Prema prvim nepotpunim podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je tijekom prvih deset mjeseci ostvareno 20,5 milijuna dolazaka i 106,6 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 3 posto u dolascima i 1 posto u noćenjima. Drugim riječima, u odnosu na lani ostvareno je 616 tisuća dolazaka više i 694 tisuće više noćenja, javlja HTZ.
– Cijelu ovu godinu bilježimo pozitivne turističke rezultate, a ovaj trend se, kako smo i predvidjeli, nastavio i u posezoni. Tako smo u listopadu ostvarili 87 tisuća više dolazaka i 286 tisuća više noćenja nego u listopadu prošle godine te je i ovo još jedna potvrda rekordnim ostvarenjima, koje prate i financijski pokazatelji. Svime postignutim u ovoj godini možemo biti i te kako zadovoljni, a još više kada znamo da paralelno s ostvarivanjem ovih rezultata, koji nam stalno potvrđuju kako se pozicioniramo kao cjelogodišnja destinacija, kontinuirano radimo i na sveobuhvatnoj reformi kojom želimo osigurati jednaku uspješnost i u budućnosti – izjavio je Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.
Tijekom prvih deset mjeseci najviše su noćenja ostvarili gosti s tržišta Njemačke (22,2 milijuna noćenja), Hrvatske (12,6 milijuna noćenja), Slovenije (10,7 milijuna noćenja), Austrije (8 milijuna noćenja), Poljske (7 milijuna noćenja), Češke (5,1 milijuna noćenja), UK-a (4 milijuna noćenja), Mađarske (3,9 milijuna noćenja) i Italije (3,8 milijuna noćenja). Gledano prema destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Dubrovniku, Rovinju, Splitu, Poreču i Umagu, a gledano prema vrsti smještaja najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (39,3 milijuna noćenja), hotelima (24,3 milijuna noćenja) i kampovima (20,7milijuna noćenja).
– Raznolika i kvalitetna turistička ponuda, zanimljiva sportska, outdoor, gastronomska, ali prije svega brojna poslovna događanja doprinijela su odličnim rezultatima turističkog prometa u listopadu. Interesantna ponuda u destinaciji motiv je dolazaka brojnih gostiju u posezoni posebno s tržišta Njemačke, Velike Britanije, Austrije, Slovenije, ali i SAD-a i Francuske. Pojačane promotivne aktivnosti, na inozemnim, ali i domaćem tržištu usmjerili smo upravo na pred i posezonu u kojima ima prostora za održivi rast turističkog prometa. Iznimno dobrim listopadskim rezultatima doprinijele su i brojne aviolinije, odnosno duži period zrakoplovne povezanosti koji Hrvatsku povezuje s našim najvažnijim tržištima – izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Dodajmo kako je u listopadu ostvareno 1,2 milijuna dolazaka i 3,9 milijuna noćenja, što u odnosu na isti mjesec prošle godine predstavlja rast od 8 posto u dolascima i noćenjima. U listopadu je najviše noćenja ostvareno u destinacijama Dubrovnik, Zagreb, Split, Zadar i Poreč.