Aktualno

OBRNUTIM SMJEROM PREKO PILA Grad ignorirao Pavelinu raspravu o prometu

pavela rasprava naslovna

Udruga Sigurnost u prometu na čelu s voditeljem Denisom Pavelom ovog je utorka javnosti predstavila prijedlog cjelovitog prometnog rješenja oko povijesne jezgre koje bi, po njima, povećalo protočnost prometa za čak 40 posto.

No, na javnoj se raspravi nije pojavio nitko iz Grada Dubrovnika, bez koga se ovo rješenje ne može provesti. Primijetio je to i prometni stručnjak prof. dr. Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba koji se zapitao zašto nije došao nitko iz gradskog i županijskog ureda za promet. Pozvao je, stoga, Pavelu, da osmisli platformu putem koje bi se prometno rješenje stavilo na javnu raspravu i za građane, ali i za stručne službe.

-Ova rješenja su poželjna, ali treba ih staviti na javnu raspravu. Ovdje govorimo kao privatne osobe bez formalnog utjecaja – rekao je Marušić dodavši kako za predloženo rješenje treba vidjeti je li na nekim mjestima potrebno intervenirati u smislu rješavanja određenih suženja.

-Tek kad se u sve uključe Grad i Županija to može u konačnici rezultirati projektom jer je ovo interes Grada, Županije i države – rekao je Marušić dodavši kako su nadležne službe te koje mogu donijeti rješenje za realizaciju.
Pavela je uvodno istaknuo kako je Dubrovnik neplanski urbaniziran te da je zadnja cesta građena 80-ih godina prošlog stoljeća.

-Osuđeni smo na promišljanje ovoga što imamo jer nove ceste ne možemo graditi – rekao je dodavši kako su Pile žila kucavica grada te od njih kreće domino efekt. Upravo su Pile ključni dio predstavljenog prometnog rješenja jer se promet s Doma zdravlja prema Gradu preusmjerava Ulicom dubrovačkih branitelja u jednom smjeru s dvije prometne trake, a potom ide Iza grada prema Vatrogascima gdje se račva prema Zagrebačkoj, odnosno prema Pločama ulicom Frana Supila. Isto tako Splitski put postaje jednosmjeran, a s njega se promet desno preusmjerava na Ilijinu glavicu, odnosno lijevo prema Vukovarskoj, uz okretanje smjera u ulici Put Republike.

Kako je rekao Pavela puno je lijevih skretača i pješačkih prijelaza koji zaustavljaju promet, a ovim se prijedlogom ‘brišu’ svi lijevi skretači kao i pješački prijelaz na samom ulazu u Grad. Tijekom rasprave postavilo se pitanje Libertasa i iskrcavanja putnika na Pilama u slučaju da se u istom trenutku na Pilama zateče veći broj autobusa. Pavela je rekao kako se svi pa i Libertas trebaju prilagoditi, te da bi u tom slučaju cijela južna prometna traka do Graca mogla služiti kao zaustavna, dok se sjevernom promet odvija nesmetano. Istaknuo je i kako se ovo rješenje može provesti vrlo brzo, za manje od 20 dana jer sve što je potrebno napraviti jest promijeniti prometnu signalizaciju.

Budući da se Željko Marušić osvrnuo i na Zakon kojim je omogućena liberalizacija autotaksi tržišta, rasprava je uglavnom krenula u tom smjeru.

Gradski vijećnik Mosta Maro Kristić rekao je kako mu je žao što se stječe dojam kako su Grad i udruga na suprotnim stranama, na što mu je Pavela rekao kako je udruga u nekoliko navrata pisala Gradu, ali sve je ostalo bez odgovora. Osim toga, Grad se nije odazvao ni na razne kampanje koje je udruga organizirala.

Paveli Zlatna plaketa
Na početku javne rasprave Željko Marušić uručio je Denisu Paveli ‘Zlatnu Plaketu za 2018. godinu koja mu je dodijeljena u veljači. Plaketu je Pavela dobio za provođenje niza projekata na području cestovnog prometa u dubrovačko-neretvanskoj Županiji. Zahvalivši se Marušiću, Pavela je rekao kako bi volio da je ovo priznanje dobio od Grada Dubrovnika.

Pročitajte još

ZLOČINAČKO UDRUŽENJE Poznati razlozi istrage protiv Beroša i još sedam osoba

Dulist

VILI BEROŠ VIŠE NIJE MINISTAR ZDRAVSTVA Plenković ekspresno reagirao

Dulist

Biskupija organizira smotru učeničkih radova

Dulist