Od 1. rujna 2025., odnosno od sutra, na snagu stupa Zakon o fiskalizaciji 2.0, koji donosi najopsežnije promjene u vođenju poslovne dokumentacije još od uvođenja PDV-a. Zakon se uvodi postupno i obuhvaća sve poduzetnike, bez obzira jesu li u sustavu PDV-a ili ne, piše 24sata.
Glavne novosti odnose se na: obveznu razmjenu e-Računa, fiskalizaciju računa, korištenje KPD šifrarnika za označavanje artikala i obvezno e-Izvještavanje o računima i PDV-u.
Ove izmjene znače potpunu digitalizaciju poslovnih procesa. Iako poduzetnici mogu prilagoditi poslovne procese prema svojim ERP sustavima i rješenjima za e-Račune, svi će morati osigurati da sustavi međusobno nesmetano komuniciraju.
Poseban izazov očekuje poduzetnike koji koriste vanjske računovodstvene servise. Dosadašnja praksa dostave računa u papirnatom obliku ili PDF-u više neće biti dovoljna. Umjesto toga, svi dokumenti moraju se slati i primati u strukturiranom digitalnom formatu, i to u stvarnom vremenu. To znači da obveza digitalne prilagodbe ne pada samo na računovodstvene servise, nego i na same poduzetnike. Oni će morati osigurati: digitalno zaprimanje i provjeru ulaznih računa, njihovu prosljeđivanje računovodstvu isključivo digitalnim putem. Drugim riječima, Fiskalizacija 2.0 uvodi novi način rada i komunikacije između poduzetnika, računovodstvenih servisa i državnih institucija.
Važni datumi
- 1. rujna 2025. – zakon stupa na snagu i započinje prijelazno razdoblje prilagodbe
- 1. rujna – 31. prosinca 2025. – vrijeme za testiranje sustava i usklađivanje procesa
- 1. siječnja 2026. – obveznici u sustavu PDV-a moraju u potpunosti primjenjivati novi sustav (slanje i primanje e-Računa)
- 1. siječnja 2026. – obveznici izvan sustava PDV-a moraju biti spremni na obvezno zaprimanje e-Računa
- 1. siječnja 2027. – puna primjena za sve obveznike