoj. Stoga je vrijeme razglednica zamijenilo vrijeme beskrajno puno fotografija koje se objavljuju upravo na društvenim mrežema, kazao je Mark Thomas.

Nezaobilazna je bila i rasprava o Dubrovniku kao ‘Game of Thrones’ destinaciji, odnosno je li GoT izvstan impuls ili ‘tek jedina reklama’ o Dubrovniku.

S jedne strane, složili su se sugovornici, bolje je imati bilo kakav, nego nikakav glas o Dubrovniku kao destinaciji, no Game of Thrones je sada postao jedini način da ljudi prepoznaju Dubrovnik, kao King’s Landing.

– Pokušavam stremiti k tome da ljudi ne vide Dubrovnik samo kao ‘Game of Thrones’, tu su stoljeća i stoljeća povijesti i bogata kulturna ponuda, a sve se svelo na ‘OMG, King’s Landing!’. Dubrovnik nije samo GoT i rat – kazao je Mandić.

No, Thomas je kazao da je i to bolje nego ništa, navodeći primjer iz New Yorka, kada je pitao mladića od 18 godina zna li što je Dubrovnik i Hrvatska, a znao je tek kad mu je rečeno ‘King’s Landing’.

– Moramo prihvatiti činjenicu da Dubrovnik jest King’s Landing, to uopće nije loše, znati Dubrovnik po serijalu. Ispočetka sam bio deprimiran, u smislu zašto pobogu ovaj mladić zna Dubrovnik samo po 5 godina starom serijalu, ali onda sam shvatio – bolje išta nego ništa – kazao je Thomas.

Također je na panelu dodano i to kako se uvijek treba i prilagoditi trendu, ali istodobno taj trend i produbiti, poboljšati, no kako ne treba pretjerivati.

Uvijek se ide ‘easy way’, a time, mislim, gubimo kvalitetu. Nekim destinacijama se to već dogodilo. Pogledajte Veneciju – rekao je Pejović, dodavši kako je teško održavati balans među profitom i kreiranjem pozitivne slike o destinaciji.

Što definira luksuz za klijente ‘dubljeg džepa’? Oni žele biti lokalci i imati to iskustvo i zato dolaze k nama, jer smo jezično relativno bez barijere za njih, ljubazni smo, nudimo im mnoštvo usluga i omogućujemo im da ‘žive s nama’, zaključeno je na panelu.

 

 

Pročitajte još

Uvode se dodatni polasci na gradskim linijama

Dulist

Antun Tonći Karužić odustaje od lokalnih izbora

Dulist

OD KLASIKE DO KRALJA ROCKA Papa Franjo bio je veliki ljubitelj glazbe

Dulist