Sinoćnja, posljednja ovogodišnja premijera Igara – Obrana Sokratova, u režiji Tomija Janežiča, održala se na Lovrijencu, a nastavci slijede 20., 21. i 22. kolovoza, s početkom u 21.30 sati.
Ono što predstavu čini neuobičajenom svakako je činjenica kako se glavni glumac, Sokrat – odnosno Alen Liverić, uopće ne pojavljuje u predstavi, a 'glavnu ulogu' čini diktafon, to jest snimci Alenovih razgovora s poznatim i nepoznatim ljudima iz Dubrovnika i šire.
'Predstava' propituje činjenično stanje Dubrovnika i Hrvatske kroz sokratova najpoznatija pitanja.
'Prolazim pored Orlandovog stupa i na njemu nema zastave Libertasa. Grad umire' – jedna je od rečenica koje su odzvanjale sa zvučnika.
Predstava se dotiče nama svježih i aktualnih pitanja, poput branitelja, vode, siromaštva, budućnosti…. Ali, kao što je to i sam autor naglasio na koferenciji za medije prije premijere – Sokratova pitanja mogu se smjestiti u bilo koji kontekst i bilo koje vrijeme od 24 stoljeća unatrag, pa naovamo.
U 'predstavi' je pušten i govor Ruže Tomašić prema kojem su svi koji žive u Hrvatskoj, a nisu Hrvati, zapravo gosti. To ga je potaknulo na razmišljanje o pasivnosti građana koji poginju glavu pred kriminalom kojeg provode vladajući, koji se ne bune zbog teškoća s kojima se susreću na svakodnevnoj razini, dok posve drugačije reagiraju kada se radi o nekim nebitnijim stvarima, poput utakmica protiv Srbije.
-Predstava će vas osloboditi, ali i navesti na razmišljanje – rekao je redatelj Janežič prije predstave. I jest.
Janežič je uz koncept i režiju, napravio adaptaciju i montažu, Alen Liverić njegov je Sokrat u Dubrovniku, a dramaturgiju i tekst priredila je Katija Legin. Za prostor se pobrinuo Radivoje Dinulović, zvuk Willem Miličević, asistent redatelja zadužen za komontažu bio je Dušan Mamula, Romana Bošković za prostor i tehničku podršku, dok su asistenciju u procesu pružili Danilo Milovanović i Karla Crnčević.